Inlägg från: Anonym (Undran) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Undran)

Hjälpppp!

Anonym (Bobo) skrev 2022-01-29 17:30:49 följande:

Glöm inte ta med en egen representant från facket ts, om du är med där. Det är nog det bästa.

Men jag har svårt att tro att mötet är pga 1 paket mjölk. Det måste vara något annat. Jag jobbar i vården och det händer ibland att vi råkar ta sönder brukares saker, typ råkar riva ner en blomvas eller tvätta sönder något i tvättmaskinen osv och vi har aldrig haft möten eller liknande om det.

Vad händer om ni sabbar grejer? Betalar ni eller måste brukaren acceptera att ni haft sönder hens saker?
  • Anonym (Undran)
    Anonym (Bobo) skrev 2022-01-29 23:07:13 följande:
    Det händer ingenting, är det dyra saker finns försäkringar.
    Det är ju inte så att vi tar sönder saker med flit utan det är olyckshändelser. Men vi måste ju inte ersätta med privata medel.
    Märkligt. Brukaren ska bli av med en dyr sak OCH betala en dyr självrisk. Även om personalen inte gör det med vilje, är kanske inte brukaren intresserad av att betala 1500 kr för att personalen varit klumpig. Synd om brukaren som får arvegods sönderslaget och kommunen bara rycker på axlarna. Jag trodde att kommunen ersatte brukaren för förlusten. 
  • Anonym (Undran)
    Anonym (Bobo) skrev 2022-01-30 10:49:15 följande:
    Brukaren betalar givetvis inte självrisken, jag menar att kommunen betalar genom sin försäkring.
    Jaha! Det var skönt att läsa.
Svar på tråden Hjälpppp!