• Anonym47

Hjälpppp!

Jag handlade till en brukare och det står på kvitto saker som jag inte köpt och chefen vill träffa med mig.. jag vet inte vad ska jag göra ?? Kommer de tro på mig eller ??

• Svar på tråden Hjälpppp!
  • Friger

Det är ett paket mjölk... Jösses... Har du inte köpt det så är det ju bara att säga som det är. Du har inte köpt och att det blivit fel i kassan.

Det är arbetsgivaren som är ansvarig för fel som arbetstagaren gjort om inte arbetstagaren varit grovt oaktsam eller agerat uppsåtligt. Att missa ett paket mjölk vid en handling finns inte ens på skalan.

Bara att säga hoppsan, får kolla noggrannare nästa gång.

• Anonym47
    Friger skrev 2022-01-29 16:01:41 följande:

Det är ett paket mjölk... Jösses... Har du inte köpt det så är det ju bara att säga som det är. Du har inte köpt och att det blivit fel i kassan.

Det är arbetsgivaren som är ansvarig för fel som arbetstagaren gjort om inte arbetstagaren varit grovt oaktsam eller agerat uppsåtligt. Att missa ett paket mjölk vid en handling finns inte ens på skalan.

Bara att säga hoppsan, får kolla noggrannare nästa gång.

hoppas att det kommer gå så lätt som ni säger ????  
  • Anonym (Bobo)

Det diffar alltså ETT paket mjölk?
    skulle tro att kassören råkat slå in det bara, eller att kunden innan eller efter råkade komma med på ditt kvitto.
    Säg att du inte vet vad som hänt. Du ska givetvis inte behöva betala för det heller, det är något chefen får lösa med brukaren.

• Anonym (Bobo)
    Mackan1978 skrev 2022-01-29 15:50:22 följande:

Det du ska göra är att säga att du inte kontrollerade kvittot, sedan ska du betala för varorna som brukaden inte har fått. Ansvaret är ditt 

Anonym (Visst) skrev 2022-01-29 15:54:37 följande:

Då förklarar du för chefen, betalar för mjölken och är noggrannare i fortsättningen. Om detta är första gången det hänt och du sköter ditt jobb för övrigt så blir det förmodligen bara en tillsägelse. 

Ts ska inte betala för mjölken. Att det blev fel i kassan är inte hennes fel. Chefen får ordna med ersättning till brukaren.
  • Anonym47

Men om chefen vill inte ta pengar och vill gå till affären med mig vad ska jag göra ? Alla kommer titta på mig och tänka helt annat ??

• Anonym47

Det var brukaren som sagt till annan personal att kvitto stämmer inte?

• Anonym (J)
    Anonym47 skrev 2022-01-29 16:31:11 följande:

Men om chefen vill inte ta pengar och vill gå till affären med mig vad ska jag göra ? Alla kommer titta på mig och tänka helt annat ??

nej de kommer ej gå till affären med dig för 10-15kr. De lär ge dig en enklare uppläxning i noggrannhet. Sedan ev ha koll på dig ett tag efter. Du har rättigheter som anställd de kan ej behandla dig hur som helst.
  • Anonym47

Men varför chefen vill träffa med mig tillsammans med Hr ??

• Anonym (??)
    Anonym47 skrev 2022-01-29 17:18:54 följande:

Men varför chefen vill träffa med mig tillsammans med Hr ??

Du ger alldeles för lite information för att folk på FL ska veta detta.
    Hur länge har du jobbat på ditt jobb? Finns det andra incidenter som hänt? Har hen uttryckligen sagt att det handlar om felaktiga kvittot ? Eftersom du inte märkte detta kan det ha hänt många fler gånger? 

Svar på tråden Hjälpppp!