• Anonym47

    Hjälpppp!

    Jag handlade till en brukare och det står på kvitto saker som jag inte köpt och chefen vill träffa med mig.. jag vet inte vad ska jag göra ?? Kommer de tro på mig eller ??

  • Svar på tråden Hjälpppp!
  • Anonym (Visst)

    Du kollade inte att kvittot stämde efter du handlat? Du borde väl reagerat på att beloppet blev mycket högre isåfall? 

  • Anonym (....)

    Hur kan det stå med saker som du inte har köpt tänker du?

  • Anonym47

    Nej det gjorde jag inte för att jag handlade mycket ????

  • Anonym47

    jag köpte lättmjölk men det står att jag har köpt standart mjölk också????

  • Anonym (Hmm)

    Vad r det för saker som står med som du inte köpte?

  • Anonym (Bobo)

    Sådant kollar man väl direkt? Stämmer summan som drogs med sakerna du handlade då, eller drogs summan som stod på kvitto?

    vi säger att du skulle köpa 2 paket mjölk och en brödlimpa, det skulle ju bli ca 40-50 kr, om det då blir vi säger 100 kr så skulle du väl reagerat redan i kassan?

    jag har när jag handlat till mig själv råkat ut för tex felmärkta varor eller något annat råkats slå in, men skiljer summan mycket så märker man ju det direkt.

  • Anonym47
    Anonym (Hmm) skrev 2022-01-29 15:38:31 följande:

    Vad r det för saker som står med som du inte köpte?


    Jag fattar inte heller hur har det blivit så??
  • Anonym (Visst)

    Det faller väl på ditt ansvar att kolla så att kvittot stämmer. Hade du gjort det så hade det ju bara varit att ta det med personalen i kassan. 

  • Anonym (Bobo)
    Anonym47 skrev 2022-01-29 15:38:30 följande:

    jag köpte lättmjölk men det står att jag har köpt standart mjölk också????


    Hur många paket står på kvittot och hur många mjölk handlade du då? För handlade du 3 paket och det står 2 lättmjölk och 1 standardmjölk så är det ju uppenbart att felet blev i kassan.
Svar på tråden Hjälpppp!