• Ehz123

    Blödning vid ägglossning/är det mens?

    Hej!

    Jag och min sambo vill gärna ha barn så snart vi kan.
    Jag slutade med P-piller i somras och har inte haft ägglossning och mens efter det..
    Gyn skrev ut Provera till mig nyligen för att försöka "sätta igång" mensen som jag tog 10 dagar. Det är 4 dagar sen jag tog sista tabletten.
    Igår förmiddag kände jag väldiga typ blöta flytningar när jag var ute o gick och när jag senare på dagen torkade mig på toaletten så var flytningarna väldigt klistriga/trådiga (kunde dra i dom me fingertoppe) och genomskinliga. Brukar inte det tyda på ägglossning??
    Idag fick jag antingen ngn blödning som jag läst man kan få vid ägglossning??
    Eller kan det vara mensen? kan man få mens trots dessa trådiga, äggviteflytningar som jag hade igår? Jag har alltid fått höra att innan mens är det knappt några flytningar .
    Blir lite förvirrad.
    Har någon en idé om vad det kan vara?
    Mens/mellanblödning?

    Tack snälla! Jag är lite smått förvirrad här..

  • Svar på tråden Blödning vid ägglossning/är det mens?
  • Anonym (E)

    Man kan få sånna flytningar innan mens. Blödningen är med allra största sannolikhet orsakad av Proveran. Det är liksom hela syftet med medicinen och den brukar starta några dagar efter avslutad kur.

  • Anonym (Nej)

    Du kan inte ha ägglossning och mens samtidigt. Däremot kan man få blodiga flytningar om slemhinnan är känslig. Det verkar inte som att du ska ha mens på din beskrivning.

Svar på tråden Blödning vid ägglossning/är det mens?