Ni som haft Omikron?!
Vad fick ni för symptom? Omikron skulle ju inte ha så mycket torrhosta osv som tidigare varianter.
Vad fick ni för symptom? Omikron skulle ju inte ha så mycket torrhosta osv som tidigare varianter.
Barn 1: Feber, huvudvärk, yrsel i ca två dagar. Sov mkt. Sen trött några dagar efteråt. Pos på snabbtest. Halva skolan och lärarna är också sjuka.
Barn 2: Feber, lite ont i ryggen. Dålig en dag ungefär sen snabbt piggare. Svagt pos på salivtest.
Barn 3: Feber två dagar hittills (fortfarande sjuk) Huvudvärk. Ligger mycket i sängen. Ej testad pga det är helt klart vad det handlar om.
Vuxen: har symptom nu och sedan tre, fyra dagar tillbaka. Först slemmig svullen känsla i halsen, sen lite ont i halsen. Ingen feber, snuva eller andra symptom. Oförändrat dag fyra. Skulle kunnat jobba om jag inte vabbat. Fortf neg på snabbtest, säkerligen pga för låg virusnivå. Sannolikheten att jag har något annat än covid är mycket låg eftersom jag i princip badat i viruset i nästan två veckor. Kan tillägga att jag äter D-vitamin, zink m.m. som ev kan lindra förloppet.
Vi är alla ovaccinerade.
Började med ont i axlar/nacke, huvudvärk.
Följdes av hög feber i två dagar och torrhosta som sedan satte sig i lungorna. Hade karaktären nys-hostningar.
Efter det så trött, kroppen och huvudet känns urlakade.
Hade två vaccinsprutor innan och nu tagit nummer tre.
Jag är höggravid och hade svårt att avgöra vad som var omikron symptom och vad som bara var allmän trötthet av att bära runt på en vattenmelon i kroppen.
Men testa positivt gjorde jag iaf.
det mest störande för mig då själva sjukdomen i sig knappt bestod av någon annan känsla än lite tröttare på kvällen är att jag nu låter förkyld när jag pratar.
jag har röst som skriker täpt och snorig näsa men jag mår toppen. Superkonstigt
Jag är höggravid och hade svårt att avgöra vad som var omikron symptom och vad som bara var allmän trötthet av att bära runt på en vattenmelon i kroppen.
Men testa positivt gjorde jag iaf.
det mest störande för mig då själva sjukdomen i sig knappt bestod av någon annan känsla än lite tröttare på kvällen är att jag nu låter förkyld när jag pratar.
jag har röst som skriker täpt och snorig näsa men jag mår toppen. Superkonstigt
Vaccinerad sambo: feber två dagar, hosta.
Treåring: feber två dagar.
Vuxen, ovaccinerad: feber en natt, trött. Om inget mer tillkommer så har jag fått det lindrigast. Hur kan det vara så?
Vaccinerad sambo: feber två dagar, hosta.
Treåring: feber två dagar.
Vuxen, ovaccinerad: feber en natt, trött. Om inget mer tillkommer så har jag fått det lindrigast. Hur kan det vara så?
Jag fick första varianten i mars 2020 och antagligen omikron nu då.
Ovaccinerad ska jag väl tillägga.
Hosta, snuva, feber, ont i kroppen i 1 v. Har inte mått så himla dåligt.
Förra gången: Samma symptom men sju ggr värre, totalt däckad i 6 v, mådde bra vissa dagar och trodde att nu vänder det! Men sen var jag däckad dagen efter igen.
Det tog jättelång tid att återhämta sig och jag var väl inte riktigt återhämtad faktiskt när jag fick omgång nr två. Men som sagt, denna gång milt.
Har haft kontakt med kollegor och vänner som har fått det och det verkar som att de vaccinerade fått det något kraftigare, men de flesta har inte haft covid innan så de har inget att jämföra med.