cosinus skrev 2022-02-07 10:59:55 följande:
Jag som är en rätt liten person. under 60 kg och märker knappt av citodon alls. Hade det utskrivet för ryggen tidigare och fick ta 2 tabletter vid behov. Inga problem alls.
Jag sover lite tyngre, det är väl det jag märker men det kan ju också vara att man faktiskt inte vaknade hela tiden av att kroppen gjorde ont.
Men som alla skriver, extremt individuellt. Vet folk som är dubbelt så stora som mig så påverkas mer av en tablett än vad jag gör av två.
Den andra har jag aldrig provat.
Det beror på vilken ras du är av och hur Citodon(Kodein) fungerar, vissa fungerar inte kodein på alls, andra så har det dubbla effekter och av exakt samma dos.
Men ska TS verkligen ta både oxy och kodein samtidigt?
TS en sak du ska tänka på om du har stor respekt för dessa läkemedel, det är att du aldrig tar dessa mer än 6 veckor i rad, och sen har ett uppehåll på en vecka.
Så slipper man bli för beroende av dom innan man slutar och slipper svåra abstinenser.
Och kör man 6 veckor så känner man av absintens i en halvdag, sen svagare efterkommande dagen och sen oftast helt borta, kär man på och flera månader, så kommer det kännas av mer.
När det kommer till fordon och så, så bör man inte köra när man tar i början och om man är osäker, för dessa påverkar dig helt klart.
Och du får verkligen känna efter om du ska köra bil, för ansvaret är på en själv att man kan framföra ett fordon säkert även efter sitt intag.
Jobba och sånt går utmärkt, dock kan man nog bli lite mer energirik i den absoluta början av medicineringen, men redan efter några dagar så har detta oftast försvunnit till stor del.