• Anonym (Anonym)

Hur snygg måste man vara för att lyckas på tinder?

Hur snygg måste man vara som man för att lyckas på tinder? Man har ju hört mycket om att fula killar inte har något att göra på tinder eftersom de ändå aldrig får några matchningar. Jag skulle dock inte säga att jag är ful. Är däremot inte snygg heller. Ser ut som en helt vanlig människa. Sticker inte ut. Är det någon idé att jag skaffar tinder eller måste man tillhöra toppligan som kille för att ha någon chans där?

Vi alla vet ju att tinder är väldigt ytligt så jag vill enbart ha ärliga svar, inte verklighetsfrånvända svar. 

Är inte heller intresserad av tjocka tjejer eller tjejer som är fulare än mig. Vill åtminstone ha någon som spelar i samma liga som mig. Jag är alltså inte en av dessa desperata män som ligger med typ vem som helst. 

Hur går det för er andra på tinder?

• Svar på tråden Hur snygg måste man vara för att lyckas på tinder?
  • Anonym (galoschen)
    mari123 skrev 2022-01-27 09:47:35 följande:

Jag tänker att chansen att lyckas på Tinder i alla fall är BETYDLIGT större än den chans man har på krogen och man slipper bjuda på drinkar! Överlag måste man ha BETYDLIGT större chans att hitta en partner när man kan utöka sökområdet och söka brett. Vad gäller utseende så måste man ha rimliga krav OCH se sig själv rejält i spegeln. Då behöver man inte bli besviken!

Större sökområden innebär också fler "konkurrenter" och fler 9:or och 10:or bland männen. Det innebär att vi andra män försvinner då tjejer verkar mest bara skicka till de allra snyggaste. Alltså är det nog en aning svårare på Tinder för de medelsnygga och fula männen.
  • Airpod
    mari123 skrev 2022-01-27 09:47:35 följande:

Jag tänker att chansen att lyckas på Tinder i alla fall är BETYDLIGT större än den chans man har på krogen och man slipper bjuda på drinkar! Överlag måste man ha BETYDLIGT större chans att hitta en partner när man kan utöka sökområdet och söka brett. Vad gäller utseende så måste man ha rimliga krav OCH se sig själv rejält i spegeln. Då behöver man inte bli besviken!

Nja, för medelsnygga/fula män är det nog mindre chans att hitta någon på tinder då konkurrensen är så hård där. På tinder handlar allt om utseendet. Har man inte det så kommer tinder inte fungera. Fula män får nog jobba hårt även i verkligheten men det går nog snäppet lättare där. Utöka sökområdet och söka brett hjälper inte om man inte har utseendet. Folk måste svepa höger på en, annars är det dödsdömt. Konkurrensen är hård på tinder. På tinder vill de flesta kvinnorna ha de riktigt snygga killarna, även tjejerna som inte spelar i samma liga som killarna de trånar efter.
  • Anonym (Pelle)

Aviv Goldgeier, an engineer for the dating website Hinge, recently analyzed the share of ?likes? on Hinge that went to the most-liked people of each gender. He found that inequality on dating apps is stark, and that it was significantly worse for men. The top 1% of guys get more than 16% of all likes on the app, compared to just over 11% for the top 1% of women. (Unlike swipe-based Tinder, Hinge is based on a system of ?liking? some particular aspect of a person?s profile.)

GroupMenWomenTop 1%

16.4%

11.2%

Top 5%

41.1%

30.6%

Top 10%

58.0%

45.7%

Bottom 50%

4.3%

7.9%

The reason for this gender disparity is probably not that women are more appearance-focused than men. The most likely explanation is that women, who are generally less likely to initiate contact, have a higher threshold when they do so. For many women, though certainly not all, if they are going to break with gender norms, it is only going to be for a really attractive guy.

• Anonym (Pelle)
    New Tinder user swipe data shows women only want...the top 1% of men

• Anonym (Har provat på.)
    Airpod skrev 2022-01-27 00:53:40 följande:
    Du är nog snyggare än vad du tror, alternativt är tjejerna inte nior.

Hawking var rik, känd och otroligt intelligent så självklart kunde han hitta en kvinna. Det är helt annat om man är rik och känd.

Du var väldigt svår att konversera med. Som att prata med en sten ungefär. Vet inte allt vad du babblar om. Hur som helst så går det tungt på tinder om man är man och inte har utseendet. Då får man knappt några likes eller matchningar. Det är så verkligheten ser ut.
    Nog var dom nior, dom älska selfie bilder, la ut nya bilder på sig själv ca 1 ggr månad antingen FB eller insta och fick hela tiden bekräftelse. Selfiepinnen var med överallt, har aldrig trott att någon bär med sig en sådan, mer än typ kineser på semester.

Enda fördelen jag har är att jag är företagare, brukar inte skriva ut det i texten, det framkommer senare.
    Sedan får inte heller snygga människor full pott på matchning, många väljs bort av olika anledningar, även jag drar inte gilla på vissa, finns en här jag bor, hon verkar starta om tinder med jämna mellanrum, har aldrig dragit gilla på henne, hon har intressen som jag inte gillar, visst träning går bra, men inte fjällturer med stighudar under skidorna, samt ut o jogga varje dag, har testat fjälltur några gånger, men ser det inte som ett nöje.

Samt många nior är inte på tinder, dels dom behöver inte vara där, har som sagt en syrra, hon prova snabbt på men avsluta samma vecka, dom blir uppvaktade ändå, via vänner, jobb osv.
  • Airpod
    Anonym (Har provat på.) skrev 2022-01-27 12:05:31 följande:
    Nog var dom nior, dom älska selfie bilder, la ut nya bilder på sig själv ca 1 ggr månad antingen FB eller insta och fick hela tiden bekräftelse. Selfiepinnen var med överallt, har aldrig trott att någon bär med sig en sådan, mer än typ kineser på semester.

Enda fördelen jag har är att jag är företagare, brukar inte skriva ut det i texten, det framkommer senare.
    Sedan får inte heller snygga människor full pott på matchning, många väljs bort av olika anledningar, även jag drar inte gilla på vissa, finns en här jag bor, hon verkar starta om tinder med jämna mellanrum, har aldrig dragit gilla på henne, hon har intressen som jag inte gillar, visst träning går bra, men inte fjällturer med stighudar under skidorna, samt ut o jogga varje dag, har testat fjälltur några gånger, men ser det inte som ett nöje.

Samt många nior är inte på tinder, dels dom behöver inte vara där, har som sagt en syrra, hon prova snabbt på men avsluta samma vecka, dom blir uppvaktade ändå, via vänner, jobb osv.
    Att de tar selfies hela tiden betyder ej att de är nior.

Du är inte så ful som du tror, då hade du inte fått matchningar med nior. Så enkelt är det.

Självklart matchar inte snygga människor med allt och alla men chanserna ökar ju avsevärt. Är man riktigt snygg matchar man nästan med alla man sveper höger på. Jag själv tillhör eliten vad gäller utseende och jag är på tinder mest för skojs skull. Är inte inne där hela tiden heller.

Hur som helst så kan du inte förneka eller säga emot det faktum att tinder är ytligt och handlar om utseende. De mindre snygga killarna får knappt några likes eller matchningar, oavsett vad du än säger.
    Airpod skrev 2022-01-27 12:16:47 följande:
    Att de tar selfies hela tiden betyder ej att de är nior.

Du är inte så ful som du tror, då hade du inte fått matchningar med nior. Så enkelt är det.

Självklart matchar inte snygga människor med allt och alla men chanserna ökar ju avsevärt. Är man riktigt snygg matchar man nästan med alla man sveper höger på. Jag själv tillhör eliten vad gäller utseende och jag är på tinder mest för skojs skull. Är inte inne där hela tiden heller.

Hur som helst så kan du inte förneka eller säga emot det faktum att tinder är ytligt och handlar om utseende. De mindre snygga killarna får knappt några likes eller matchningar, oavsett vad du än säger.
    Jag tror mer på en spännande profil, som jag berättar om, man leker med bilder samt man skriver en intressant text.

Även du som säger du är snygg, så är chansen att du träffar en seriös person ganska låg, anledning är att det är lätt att träffa en ny person relativt snabbt via tinder, bara för att man är snygg menas inte att man kommer träffa en man gillar och passar ihop med, finns många snygga som har för mycket bekräftelse behov, dom blir inte lätta att leva med, går man ut så uppvaktas dom hårt, har dom bekräftelse behov så gillar dom även att flörta mycket, man kan ta en så enkel sak som att vi bara åkte hiss, där två andra killar dela hissen, när vi kliver av så önskar ena av killarna min tjej god natt, vi har inte pratat eller något med dessa, uppvaktningen är överallt i vardagen, spec när dom gillar o flörta, räcker bara att gå på stan så hälsar vissa killar på dom, även fast man är i en stad dom aldrig varit till, man förstår att ögonkontakt med bra utseende har blivit en vardag för dessa.
    Kanske som jag berättat när jag tog upp blockerade personer på deras mobil, tar man då 40 personer blockerade på två år, det är ca 2 per månad som blivit blockerade, lägger man då in en tanke på att alla inte blir blockerade så kan man förstå hur många personer dom dejtar och har ändå inte träffat rätt person.

Ett bra exempel är min kompis kusin, "tjejen vi dejta samma kväll", han är snygg, han är vältränad, men utseende fixerad, han har bilder på sig själv, han bränner även kanter på bilder av sig själv, gör collage bilder osv, han vet om att han är snygg, därför var det så roligt att hon även dejta mig direkt efter hon träffa han, samt att hon börja messa med mig under deras dejt, hon visa även intresse av mig fast jag berätta vem hon var, men jag berätta på ett snällt sätt.

Tjejer får fler matchningar, men om man jämför mig som kille med kusinen så verkar vi få lika många likes, men jag verkar fånga upp tjejerna bättre, det kan hänga på att jag är bättre på skriva samt bättre på prata, har andra värderingar osv.
  • Soryu
    Anonym (Pelle) skrev 2022-01-27 11:47:24 följande:
    New Tinder user swipe data shows women only want...the top 1% of men
    Data från ett handplockat urval av tre-fyra tjejers Tinderkonton utgör väl knappast några belägg för det uttalandet. Men jag håller ju med dig i sakfrågan, det verkar ju helt odiskutabelt vara så att det är svårt för män på Tinder som inte gör sig väldigt bra på bild.

Jag tyckte det var en lite misogyn ton i den där videon så det var ju trist, för det är ett intressant ämne annars.
    Airpod skrev 2022-01-27 12:16:47 följande:
     Jag själv tillhör eliten vad gäller utseende och jag är på tinder mest för skojs skull. Är inte inne där hela tiden heller.
    Tar man sedan en lite rolig grej med detta du berättar om eliten.

Min systers dotter som är 26 år, hon har ingen kille ännu, vi prata tinder, hon visa som du att hon var där för skojskull, hon hade 1389 matchningar på minder än halvår, jag fråga vad ska du ha dom till? nej jag samlar bara på matchningar, skriver aldrig. samtliga var från Sverige. Visa mina 45 matchningar blev ganska blygsam, men då har jag mycket kort sökradie, (bara lokalt.)
  • Anonym (snyggen)

samma, jag söker endast dom som bor i samma trappuppgång

Svar på tråden Hur snygg måste man vara för att lyckas på tinder?