Inlägg från: Shakira88 |Visa alla inlägg
  • Shakira88

Utmattad - Försäkringskassan hjälp

Det tror jag kan stämma.att man ska ställas mot arbeten i hela landet. Som man skulle klara av . Men liksom, hur ska msn kunna få ett annat jobb när man är utmattad? Det där måste ju bara vara nåt slags tomt hot från dom

• Shakira88

Vi får väl glädjas med er som inte upplevt en utmattning.
    Men tro mig, visst finns det. Och det får fler och fler erfara. Oftast de dom är mest ambitiösa och känner ett stort ansvar både på jobb och i hemmet. 

Jag hade en utmattning då min dotter fick diabetessantidigt som barnens pappa slängde ut våra gemensammabarn. Det blev en stor stress med alltihop samtidigt som min nattsömn blev förstörddå jag måste kolla hennes blodsocker 3-4 ggr varje natt.
    Jag klappade ihop och jag som alltid tränat och går minst cm mil per dag kom knappt ut genom dörren. Det var fruktansvärt jobbigt och tog ca 2 år att bli hyfsat bra.
    Är nu återställd och igång igen och önskar ingen att må dom jag gjorde

• Shakira88

Svar till smiley boots.  Jag kunde inte citera.

Nej jag var inte hemma i 2 år, jag jobbade halvtid och 75 procent.

Trist att du anser att jag bara utnyttjade systemet men så var det verkligen inte. Min dotter mådde fruktansvärt dåligt och jag hade massor av kontakter med sjukvård, soc och sen nätterna på det. Min kropp orkade inte. 
    Skönt att du sluppit utmattning men en dag kanske du själv hamnade där. 
    Det fanns inget " fejkande" i min sjukdom , det kan jag lova dig

• Shakira88
    Anonym (Smokey Boots) skrev 2022-02-08 14:53:27 följande:
    Jag tror det är lättare att ge upp sina överlevnadsinstinkter när det finns gratis fallskärmar att greppa tag om istället. 
    Ja, alla har sin tro. Och din är annorlunda än min
Svar på tråden Utmattad - Försäkringskassan hjälp