• Anonym (Kristen)

KRISTNA. Onanerar ni? hur mår ni efteråt?

Hej

Jag är kristen, kallar inte mig bara för det utan jag är en trogen kristen människa som ber dagligen, läser bibeln och går till kyrkan minst en gång veckan. MEN! vad jag har fått lära mig är att onani är synd och en självisk handling som inte är tillåten.

Nu är det så att det står inget i bibeln, Guds ord, om det. Förutom att kärleken inte är självisk. "(förstå mig rätt nu)

Jag och min man brukar ibland onanera inför varandra som ett förspel eller bara för att det är skönt och det är helt okej för oss och ingen känner skuld o så.

Jag kan förstå om det här låter helt knäppt för er som inte är kristna. Men så är det i kristna sammanhang( att onani är förbjuden).

Nu till kritan! Jag onanerar när jag är ensam, har det jätteskönt och njuter enormt. Men jag mår så dåligt efteråt och får enorma skuldkännslor och känner mig som värsta syndaren...

Det jag vill veta om det finns flera kristna som onanerar och hur mår ni?

Icke kristna får definitivt också kommentera.

//

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-23 14:04:32:
    Får lägga till att det visst står något om onani i bibeln.... Vart rättad av några snälla människor i början av tråden.

1 Mos 38:8
    ...Men förstår det inte riktig...

• Svar på tråden KRISTNA. Onanerar ni? hur mår ni efteråt?
  • Anonym (lev o njut)

vi får inte glömma bort att dessa skrifter är skrivna för mycket länge sedan och varje individ tolkar bibelen eller koranen eller vad det nu är på sitt egna sätt.....

Vad är rätt och vad är fel ?? Det bestämmer bara de som "tolkar" skrifterna.

Ellerhur?

Jag är inte speciellt "troende" och inte insatt i bibelen men tycker om att vara i kyrkan när jag väl är där!!

Jag tror man ska leva i nutid, lev och njut!!!!!
    Det är ingen synd att onanera!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Jag är Dinah

Håller med sista anonym! Det är inget syndigt med att onanera och vem är det som sagt att det är förbjudet? Inte Gud iallafall. Eller har jag missat det?

• Cornette

Om man ska dra det till ytterligheter så borde det ju endast gälla män eftersom att kvinnor inte kan "spilla sin säd". Eller? I mina ögon så "förbjuds" det i Bibeln för att man inte ska förkasta gåvan och möjligheten att fortplantera sig. Om man då tar det ännu ett steg så varje gång man har samlag för nöjes skull, utan avsikt att befrukta ett ägg, borde ju egentligen vara "fel".
    Men men, jag är inte kristen, har bara gått på "kyrkis"

• Anonym (blyg)

är ej kristen men har onanerat sen lååångt tillbaka och får aldrig skuldkänslor. däremot kan jag ha mkt svårt att prata om det. har även svårt att göra det inför min sambo. ja, det kan jag inte helt enkelt.

• valkyrian

Cornette--> precis då är ju preventivmedel också synd, vilket det iofs är i katolska tron iaf, men kan tänka mig att många kristna skyddar sig?

• Anonym (FD kristen)

Jag förstår precis vad du pratar om, men nu hör det till saken att kristna inte alltid har rätt. Varit aktiv frikyrklig i mina dagar men är inte det längre. Onanerade mycket och fick skuldkänslor för att alla sa att det är förbjudet. Varför är det förbjudet? Det är ingen som säger det rakt ut, Gud dödar folk i bibeln men det händer ju inte idag. Du kan tolka bibeln som du vill. Men efter att jag har slutat gå i kyrkan så känner jag ingne skam och inser att det är högst naturligt för alla att ha dessa begär. Så jag säger det till dig, det är mellan gud och dig och inte vad alla predikanter säger. Man får aldrig glömma att du måste tänka själv och se. Att du får skam känslor är för att alla predikar om att onani är synd. Så njut av de kroppsliga begären istället för att känna skam.

I kyrkan måste man ju gifta sig innan man har sex tex. men jag har många kompisar som gift sig ungt och sen har det spruckigt. Jag är själv sambo och väntar mitt första barn, det jag tycker är skönt är att jag vet vem han är innan jag gifter mig för egentligen är ju giftermålet mer Juridik är religion.

Ojdå vart lite långt och snurrigt, vill bara säga att känn ingen skam!!

• Cornette

valkyrian - Antagligen. Annars ser jag bara tre alternativ, alla kristna måste antingen ha sjuttiotolv bar, inte kunna få barn eller inte ha sex. Det sista alternativet ser jag som tråkigt och inte särskilt troligt. Inget av de andra alternativen heller för den delen.

• Anonym (Kristen)

Cornette. Det du säger verkar helt logiskt!

Önskar att jag bara kunde få njuta av det fullt ut... Men tyvärr så kan jag inte det. Blir så lessen efteråt.

• valkyrian

Ts, sånna känslor kan man nog inte hjälpa, men det kanske inte bara handlar om att du är kristen, kan ju ligga mer bakom

• valkyrian

Alltså man kan säkert arbeta bort dem, men att de finn där kan man inte hjälpa

Svar på tråden KRISTNA. Onanerar ni? hur mår ni efteråt?