Ni som haft Omikron?!
Vad fick ni för symptom? Omikron skulle ju inte ha så mycket torrhosta osv som tidigare varianter.
Vad fick ni för symptom? Omikron skulle ju inte ha så mycket torrhosta osv som tidigare varianter.
Antar att jag hade omikron förra och förrförra veckan. Var även sjuk i covid i dec- 20. Samma symptom båda gångerna. Feber, ont i huvudet, bihålorna, hosta med slem. Första gången hög feber andra låg. Men mådde lika dåligt båda gångerna. Var sjuk en vecka men sen ?dålig? ytterligare en. De andra familjemedlemmarna hade ungefär samma. Ingen upplevde det som mildare. Sonen på 16 som var helt oberörd första Corona omgången var riktigt dålig den här gången, bara i två dagar dock.
9-åringen (positivt covid-test) hade rätt milda symtom i 3-4 dagar - ont i halsen, hosta, värk i kroppen, trött och hängig. Lätt feber ett par dagar. Alltså lite av allt, men åt det mildare hållet.
13-åringen (dubbelvaccinerad): trött, ont i halsen och ont i huvudet i 3 dagar.
16-åringen (dubbelvaccinerad): inga symptom.
40-åringen (dubbelvaccinerad): inga symptom.
45-åringen (dubbelvaccinerad, positivt covid-test): ont i halsen och trött i 2 dagar.
Dag 1 och 2 bara lite halsont.
3 och 4, 38 I feber och rejält ont i halsen och seg slemhosta
Från dag 5 bättre och bättre för varje dag. Lätt förkyld.
Hur vet ni att ni haft just omikron och inte t ex delta?
Hur vet ni att ni haft just omikron och inte t ex delta?
Inga symtom
Jag har en spruta från juli. Jag hade svag feber i en dag, ca 37,8.
Sedan mådde jag illa och kräktes en gång dagen efter. Svagt illamående till och från i en vecka. Var hemma och vilade en vecka, men mådde bara dåligt första dagen, de andra dagarna var ok för att vara sjukdagar. Det var skönt att vila och pyssla om familjen. Jag var tröttare än vanligt och hade lite hosta.
Ena barnet, 14 år och ovaccinerad hade feber till och från, i ett dygn. Han hade lite högre feber, ca 38,8, men alvedonen tog ner det direkt. Sedan hade han inga mer symptom, men var hemma och vilade en vecka ändå. Verkade inte tröttare än vanligt.
Lillasyster, 10 hade hög feber i två dygn och Alvedonen hjälpte inte, utan jag var tvungen att ge ipren också. Hon hade febertoppar som var över 40 grader. Den blev hon snabbt frisk igen och var då pigg som vanligt. Hon mådde också illa och kräktes innan febern kom.
Den andra vuxne i familjen är dubbelvaccinerad och blev sjukast av oss fyra. Hög feber i tre dygn, djup och ihärdig hosta, tappade smak och lukt, mådde illa, ont i ryggen, ont i munnen, ont i tänderna, kunde inte sova om nätterna på grund av hosta och värk. Men var återställd och kunde gå till jobbet efter lite mer än en vecka. Har inte fått tillbaka smak ännu.
Vi antar att barnen har det, då hela förskolan verkar ha det nu. Fler bekräftade fall i stora barnets grupp som dessutom har syskon på lilla barnets avdelning.
Femåringen hade feber i tre dagar. Riktigt sänkt första dagen. Huvudvärk, klumpkänsla i halsen och en dag med lite hosta. Idag, dag fyra är hon feberfri men trött och har märkliga utslag i ansiktet.
Tvååringen har en märklig snuva. Enbart nästäppa. Sa något om huvudvärk idag, men kan lika gärna spegla syskonet. Ingen feber.
Vi vuxna har inga symptom.