Inlägg från: Glinda från Oz |Visa alla inlägg
  • Glinda från Oz

Smakprover till bebis?

Vad gav BVC för förklaring till att ni inte får ge frukt? Om ditt barn inte är allergiskt eller har någon sjukdom som kan inverka hade jag struntat i det. Ni kan ge nästan vad som helst som kan mosas (INTE honung och mörkgröna bladgrönsaker som spenat) Jag gav banan, avokado, potatis, fil, blåbär, jordgubbar mm 

• Glinda från Oz
    Kvinna1989 skrev 2022-02-01 17:40:09 följande:
    Vi vet inget om evetuella allergier än eller någon sjukdom, förutom otroligt känslig mage och väldigt gasig.

Förklaringen var att se om hon reagerar på något därför ge en grej i taget, men att inte ge frukter/gröt/bär sa hon att det inte är bra för magen att börja med. Men jag skulle jätte gärna börja med banan, enkelt och ja de har ju även jag och sambon fått som barn. 

Har tid på torsdag bvc läkare ska höra med honom/henne.
    Det är bara strunt, det finns inga sådana rekommendationer och banan har man givit i alla tider. Min erfarenhet är att de flesta BVC sköterskor är otroligt opålästa och gärna hittar på eget efter sina personliga åsikter. 
  • Glinda från Oz
    Kvinna1989 skrev 2022-02-01 22:58:28 följande:
    Ganska exakt så sa min mamma :D

Ska bli intressant och se på torsdag vad läkaren säger på bvc, hon som gav dessa råden är ju sköterska.. 
    Jag tycker inte du behöver ta upp det med läkaren, strunta i det bara. 
Svar på tråden Smakprover till bebis?