Bäst sömntablett?
Jag har länge haft sömnproblem. Tar nu propavan och Atarax och det har fungerat men inte längre. Vad tar ni andra?
Jag har länge haft sömnproblem. Tar nu propavan och Atarax och det har fungerat men inte längre. Vad tar ni andra?
Har Imovane 7.5 mg. Provat allt och tar fortfarande ibland nån Atarax, Lergigan eller Theralen i låga doser.
Varför sover du dåligt ts? Själv har dålig sömn pga en nervsmärta så alla sömnhygien tips, avslappning träna stenhårt och dylikt räcker inte utan medicin krävs. Har även Saroten för smärtorna, den ger även bättre sömn i ganska låga doser. Har även en bensodiazepin att lägga till. Visst finns beroenderisk med Imovane, Stilnoct, benso, men sömnen är viktig för att ha ett någorlunda liv.
Har också provat Propovan, extrema ryckningar och väck i huvudet. Mirtazapin fungerar för många. Är ett antidepressiva, men i lågdos kan det ges för sömnsvårigheter.
Har du provat Melatonin? De flesta upplever inga som helst biverkningar på den. Finna receptfritt nu också. Jag har för det mesta inga sömnsvårigheter men när jag behöver tar jag melatonin och den funkar kanon. Har testat Atarax men tycker inte den gör ngn skillnad för mig.
Imovane är det som fungerat bäst för mig men det är narkotikaklassat och inget som går att ta regelbundet under lång tid.
Alimemazin fungerar också för mig men har en hel del biverkningar, den värsta är att jag blir helt död dagen efter, jag får också huvudvärk och munnen blir som en öken.
Har du provat Melatonin? De flesta upplever inga som helst biverkningar på den. Finna receptfritt nu också. Jag har för det mesta inga sömnsvårigheter men när jag behöver tar jag melatonin och den funkar kanon. Har testat Atarax men tycker inte den gör ngn skillnad för mig.