Bäst sömntablett?
Jag har länge haft sömnproblem. Tar nu propavan och Atarax och det har fungerat men inte längre. Vad tar ni andra?
Jag har länge haft sömnproblem. Tar nu propavan och Atarax och det har fungerat men inte längre. Vad tar ni andra?
Fick också först skit propavan , gjorde så jag fick jävla kryppningar i benen och sov ännu sämmre , gnällde och fick då Imovane utskrivet , sjukt bra sömmedecin som faktiskt funkar
Imovane är en insomningstablett och propavan är en tablett för att inte vakna upp på natten.
Man kan ta bom samtidigt om man vill.
Lergigan sover jag bra på men blir så jäkla trött och bakis på den. Så det är inte värt det?
Stilnoct. Inte så lätt att få utskrivet men jag sov som på moln.
Imovane är en insomningstablett och propavan är en tablett för att inte vakna upp på natten.
Man kan ta bom samtidigt om man vill.
Lergigan sover jag bra på men blir så jäkla trött och bakis på den. Så det är inte värt det?
För mig känns Lergigan och Propavan på samma sätt. Blir trött och får fruktansvärda krypningar, men kombinerat med Imovane funkar de rätt bra.
Stilnoct som någon skrev funkar rätt bra som insomningsmedicin för mig också, men om jag inte somnar direkt går den "över" snabbt.
Atarax ger samma effekt som Läkerol, ingen alltså.
Har ett tag även ätit Mirtazapin till natten för bättre sömn, funkade hyfsat ok. Även Saroten, men kunde inte sova på enbart den.
Så för att summera: Imovane och Stilnoct klart bäst. Men vill du ha något snällare: Mirtazapin, är mina förslag
För mig känns Lergigan och Propavan på samma sätt. Blir trött och får fruktansvärda krypningar, men kombinerat med Imovane funkar de rätt bra.
Stilnoct som någon skrev funkar rätt bra som insomningsmedicin för mig också, men om jag inte somnar direkt går den "över" snabbt.
Atarax ger samma effekt som Läkerol, ingen alltså.
Har ett tag även ätit Mirtazapin till natten för bättre sömn, funkade hyfsat ok. Även Saroten, men kunde inte sova på enbart den.
Så för att summera: Imovane och Stilnoct klart bäst. Men vill du ha något snällare: Mirtazapin, är mina förslag
Imovane är det som fungerat bäst för mig men det är narkotikaklassat och inget som går att ta regelbundet under lång tid.
Alimemazin fungerar också för mig men har en hel del biverkningar, den värsta är att jag blir helt död dagen efter, jag får också huvudvärk och munnen blir som en öken.
Propavan fick jag i början, men fy vilka hemska krypningar i hela kroppen.
Mirtazapin tar jag varje kväll 15 mg, sover oftast bra på dom. Sen har jag Imovane också som jag tar några ggr i månaden, framförallt innan mens då jag har som svårast att sova. Sover jättebra på dom.
Har Imovane 7.5 mg. Provat allt och tar fortfarande ibland nån Atarax, Lergigan eller Theralen i låga doser.
Varför sover du dåligt ts? Själv har dålig sömn pga en nervsmärta så alla sömnhygien tips, avslappning träna stenhårt och dylikt räcker inte utan medicin krävs. Har även Saroten för smärtorna, den ger även bättre sömn i ganska låga doser. Har även en bensodiazepin att lägga till. Visst finns beroenderisk med Imovane, Stilnoct, benso, men sömnen är viktig för att ha ett någorlunda liv.
Har också provat Propovan, extrema ryckningar och väck i huvudet. Mirtazapin fungerar för många. Är ett antidepressiva, men i lågdos kan det ges för sömnsvårigheter.