Anonym (Tjej) skrev 2022-02-07 18:40:28 följande:
Jag får tillräckligt med sex. Vi har flera gånger i veckan, uppskattningsvis fem. Förut hade vi inte lika ofta men åtminstone två gånger i veckan.
Förstår inte alla dessa par som håller ihop trots olika hög sexlust. Har man väldigt olika hög sexlust så kommer den som har högre sexlust bli bitter och missnöjd. Det funkar ju inte om den ena vill ha sex en gång i veckan medan den andra vill en gång per halvår, till exempel. Bättre att då göra slut och hitta någon som passar en bättre.
Innan någon säger det; nej, sex är långt ifrån allt i ett förhållande. Sex är dock en viktig del i förhållandet och är man inte kompatibla där så håller det sällan i längden. Precis som att det inte håller om man har helt olika livsmål och värderingar.
Ja hur frekvensen än är, så måste man passa ihop något sånär. Om båda är nöjda med att det är glest så är det okej, eller att leva helt sexfritt.
Sen ändrar man sig under livet. När jag var 30 var jag grymt frustrerad, bara sex ett par gånger i veckan. Nu är jag 60+, och en gång i veckan är ganska lagom, fast jag ibland tar hand om mig själv mellan gångerna.
Jag är så lycklig att hon vill med mig.