Inlägg från: Anonym (111) |Visa alla inlägg
  • Anonym (111)

Underhåll

Du betalar inte "allt" för hela månaden. Du betalar för halva och den andra föräldern betalar för andra halvan. 
    Om du inte är nöjd behöver du nå fram till ditt ex om detta, så att ni kan räkna på ett annat sätt. Det är fullt tillåtet att göra på annat sätt om man kommer överens. Annars är det det uträknade underhållet på FK hemsida som gäller. 

• Anonym (111)
    Anonym (Trött) skrev 2022-02-02 09:43:12 följande:

Tack för era svar! Jo jag förstår mycket väl att jag inte har något val men jag vill nog mest försöka bearbeta det lite då det känns som en felaktig regel som kanske är lite för enkel då det mer om något handlar om barnet och man kanske bör redovisa vad man spenderar pengarna på, sen betalar jag exempelvis försäkring, mobil, månadspeng och kör barnet fram och tillbaka så ja det lär komma lite motkrav där jag varit för snäll tidigare om man inte kan komma överens om något bättre. Men ja grundsumma - försäkring - månadspeng - mobilbonumang - om jag kan göra avdrag för umgänge. Sen har vi inget skrivet om att vi har annat än varannan vecka, men vill inte tvinga barnet även om det känns som det är manipulerat, det är nog bara att acceptera och köpa läget.

Men allt sånt ska då givetvis den andra föräldern hantera, eftersom du betalar underhåll. 
    Om den förälder inte vill göra det, då kanske du kan dela med att du fortsätter sköta detta men ska då givetvis inte betala helt underhåll också. 
Svar på tråden Underhåll