Inlägg från: Lillan2022 |Visa alla inlägg
  • Lillan2022

Ivf gravid

Testdag var idag. Är bokad på ulj den 24/2 men hon sa själv att det inte lät så hoppfullt när jag ringde idag. så skall egentligen bara höra av mig när jag börjar blöda. Och ta ett test om någon vecka igen. Känns ju inte som om jag fortfarande Är ?gravid? och testerna blir svagare o svagare. Har dock kvar alla symtom ännu. 

ja jag vet, men allt tar sån tid, och väntan och väntan och väntan? 

• Lillan2022

Ja okej jag förstår! Tog ett clearblue imorse istället för ett rsfu och helt plötsligt får jag ett jättestarkt plus igen så nu är jag verkligen förvirrad. Nu får jag sluta testa och bara avvakta till ulj den 24 feb :) 

• Lillan2022

Ja tagit Med morgonrurin varje dag men kanske spelar roll ändå på något sätt! 

men åh spännande med samma dag, så långt dit, hoppas stg tiden går snabbt nu så att man kan bli lite lugn! nej jag går i Göteborg. :) 

• Lillan2022

Haha men exakt! Och jag har lovat mig själv att INTE testa en enda gång fram tills dess om jag inte får en blödning eller liknande. Vi får väl se hur det går haha! 

• Lillan2022

Kallamakka: jaha oj, grattis! 

då känns det som att något borde vara fel hos mig här ändå, min visade 1-2 veckor igår o vi gjorde ju det typ samtidigt :/ nu förlorade jag lite hopp igen, för så stor skillnad kan det ju inte vara känns det som! 

• Lillan2022

Emma när slog din om till 3+? kommer du ihåg vilken rd? Min är ju något fel på då känns det som :/

• Lillan2022

Ja okej! Fick världens värk i magen idag & blödning med klumpar. så fick missfall denna månaden också och inga blastisar kvar i frysen eller något så. 

• Lillan2022

Ja jag mår så dåligt nu, försökt i snart 5 år och ingenting händer. Nu är det kö på att starta nya behandlingar på flera månader och sen börja med sprutor på nytt, sommarstängt osv så känns som att det är dags till hösten / vintern igen ????

• Lillan2022

Tog ett test redan nu på morgonen som nästan var negativt redan så det är kört för min del denna gången också tyvärr! :(  tack ändå för peppande ord! Känner mig inte så positiv Nu bara men jag önskar dig / er all lycka :)

• Lillan2022
    Kallamakka skrev 2022-02-24 15:49:51 följande:
    Okej! 2 mars är inte så långt bort. Om man väljer nipt, får man göra ultraljud då ändå? Eller är det någon annan anledning till att ni gör nipt? Är lite osäker på hur vi ska göra. Har fått 1:20000 på kub innan. Men födde ändå en gravt missbildad son, så jag har inte så mycket till övers för kub'en tyvärr. 

Ultraljudet för mig gick bra idag! Första gången sambon fick komma med in på kliniken nånsin, det var roligt. Liten mätte exakt på dagen 7+6 och rörde sig lite för oss. Bf blev 7 oktober. Idag känns livet fantastiskt, vill så gärna att det fortsätter kännas såhär.
    Jag är tillbaka flera månader senare här, hur har det gått för er? Glad
  • Lillan2022
    Kallamakka skrev 2022-08-02 08:20:34 följande:
    Åh hej! Med mig är det fin fint, och med bebis likaså. I skrivandets stund är jag gravid i vecka 31 och bebis är en väldigt livlig krabat som har som största intresse att sparka mig på revbenen. Men jag bara njuter. Hur har det gått för er? Och det blev en ny stimulering gissar jag? 

Åh då är det inte många veckor kvar för dig Glad
    har du mått bra under hela tiden eller hur har du känt dig? haha kan tänka mig att revbenen inte är supersköna.. 

för mig går det bra, der blev en ny stimulering & jag fick frågan om att sätta in två embryon för att jag haft det svårt och att det tagit ett par år utan att något hänt, med risk för att bli gravid med tvillingar. 

villet jag blev, så nu är jag i vecka 15 med tvillingar, allt hittills har gått väldigt bra, har inga direkta symtom och aldrig haft, mer än hunger och trötthet men annars mår jag hur bra som helst och bara vill att veckorna skall gå Glad

• Lillan2022
    Kallamakka skrev 2022-08-02 20:43:57 följande:
    Jag har mått toppen hela vägen, inga större problem med varken illamående eller fogar. Däremot verkar fogarna lite griniga nu så det vänder nog snart, hihi. Men det gör inget. 

Så himla roligt! Och det var väl självklart att det skulle bli två efter allt det svåra stort grattis! Veckorna rullade sakta i början tyckte jag också men nu känns det som om man byter veckor hela tiden, så jag vill peppa dig till att det kommer upplevas så för dig med

Gud vad skönt att du mått så bra! Glad

tack så mycket, det blir nervöst med två men så himla kul samtidigt! Ja jag hoppas det går fortare Sen för nu går allting otroligt långsamt här? haha 

Svar på tråden Ivf gravid