• Anonym (Carl)

    Hjälp mig!! :( <3

    Tänder på en helt osexuell grej... typ fetish.

    Hej familjeliv!
    Har funderat länge på var jag skulle posta detta något udda inlägg men valde FL då jag hoppas och tror att jag kan få iaf några svar.

    Saken är den att jag ända sedan puberteten blivit tänd på att någon håller för ögonen på någon annan. Asså inte alls i sexuellt syfte utan ni vet som man kan göra för att överraska någon typ. Man kommer bakom nån... håller för ögonen och säger typ "gissa vem". Har ingen vettig förklaring till varför det blivit så men det är som det är så att säga.

    Är nu bara otroligt nyfiken på era erfarenheter av denna "lek". Gjorde ni så ofta när ni gick i skolan? I vilken ålder i så fall? Händer det fortfarande att ni håller för ögonen på andra eller att någon annan gör det på er? Varför tror ni att jag tänder just på detta udda fenomen?

    Tacksam för alla svar. Har länge skämts för detta för det är så sjukt udda. Hoppas få några svar iaf. :)

  • Svar på tråden Hjälp mig!! :( <3
  • Tukt

    Sexualitet ligger nära det mänskliga psyket. Och ens psyke kanaliserar ofta mycket via sexualitet. Många bearbetar och hanterar jobbiga saker med sex. Men också förstärker sexet med dess motsats.
    Det du beskriver är inte en klockren fetisch, eftersom det är en handling och inte ett objekt. Men ändå så tycks du ha starka drag av att objektifiera handlingar och se dom som tilltalande. Ofta hos fetischister så finns det i grunden en förmåga till just det. Sedan laddas olika saker med en betydelse utifrån upplevelser. I bland starka sådana, i bland så vardagliga, att de inte märks. Och förmodligen kommer de flesta strump, fot och skofetischisters fascination just från när de kröp runt på golvet som barn, eller lekte under bord, och att det var en positiv, spännande upplevelse.
    Jag skulle gissningsvis vilja säga att det kanske är något liknande hos dig.
    Har aldrig hört om något liknande. Men att exempelvis hålla handen för munnen och tysta någon tycks vara en hyggligt vanlig kink.

  • Sam Ståhl

    Hålla för ögonen på andra är väl en aktivitet som känns minskat, i synnerhet i samband med nu rådande Coronaläge då närhet är synnerligen laddat.

    Så länge du inte utsätter någon annan för något som de inte önskar så är det väl inget som hindrar att du väljer att utforska det som du njuter av. 
    Utifrån mina möjligen begränsade kunskaper låter det dock som en situation där många nog inte gör den erotiska kopplingen som du gör i den handlingen.
    Lycka till.

  • Anonym (Va?)
    Tukt skrev 2022-01-26 14:42:55 följande:

    Har aldrig hört om något liknande. 


    Va? Det är väl en jättevanlig kink?? Eller, vanlig bland kinks då alltså. Förekommer ju i alla möjliga former med ögonbindlar osv?

    TS! Att använda olika sätt att begränsa eller ta bort synintryck är som sagt en jättevanlig kink, definitivt inget som du ska skämmas över (så länge du inte gör nåt mot nån annan som den inte vill, men det gäller ju allt)!
  • Tukt
    Anonym (Va?) skrev 2022-01-26 23:58:54 följande:
    Va? Det är väl en jättevanlig kink?? Eller, vanlig bland kinks då alltså. Förekommer ju i alla möjliga former med ögonbindlar osv?

    TS! Att använda olika sätt att begränsa eller ta bort synintryck är som sagt en jättevanlig kink, definitivt inget som du ska skämmas över (så länge du inte gör nåt mot nån annan som den inte vill, men det gäller ju allt)!
    Fast det var väl ändå inte det som TS beskrev var hens kink? Så kallad perceptionsberövande är såklart en vanlig kink och används ofta i kombination med annat. Men inte riktigt det TS beskriver.
  • Anonym (Va?)
    Tukt skrev 2022-01-27 07:39:14 följande:
    Fast det var väl ändå inte det som TS beskrev var hens kink? Så kallad perceptionsberövande är såklart en vanlig kink och används ofta i kombination med annat. Men inte riktigt det TS beskriver.
    Inte? Ok, då missuppfattade jag :)
  • Anonym (XY)

    "Titt-Ut" förlorade precis sin oskyldiga statusSkrattande

  • Anonym (Va?)
    Tukt skrev 2022-01-27 07:39:14 följande:
    Fast det var väl ändå inte det som TS beskrev var hens kink? Så kallad perceptionsberövande är såklart en vanlig kink och används ofta i kombination med annat. Men inte riktigt det TS beskriver.
    Alltså, för att förtydliga: jag uppfattar det som att ts inte egentligen kommit i kontakt med så mycket kink överhuvudtaget, utan att det enbart är i icke-sexuella sammanhang hen varit med om detta och då tänt på det. Skulle hen sen testa på perceptionsberövning som en del av sexuell lek så skulle hen förmodligen känna att hen hittat rätt.
  • Tukt
    Anonym (Va?) skrev 2022-01-27 19:43:01 följande:
    Alltså, för att förtydliga: jag uppfattar det som att ts inte egentligen kommit i kontakt med så mycket kink överhuvudtaget, utan att det enbart är i icke-sexuella sammanhang hen varit med om detta och då tänt på det. Skulle hen sen testa på perceptionsberövning som en del av sexuell lek så skulle hen förmodligen känna att hen hittat rätt.
    Jag är som sagt inte helt säker. Bara tolkade det som att det bottnade i gissningsleken, men som du också skriver då, i botten osexuellt.
Svar på tråden Hjälp mig!! :( <3