Inlägg från: Anonym (Ipren) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ipren)

Ni som haft Omikron?!

Jag har en spruta från juli. Jag hade svag feber i en dag, ca 37,8.
    Sedan mådde jag illa och kräktes en gång dagen efter.  Svagt illamående till och från i en vecka. Var hemma och vilade en vecka, men mådde bara dåligt första dagen, de andra dagarna var ok för att vara sjukdagar. Det var skönt att vila och pyssla om familjen. Jag var tröttare än vanligt och hade lite hosta. 

Ena barnet, 14 år och ovaccinerad hade feber till och från, i ett dygn. Han hade lite högre feber, ca 38,8, men alvedonen tog ner det direkt. Sedan hade han inga mer symptom, men var hemma och vilade en vecka ändå. Verkade inte tröttare än vanligt. 

Lillasyster, 10 hade hög feber i två dygn och Alvedonen hjälpte inte, utan jag var tvungen att ge ipren också. Hon hade febertoppar som var över 40 grader. Den blev hon snabbt frisk igen och var då pigg som vanligt. Hon mådde också illa och kräktes innan febern kom. 

Den andra vuxne i familjen är dubbelvaccinerad och blev sjukast av oss fyra. Hög feber i tre dygn, djup och ihärdig hosta, tappade smak och lukt, mådde illa, ont i ryggen, ont i munnen, ont i tänderna, kunde inte sova om nätterna på grund av hosta och värk. Men var återställd och kunde gå till jobbet efter lite mer än en vecka. Har inte fått tillbaka smak ännu. 

Svar på tråden Ni som haft Omikron?!