Han vill göra abort men ha gemensam vårdnad?
Låter som en väldigt jobbig situation som du har hamnat i. Men måste säga att du absolut inte ska ha dåligt samvete om du väljer att behålla barnet. Håller inte alls med de som säger att du ska välja abort för barnets skull, det är inte bara de barnen som har blivit till under helt perfekta omständigheter som förtjänar att födas.
När jag läser det du skriver så verkar det som att du egentligen vill behålla barnet. Jag tror att det är det bästa för dig och att du istället ska kämpa för dig och ditt barn.
Förhoppningsvis så manipulerar ditt ex bara dig för att han vill att du ska göra abort, och så kanske han egentligen inte är intresserad av gemensam vårdnad. Om det visar sig att han faktiskt vill ha gemensam vårdnad så rekommenderar jag att du snabbt tar kontakt med någon med kunskap inom juridik.
Oavsett vad du beslutar om rekommenderar jag att ta kontakt med någon från sidan oplaneratgravid.se . De erbjuder superbra hjälp, både praktisk och rådgivning till gravida kvinnor.
Oavsett vad du beslutar om rekommenderar jag att ta kontakt med någon från sidan oplaneratgravid.se . De erbjuder superbra hjälp, både praktisk och rådgivning till gravida kvinnor.