• evelinagra1

BIM mars 2022

Hittade ingen mars tråd så tror inte det finns någon än så tänkte att jag startar en

detta blir vårat 14e försök tror jag har tappat räkningen haha.. vi har gjort en utredning och de har inte hittat något ?fel? på någon av oss så nu står vi i kö för vidare utredning och behandling men jag hoppas såklart att vi inte ska behöva komma dit!

Förra månaden blev ägglossningen väldigt sen så är lite osäker på BIM men om det kommer i normal tid så borde bim bli 6/3

hoppas på många fina pluss denna månaden <3

6/3 evelinagra1 (14e försöket 1a barnet )

• Svar på tråden BIM mars 2022
  • Cinapuffen
    evelinagra1 skrev 2022-02-07 21:39:19 följande:

Blir så irriterad när det inte går att citera? lakritsen : jag skulle ljuga om jag säger att jag lever som vanligt även fast jag önskar att jag kunde göra det.. på dessa 14 månader vi försökt har jag inte druckit någon alkohol för tänk om jag skulle vara gravid eller tänk om det stör ägglossningen.. ja så har jag varit med allting som man inte ska göra/äta som gravid tyvärr och det är nog en stor del till varför det inte tar sig för oss.. jag är för stressad och tänker för mycket, men jag ska verkligen försöka denna månaden att leva mer som vanligt och inte tänka lika mycket trots att jag tar ägglossningstest och tempar. Jag köpte zink idag som jag och min sambo ska ta och utöver det så tar jag folsyra och även bidrottninggele denna månaden så vi får väl se om det ger något resultat.

En fråga till er alla, hur gör ni för att maxa chanserna? när och hur ofta ligger ni?

Ja det är konstigt att man bara kan citera vissa. Jag och pojkvännen ligger som vanligt, dvs nästan dagligen och vissa dagar flera gånger. Drömmer Så jag har inte direkt någon koll på ÄL utan tänker att man borde pricka in det ändå. Och jag tar redan multivitamin dagligen och har gjort sedan 2018. Så folsyra får jag i mig. Har inte testat några andra grejer. Annars lever jag som vanligt men har slutat med alkohol nu då. 
  • Kiiwii

Kul att många joinat tråden. Jag hoppas på många pluss i mars.

Påtal om det ni skrivit, jag lever rätt så vanligt. Tränar regelbundet, äter hyffsat hälsosamt men inte överdrivet. Tar ett glas rött och äter pizza också Så har jag alltid levt. Dock senaste två månaderna har jag slutat äta gluten och dragit ner mkt på sockret, äter mer lågkolhydratkost. Det beror på att jag vill ner i vikt lite, må bättre i magen och få kortare menscykel och starkare ÄL vilket helt otroligt nog påverkas väldigt mkt av min kost. Idag när mensen slog till blev det dock en chokladkaka :-P

Äter sedan några månader folsyra, D-vitamin och Efamol (nattljusolja) för att hjälpa hormonbalansen på traven sedan utplock av hormonspiral. Efamol slutar jag äta nu snart för burken är typ slut. Funderat många gånger på att ta zink, främst tvinga mannen att äta det, haha. 

Spännande att höra hur bidrottninggelé eventuellt påverkar för er andra

Vi ligger när vi har lust, ibland ofta, ibland sällan. Men alltid varje eller varannan dag kring ÄL. Jag har varit lite sen med att upptäcka ÄL tidigare cykler, nästan missat ÄL. Den här gången ska jag se till att vi får till det direkt jag känner flytningarna komma. Har också upptäckt att min ÄL sker snabbt efter att ÄL-testerna visar positivt, så jag tror vi måste försöka bli bättre på att få till det före testerna visar positivt så det redan finns simmare som väntar när ägget släpps Drömmer

• Kiiwii

Kul att många joinat tråden. Jag hoppas på många pluss i mars.

Påtal om det ni skrivit, jag lever rätt så vanligt. Tränar regelbundet, äter hyffsat hälsosamt men inte överdrivet. Tar ett glas rött och äter pizza också Så har jag alltid levt. Dock senaste två månaderna har jag slutat äta gluten och dragit ner mkt på sockret, äter mer lågkolhydratkost. Det beror på att jag vill ner i vikt lite, må bättre i magen och få kortare menscykel och starkare ÄL vilket helt otroligt nog påverkas väldigt mkt av min kost. Idag när mensen slog till blev det dock en chokladkaka :-P

Äter sedan några månader folsyra, D-vitamin och Efamol (nattljusolja) för att hjälpa hormonbalansen på traven sedan utplock av hormonspiral. Efamol slutar jag äta nu snart för burken är typ slut. Funderat många gånger på att ta zink, främst tvinga mannen att äta det, haha. 

Spännande att höra hur bidrottninggelé eventuellt påverkar för er andra

Vi ligger när vi har lust, ibland ofta, ibland sällan. Men alltid varje eller varannan dag kring ÄL. Jag har varit lite sen med att upptäcka ÄL tidigare cykler, nästan missat ÄL. Den här gången ska jag se till att vi får till det direkt jag känner flytningarna komma. Har också upptäckt att min ÄL sker snabbt efter att ÄL-testerna visar positivt, så jag tror vi måste försöka bli bättre på att få till det före testerna visar positivt så det redan finns simmare som väntar när ägget släpps Drömmer

• Holy93
    evelinagra1 skrev 2022-02-07 21:39:19 följande:

Blir så irriterad när det inte går att citera? lakritsen : jag skulle ljuga om jag säger att jag lever som vanligt även fast jag önskar att jag kunde göra det.. på dessa 14 månader vi försökt har jag inte druckit någon alkohol för tänk om jag skulle vara gravid eller tänk om det stör ägglossningen.. ja så har jag varit med allting som man inte ska göra/äta som gravid tyvärr och det är nog en stor del till varför det inte tar sig för oss.. jag är för stressad och tänker för mycket, men jag ska verkligen försöka denna månaden att leva mer som vanligt och inte tänka lika mycket trots att jag tar ägglossningstest och tempar. Jag köpte zink idag som jag och min sambo ska ta och utöver det så tar jag folsyra och även bidrottninggele denna månaden så vi får väl se om det ger något resultat.

En fråga till er alla, hur gör ni för att maxa chanserna? när och hur ofta ligger ni?

Jag själv lever på som vanligt. Med småbarn så stressar man mycket och vill hinna med mycket på dagarna. En kväll i veckan unnar jag mig själv ett eller två glas vin när mannen tar "ansvaret" över barnet på kvällen och natten (min egentid med lite vin och mitt intresse). 
    Sen säger jag oftast bara till när jag känner att ägglossning är på gång, t.ex att jag får ont i äggstockarna. Mer ligga blir det absolut då, min man förstår ändå hur våra kroppar fungerar.
    Utöver det tar jag bara folsyra extra och d-vitamin (på grund av vintern). Tänker att folsyra är bra OM man blir gravid :)
    Jag misstänker dock att på grund av att jag själv är väldigt lättstressad av mitt barn att det ställer till det. Vissa dagar vaknar den 4-8 gånger per natt och har tappat nappen etc, så jag sover dåligt nu på senaste tiden då jag 6 dagar i veckan tar barnet på natten. Skulle absolut behöva sova typ ett år i sträck men det är sånt man får ta ikapp sen tänker jag haha
  • Kanelkringla

Jag lever med som vanligt men försöker tänka på att äta mer frukt och grönt. Jag är rätt enformig i min kost. Jag har dragit ned kaffet lite också. dricker Ingen alkohol. jag käkar mitt val kvinna, bidrottningsgele, d-vitamin samt omega 3. jag äter inte fisk så behöver lite extra tillskott! 

• MAKL

Jag har under de flesta månader av försökt inte orkat bry mig så mycket om kosten och träningen. Nu dock så har jag slutat med kaffe och gluten, dricker knappt nå alkohol, försöker öka intaget av protein (mådde som allra bäst när intaget var väldigt högt på protein så ska testa det nu), äter omega 3, folsyra, zink, magnesium, ska börja med DIM nu och tar ibland d vitamin booster innan ägglossning. Har testat massa olika kosttillskott och eteriska oljor för att bli av med min PMS men har bara funkat i korta perioder så satsar mer på att ändra kosten nu och komma tillbaka till träningen.

• MariaNathalie

Hej tjejer 

vilken pepp och läsa alla inlägg. 
    vi är på försök 4 nu. Jag är smått stressad då jag fyller 40 i maj. Har 2 barn sen tidigare födda -10 och -13 och blev gravid på första försöket med dem.

Nu har jag en ny man och vi vill ha barn tillsammans.
    vi fick missfall i nov och det va första Försöket då. Vi har blivit gravida för 2 år sen men gjorde abort Då för det va inte rätt läge då. Så att vi kan bli gravida är gott att veta iaf.

Förra månaden så körde jag På bidrottninggele men den gjorde att jag fick mellanblödningar som jag aldrig haft tidigare. och min äl Kom eN vecka senare. så slutade med dem. 

Den här månaden har jag laddat upp med rosenrot, folsyra, b12, b6, magnesium och zink. Min man får samma coktail fast utan folsyra. 
    vi har boostat med ännu nyttigare kost mer proteiner och  promenerar 30 min varje dag. 

har tagit rosenrot 2 dagar nu och jösses vilken mirakel tablett. känner mig lugn harmonisk skärpt och pigg . Sen att veta att den boostar fertiliteten Oxå är ju bara ett stort hurra. 

Nu håller vi tummarna tjejer att vi plussar massor i mars 

• Kanelkringla
    MariaNathalie skrev 2022-02-08 11:43:22 följande:

Hej tjejer 

vilken pepp och läsa alla inlägg. 
    vi är på försök 4 nu. Jag är smått stressad då jag fyller 40 i maj. Har 2 barn sen tidigare födda -10 och -13 och blev gravid på första försöket med dem.

Nu har jag en ny man och vi vill ha barn tillsammans.
    vi fick missfall i nov och det va första Försöket då. Vi har blivit gravida för 2 år sen men gjorde abort Då för det va inte rätt läge då. Så att vi kan bli gravida är gott att veta iaf.

Förra månaden så körde jag På bidrottninggele men den gjorde att jag fick mellanblödningar som jag aldrig haft tidigare. och min äl Kom eN vecka senare. så slutade med dem. 

Den här månaden har jag laddat upp med rosenrot, folsyra, b12, b6, magnesium och zink. Min man får samma coktail fast utan folsyra. 
    vi har boostat med ännu nyttigare kost mer proteiner och  promenerar 30 min varje dag. 

har tagit rosenrot 2 dagar nu och jösses vilken mirakel tablett. känner mig lugn harmonisk skärpt och pigg . Sen att veta att den boostar fertiliteten Oxå är ju bara ett stort hurra. 

Nu håller vi tummarna tjejer att vi plussar massor i mars 

Hej! jag Håller tummarna nu för ditt fjärde besök! Det blir försök nummer fyra för mig också! 

synd att bidrottningsgele påverkade så att du fick mellanblödningar och senare ägglossning. Hoppas inte det blir samma för mig! Ville ju ha tidigare ägglossning haha! 

• Kanelkringla
    Kanelkringla skrev 2022-02-08 13:23:50 följande:

Hej! jag Håller tummarna nu för ditt fjärde besök! Det blir försök nummer fyra för mig också! 

synd att bidrottningsgele påverkade så att du fick mellanblödningar och senare ägglossning. Hoppas inte det blir samma för mig! Ville ju ha tidigare ägglossning haha! 

Inte besök utan försök ska de stå haha
  • MariaNathalie

Kanelkringla. 

tack 

ja det va min förhoppning också att få tidigare ägglossning. Blev tvärtom. 

håller tummarna att det blir tvärtom för dig. 

i mars plussar vi <3

Svar på tråden BIM mars 2022