Vad är viktigast, att spara till barnen eller pensionen?
Enligt rubrik. Vad är viktigast, att spara till barnen eller pensionen?
Tex om jag har möjlighet att spara 200 per månad. Hur bör jag fördela detta sparande?
Tex om jag har möjlighet att spara 200 per månad. Hur bör jag fördela detta sparande?
Sig själv förstås. Barnen kommer kunna jobba när de växt upp. Det kommer inte du kunna göra när du är gammal.
Om man enbart kan spara 200kr i månaden kommer man troligen behöva de mer själv.
Men spelar det någon roll i dagsläget vad du spara till?
Skulle ekonomin ändra sig när barnen blir myndiga kan man ju välja då om man vill hjälpa dem med något bidrag om de behöver.
Själv är jag höginkomsttagare idag utan någon som helst hjälp från mina föräldrar och behöver inte ekonomisk hjälp av dem.
Jag utgår ifrån att du inte har så hög inkomst och därmed kommer ha ganska låg pension. Jag tycker definitivt att du först ska spara till dig själv! Barn kan ta studielån, leva billigt första åren, sommarjobba osv. De kommer att klara sig fint! Har du ett bra sparande till dig själv kan du dessutom ge dem ett litet ekonomiskt bidrag om det någonsin skulle behövas.
Det viktigaste är att spara till sig själv. Du borde försöka spara mer än 200 kr i månaden dock.
Jag utgår ifrån att du inte har så hög inkomst och därmed kommer ha ganska låg pension. Jag tycker definitivt att du först ska spara till dig själv! Barn kan ta studielån, leva billigt första åren, sommarjobba osv. De kommer att klara sig fint! Har du ett bra sparande till dig själv kan du dessutom ge dem ett litet ekonomiskt bidrag om det någonsin skulle behövas.
Det viktigaste är att spara till sig själv. Du borde försöka spara mer än 200 kr i månaden dock.
Mina föräldrar sparade inget till mig. Gick bra ändå. Det är bara något extra, det ska bra för barnen endå.
Du däremot BEHÖVER ha pengar när du är gammal
Mina föräldrar sparade inget till mig. Gick bra ändå. Det är bara något extra, det ska bra för barnen endå.
Du däremot BEHÖVER ha pengar när du är gammal