IVF 2022
Hej,
Någon som kommer starta IVF under 2022? Vi fick remissen inskickad i December 21 till RMC i Malmö.
hade varit roligt/skönt att kanske följas åt.
man känner sig ganska ensam emellanåt.
????
Hej,
Någon som kommer starta IVF under 2022? Vi fick remissen inskickad i December 21 till RMC i Malmö.
hade varit roligt/skönt att kanske följas åt.
man känner sig ganska ensam emellanåt.
????
Hej! Nu hittade Jag tillbaka till tråden igen efter att slutat svara er i början på februari efter 2 kemiska graviditeter två månader i rad! Hur går allt? Ser att ni är i samma veva som mig som äntligen påbörjat en ny ivf och har mitt äggplock imorgon jag önskar er lycka till!
@lillan2022
Välkommen tillbaka!
Nej men så kul :)))
håller tummarna att det går bra idag, berätta när du orkar hur det gick. Så spännande och roligt att vi alla tre är så nära!
Hur gick det då i början av året, ni försökte då också eller?
Lycka till!
@vixens
Jag förstår precis, jag är också jättespänd! :)
Jag hade 13 äggblåsor igår och allt såg bra ut. Fick fortsätta med 150 Gonal + Fyramadel och det blir sista idag och Ovitrelle imorgon, äggplock tisdag 10:00 :)
Så insättning skulle ju bli torsdag fredag eller söndag isåfall.
Nej, jag kan inte riktigt fatta allt detta haha, är helt snurrig i huvudet att det händer.
Hoppas verkligen nu på oss alla tre! :) <3
Hur känner du Vixens, Ovitrelle idag va?
Tack så mycket! Hade mitt äggplock igår, fick ut 7ägg endast denna gång & kommer få tillbaka 2 st embryon imorgon så det är pirrigt!
kul att ni är lika nära som mig!
ja eller förra året gjorde jag ju min första ivf efter flera misslyckade inseminationer, fick då totalfrys eftersom jag blev överstimulerad och gjorde 3 insättningar, första blev inget och i december fick jag positivt test men började blöda efter någon vecka & samma i februari, sen har det varit kö & väntan igen fram tills nu så nu håller jag tummarna igen! Har gått 4 år totalt nu!
@lillan2022
Välkommen tillbaka! :D och lycka till idag på återföringen, med 2 st dessutom. Hoppas allt går som det ska och att iaf 1 av dom vill stanna kvar <3
Men vilken resa ni haft, måste varit påfrestande. Jag hoppas verkligen att det blir ert sista försök nu ;)
Helt sjukt att vi är så nära alla tre, du har återföring idag, jag har äp imorgon och Saramaddi äp på tisdag! Hoppas hoppas hoppas att det går bra för oss alla 3!
@saramaddi
Snacka om att vi "går om" varandra i Malmö, hahaha! Jag tog ovitrellen igår, gick bra. Men mådde fruktansvärt illa senare under kvällen, efter typ 45 minuter. Jag brukar decka vid 22 men igår mådde jag så illa så tror jag somnade närmare kl 2. Vilket är mycket ovanligt för mig, haha.
13 blåsor är ju superbra, hoppas dom får ut riktigt bra ägg också <3
Jag börjar bli lite små nervös inför äggplocket nu, och pirrig. Jag bara önskar att det finns fina ägg där inne! Det ska iaf bli skönt med en sprutfri kväll idag :D magen är ju helt blåprickig.
Heja oss nu! Håller alla tummar och tår! <3
Tack så mycket! Ja nu är det gjort då nu är det bara och vänta och vänta i 17 dagar innan jag får ta test!
jag hoppas också att det skall gå vägen nu äntligen!!
och ni två, lycka till i veckan
16 dagar idag @lillan2022 :))
hur är det att göra insättningen?
kan det finnas någon förklaring till varför de andra gångerna inte velat ta sig? Håller verkligen alla tummar nu för er!
<3
@vixens
åh hur har det gått idag? har tänkt på dig haha :)
du får berätta när du har ork.. hoppas dom fick ut många fina ägg som blir befruktade idag (sjukt).
fattar om du var nervös, jag är SÅ nervös för imorgon. kunde knappt jobba idag!
<3
@lillan2022
Håller tummarna för dig, nu får vi hoppas att den vill stanna kvar <3 och att tiden ändå går relativt snabbt under dessa dagar ;)
Kommer du klara att vänta till testdag eller tror du att du testar innan? :)
@saramaddi
Haha vad snäll du är! :)
Allt har gått bra, lite obekvämt vid äggplock men tycker det har varit jobbigare/gjort mer ont efteråt. Har legat och vilat hela dagen nu och tar en sjukdag imorgon så jag kan återhämta mig. :)
12 ägg fick dom ut, så jag är jättenöjd! Nu väntar vi spända till imorgon eftermiddag för att få besked hur befruktningen gått. Hoppas hoppas!!!
Oroa dig inte för imorgon @saramaddi, dom var jättesnälla och "pedagogiska". Väldigt lugnt och fint, lokalbedövningen som dom satte inuti kändes inte ens. Tänk bara på att andas in i näsan och ut med munnen, det hjälpte verkligen mycket för att hålla nerverna i styr ;)
Önskar dig stoooort lycka till imorgon så får du höra av dig när du har ork till det! <3 <3
@saramaddi insättningen känns ingenting alls, och tar ca 5 minuter! Äggplocket är det som känns tycker jag!
nej jag vet inte varför det inte gått innan, allting ser bra ut och embryon är i toppkvalitet säger dem! Så står utan anledning :/
@vixens Hahah nej gud, har aldrig klarat mig och väntat till testdag, slår vad om att jag kommer börja redan till helgen