• Anonym (Kristen)

KRISTNA. Onanerar ni? hur mår ni efteråt?

Hej

Jag är kristen, kallar inte mig bara för det utan jag är en trogen kristen människa som ber dagligen, läser bibeln och går till kyrkan minst en gång veckan. MEN! vad jag har fått lära mig är att onani är synd och en självisk handling som inte är tillåten.

Nu är det så att det står inget i bibeln, Guds ord, om det. Förutom att kärleken inte är självisk. "(förstå mig rätt nu)

Jag och min man brukar ibland onanera inför varandra som ett förspel eller bara för att det är skönt och det är helt okej för oss och ingen känner skuld o så.

Jag kan förstå om det här låter helt knäppt för er som inte är kristna. Men så är det i kristna sammanhang( att onani är förbjuden).

Nu till kritan! Jag onanerar när jag är ensam, har det jätteskönt och njuter enormt. Men jag mår så dåligt efteråt och får enorma skuldkännslor och känner mig som värsta syndaren...

Det jag vill veta om det finns flera kristna som onanerar och hur mår ni?

Icke kristna får definitivt också kommentera.

//

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-23 14:04:32:
    Får lägga till att det visst står något om onani i bibeln.... Vart rättad av några snälla människor i början av tråden.

1 Mos 38:8
    ...Men förstår det inte riktig...

• Svar på tråden KRISTNA. Onanerar ni? hur mår ni efteråt?
  • Daidi

Me too!
    Tack!

Undrar varför man kände sån skuld när man var lite yngre och onanerade..
    Jag gör det fortfarande ibland men min sambo har fått mig att kunna njuta mer av onani.
    Han har väl visat mig de rätta punkterna
    Jag kan inte sitta och titta på honom och göra det samtidigt, då skäms jag..
    Konstigt eftersom ingen i min släkt är kristen!?

Jag tycker också att det ska gå ut mer till tjejer att det är helt naturligt och ok att onanera.
    Det kanske gör det nu, mer än när jag var liten?

• Vikingafrun

Hallå!!!
    Nu har ni ändå fått det om bakfoten! Denne Onan som spillde sin säd på marken hade ju fått i uppdrag av Gud att göra en tjej på smällen. Men när han istället spillde ut säden på marken så syndade han mot Gud....genom att inte göra vad han blivit tillsagt att göra. Men snälla påstå inte att DET handlar om onani. Det var inte onanin i sig som var "synden". Det var ju att han inte kom i henne som var synd. Just i det sammanhanget.
    Jag är själv kristen...jag VET vilka resonemang som kristna bedriver och hur man spelar på folks dåliga samvete HELA TIDEN. Jag blir så less.
    Om det nu ska fram...så...vem har inte onanerat? Det tror jag t.o.m att självaste pastorn gör eller har gjort. Nä...det är så tabu att ingen vågar prata om det och om det överhuvudtaget nämns så är det i negativ klang.
    Jag tillhör en pingstförsamling. Men för den sakens skull håller jag inte med alla. Jag har mitt eget tänkande och jag läser min bibel på mitt sätt. Och jag tycker folk ska få fatta sina egna beslut baserat på den övertygelse de har. Och min övertygelse är att onani är helt naturligt...skadar ingen, inte ens sig själv på nåt sätt. Det är njutbarn och man lär sig saker om sig själv. Inget själviskt med det.
    Så var inte orolig du TS....det FINNS kristna som onanerar. Och faktiskt...det FINNS ingenstans som det står uppenbart i bibeln att det skulle vara fel.

• Moffe Greven

Coppola
    Det är möjligen inte som så att du jobbade som barnflicka hemma hos mig? Befinner mig just nu på en lång skön semester, men vi kan väl höras av senare om så skulle vara fallet.

• Dalagirl

onanera på är mitt svar det är ju så skönt så fortsätt...du ska inte känna dig skammsen... det är den mänskliga naturen att ha skönt å njuta...

• MariaKsk88

TS, jag onanerar inte så jag kanske inte är den bästa personen att svara på det här, MEN det är inte för att jag tror att Gud inte vill det. Jag är också kristen, går till kyrkan varje söndag, ber, läser Bibeln osv men sen tror jag inte stenhårt på allt som sägs inom Kristendomen. Jag förstår inte varför Gud skulle tycka att det var fel.. jag gör verkligen inte det. :/

• MariaKsk88

Vikingafrun, jag hade aldrig sett det så!! Smart! ;)

• Anonym (löjligt)

Det är bara ett gammalt mänskligt påhitt att det skulle vara syndigt för att människan skulle kunna ha koll på människan kanske innan det fanns ett bra lagsystem för allt! Då var det lättare att säga att det var fel i Guds namn. Precis som om kvinnan skulle vara oren när hon har mens?! Bibeln är ju MYTologi och särskilt GT vad jag vet. Det står ju mkt om stening mm. Tycker ärligt talat att det är pinsamt löjligt en del som står att läsa.

• Anonym (fru p)

Är kristen och jag har en kluven inställning till onani. Jag tycker inte att det är fel att man rör vid sig själv och njuter av det, utan det beror på vad man tänker på när man gör det. Tänker man på sin partner så är det helt okej, men om man fantiserar om någon annan så vet jag inte om det är lika okej längre. Eller hur tänker ni?

• Anonym (Tänk till!)

Förenklar man inte Guds intentioner men det kristna budskapet lite när ens tankevärld kretsar kring sitt eget onanerande eller inte. Fastnar men i såna tankar tycker jag man ska lägga lite mer energi på att börja analysera o fördjupa sin andlighet och sitt livsperspektiv en aning. Använd inte bibeln som en telfonkatalog, den är skriven i en helt annat historisk kontext där man hade en helt annan syn på både sex o kvinnor. Det står även att kvinnor ska tiga i församlingen, håller ni igen därför eller? Nej förlåt om jag låter hård men denna tråd är lite av ett hån mot den kristna läran, Gud har annat i åtanken när han vill att vi ska förstå hur vi ska leva våra liv. Var gränslöst kärleksfull och respektfull, det räcker längre än alla kyrkobesök du gör i din livstid!

Svar på tråden KRISTNA. Onanerar ni? hur mår ni efteråt?