Inlägg från: Anonym (Man 42 år) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man 42 år)

Morgonstånd

Bra att känna till:

Jag hade morgonstånd långt tidigare än jag reflekterade över det, precis som att jag kunde böja armen långt innan jag tänkte på att armen gick att böja. Det var bara en så kroppen fungerade. Räkna med inte med att ett barn lägger någon vikt eller betydelse i att ha stånd, det är bara något som händer då och då, precis som att man blir törstig då och då.

Man får stånd av att vara kissenödig en längre tid, t.ex. om man kör bil och inte hittar en rastplats i tid. Jag antar att kroppen försöker skapa extra lagringsutrymme när trycket i blåsan blir för högt.

Det kan vara jättesvårt att kissa sittandes om man har stånd. Det är så för vissa, men inte alla, speciellt om könet är böjt uppåt. Man kan ta i men kommer då också att kissa uppåt. Bättre att stå upp och kissa med handen framför så man hämmar strålen.

Ståndet går ner om man står upp och slappnar av, sitta ner och böja sig framåt skulle skapa mer tryck och göra det värre. Enklaste är då att ställa sig i duschen, lägga handen framför ollonet och kissa i handen.
Svar på tråden Morgonstånd