• evelinagra1

BIM mars 2022

Hittade ingen mars tråd så tror inte det finns någon än så tänkte att jag startar en

detta blir vårat 14e försök tror jag har tappat räkningen haha.. vi har gjort en utredning och de har inte hittat något ?fel? på någon av oss så nu står vi i kö för vidare utredning och behandling men jag hoppas såklart att vi inte ska behöva komma dit!

Förra månaden blev ägglossningen väldigt sen så är lite osäker på BIM men om det kommer i normal tid så borde bim bli 6/3

hoppas på många fina pluss denna månaden <3

6/3 evelinagra1 (14e försöket 1a barnet )

• Svar på tråden BIM mars 2022
  • evelinagra1

Gick in på NC appen och såg att den ändrat ägglossningen till på söndagen.. jag bröt ihop totalt för vi hade sex på torsdagen och fredagen bara så nu känns det helt körtGråter

• flisan1989

Pico! När brukar du testa som tisigast? Med vänlig hälsning, ocksåtestmani89

Evenlina kram! Men det finns väl fortfarande chans att spermierna låg kvar o väntade då? Vet inte hur NC funkar men det kan inte vara värt att ligga nu om ÄL var i söndags?

• evelinagra1
    flisan1989 skrev 2022-03-01 17:59:21 följande:

Pico! När brukar du testa som tisigast? Med vänlig hälsning, ocksåtestmani89

Evenlina kram! Men det finns väl fortfarande chans att spermierna låg kvar o väntade då? Vet inte hur NC funkar men det kan inte vara värt att ligga nu om ÄL var i söndags?

Ja jag hoppas det.. ägget lever väl max 24 timmar efter ägglossning så det är nog försent nu tyvärr..
  • MAKL

Evelinagra1: Att helt lita på en app som NC är inte helt rätt och logiskt då en bara kan gå efter en algoritm och inte går efter hur din kropp fungerar. Hade du testat med äl test och fått positivt? Och hur är det annars med smärta eller sekret, upplevt nått sånt? Bara för att NC tycker att den första beräkningen inte stämmer så behöver inte det betyda den har rätt nu när den ändrat. Ni har gjort vad ni kunnat efter vad ni tänkte va rätt så var inte för hård mot dig själv även fast det är svårt Hjärta

• Pico

Flisan1989: detta är faktiskt första cykeln efter mitt missfall i juni där jag har exakt koll på ÄL så kan inte riktigt svara på din fråga haha - men man bör väl inte testa tidigare än Bim-5 och för mig skulle det i så fall vara på lördag.. men jag har ganska kort lutealfas vilket väl egentligen borde göra att just jag ska vänta ännu längre på att testa.. men nu vill jag bara testa för testandes skull Flört

• JennyBomb

BBim -2...va tror ni? Är det ngt? För svagt? Alltså de här dagarna är typ dom jobbigaste på hela månaden...
  • evelinagra1
    MAKL skrev 2022-03-01 18:19:59 följande:

Evelinagra1: Att helt lita på en app som NC är inte helt rätt och logiskt då en bara kan gå efter en algoritm och inte går efter hur din kropp fungerar. Hade du testat med äl test och fått positivt? Och hur är det annars med smärta eller sekret, upplevt nått sånt? Bara för att NC tycker att den första beräkningen inte stämmer så behöver inte det betyda den har rätt nu när den ändrat. Ni har gjort vad ni kunnat efter vad ni tänkte va rätt så var inte för hård mot dig själv även fast det är svårt Hjärta

Åå tack för peppen, jag ansåg att mitt äl test var positivt på torsdagkväll då hade jag även äl flytningar, det digitala testet blev positivt fredag morgon och även då hade jag mycket flytningar, på lördag hade jag inte så mycket flytningar men hade väldigt ont i magen både lördag och söndag.
    Jag tänkte att man kunde lita på nc eftersom att de säger att tempen är det enda som kan bekräfta ägglossning haha.. men inte så mycket att göra åt det nu heller, håller bara tummarna att det kan bli något ändå <3
  • MAKL
    evelinagra1 skrev 2022-03-01 18:25:09 följande:
    Åå tack för peppen, jag ansåg att mitt äl test var positivt på torsdagkväll då hade jag även äl flytningar, det digitala testet blev positivt fredag morgon och även då hade jag mycket flytningar, på lördag hade jag inte så mycket flytningar men hade väldigt ont i magen både lördag och söndag.
    Jag tänkte att man kunde lita på nc eftersom att de säger att tempen är det enda som kan bekräfta ägglossning haha.. men inte så mycket att göra åt det nu heller, håller bara tummarna att det kan bli något ändå <3
    Har du lagt in de testen i NC? Appen ska ju ta testen med i beräkningen också. Jag säger alltid när någon är osäker på en app som säger att man haft äl en viss dag att gå hellre efter sekretet och kroppen signaler. Kroppen ljuger inte på den punkten med sekret och smärta. Appen följer ju ändå en algoritm och tar inte hänsyn till om du tex sovit dåligt/kort. Och ja visst är det så att tempen är det enda som kan bekräfta att ägglossningen faktiskt skett men att lita på vad en app räknar fram på det ämnet är inte helt 100. Om det va de så skulle det inte ha blivit så många oönskade graviditeter när tex NC använts som preventivmetod.
  • flisan1989

JennyBomb! Det ser ut som ett plus!! ih! Men prova igen med ett digitalt för säkerhetsskull? 

Svar på tråden BIM mars 2022