• evelinagra1

BIM mars 2022

Hittade ingen mars tråd så tror inte det finns någon än så tänkte att jag startar en

detta blir vårat 14e försök tror jag har tappat räkningen haha.. vi har gjort en utredning och de har inte hittat något ?fel? på någon av oss så nu står vi i kö för vidare utredning och behandling men jag hoppas såklart att vi inte ska behöva komma dit!

Förra månaden blev ägglossningen väldigt sen så är lite osäker på BIM men om det kommer i normal tid så borde bim bli 6/3

hoppas på många fina pluss denna månaden <3

6/3 evelinagra1 (14e försöket 1a barnet )

• Svar på tråden BIM mars 2022
  • Laktrisens

MAKL: gick inte citera nu så får skriva så här.
    jo men de verkar ju som de va ägglossning då.. spännande. flytning idag med men de är som vit lotion flytning. borde ägglossning skett tidigare än igår som de stod enligt min app, hmm. får vänta o se. Hur går de för dig?

• Pico

Evelinagra1: lyckades inte citera, men jag har exakt samma känsla som du - men det ska ju inte vara ett problem vad jag förstår, för allt åker inte ut direkt även om det känns så haha! vet inte hur det är för dig men för mig kommer det i omgångar efter också haha.. men det är klart att man oroar sig att chansen ?rinner iväg? Solig

• MAKL

lakritsens: Ja det kan ha varit nyss du ägglossade och att den fertila sekretet nu börjar torka upp. 

Här är det ägglossning idag, har haft ägglossnings smärta i ca 4 dagar nu och mer intensiva än dom varit förut så vet inte vad jag ska tro om det. Men hoppas bara att det är gulkroppen som orsakar smärtan och inte någon cysta eller liknande som spökar.

• MAKL

evelinagra1: Det känns samma för min del också. En liknelse som jag läste för ett tag sedan som jag tänkt mycket på sen dess är denna: om du häller upp filmjölk i ett glas och sen häller ut det igen så finns det ju en hel del filmjölk kvar i glaset på insidan. Det blir lite samma sak med sperman, det finns ändå en hel del kvar där inne även fast en del åker ut :)

• evelinagra1

Pico : när jag sätter mig på toa så känns det som att hela satsen åker ut haha, men ja troligtvis är det ju inte så haha

• evelinagra1

MALK : ja men det låter ju ganska logiskt! det är som sagt säkert ingen fara men man börjar ju undra om det kan vara en anledning till att det inte tar sig..

• Baconpie
    evelinagra1 skrev 2022-02-19 11:40:05 följande:

hej på er,  jag har en fråga // Tungan ute när jag och min sambo har sex och han kommer i mig så känns det som att allt åker ut? Det gör det säkert inte men hur är det för er?

Så har det varit för mig med. Jag läste i min journal att jag har anteflekterad (framåtlutad) livmoder och sen läste jag detta: https://lakartidningen.se/opinion/debatt/2019/10/ny-och-enkel-rutin-foreslas-vid-assisterad-befruktning/

Lägger jag mig på mage direkt efter så rinner det inte ut. Så jag har börjat göra så sista tiden. Vet inte om det egentligen gör så stor skillnad, men det känns bra. 
  • MAKL
    Baconpie skrev 2022-02-19 18:15:06 följande:
    Så har det varit för mig med. Jag läste i min journal att jag har anteflekterad (framåtlutad) livmoder och sen läste jag detta: https://lakartidningen.se/opinion/debatt/2019/10/ny-och-enkel-rutin-foreslas-vid-assisterad-befruktning/

Lägger jag mig på mage direkt efter så rinner det inte ut. Så jag har börjat göra så sista tiden. Vet inte om det egentligen gör så stor skillnad, men det känns bra. 
    Jag tycker också det känns bättre att ligga kvar någon minut. Om det hjälper eller inte vet jag inte men att göra det som känns bra för en själv är väl alltid bäst. Jag har en bakåtlutad livmoder så ligger på rygg, har jag legat på magen någon gång så känns det som det rinner ut lättare.
  • Kiiwii

Det rinner ur mig också rätt så direkt, så fort jag rör mig, haha. Varit gravid tre gånger så nog finns massa simmare kvar ändå

Hat haft lite mer flytningar och ont i magen lite då och då  2 dagar typ men ännu inte riktigt nära ÄL känns det som, hoppas det kommer igång snart. Less på att vänta.

• evelinagra1

Kan inte citera någon av er men verkar ju inte vara ensam om mitt ?problem? iallafall, ska testa att ligga på mage istället, vet inte jag har framåt eller bakåtlutad livmoder men har ju inte funkar att ligga på rygg hittils iallafall så att ligga på mage kanske går bättre haha Tungan ute

Svar på tråden BIM mars 2022