• Anonym (Styrbord)

Män vill styra kvinnan

Jag har läst här på FL att män vill styra kvinnan om hon är yngre. Stämmer detta?
    Och gäller det bara om hon är yngre, eller vill män styra kvinnan om hon är äldre också?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Män vill styra kvinnan
  • Anonym (Styrbord)
    Anonym (Sia) skrev 2022-03-30 11:43:47 följande:
    Då menar alltså att mammor äcklas om deras dotter träffar en äldre man men pappor hyllar den äldre mannen för deras dotter är just en ung kvinna som den äldre mannen tänder på! 

vad gäller då om sonen träffar en äldre kvinna? blir fortfarande mamman äcklad och dömer men pappan har ingen åsikt eller tycker att det är ju bra att den äldre kvinnan tänder på sonen? 
    Män är mer öppna för att träffa unga kvinnor.
    Kvinnor dömer i större i utsträckning.
    När kvinnor själva träffar unga män, då är det mer ok.

Både män och kvinnor är mer positiva till att unga män får erfarenheter med äldre kvinnor. Han blir inte utnyttjad.

Kvinnan jag träffade senast var 25 år yngre. Vi träffades hemma hos varann. För många är det självklart att det handlar om sex då. Enbart sex.
    Hennes mamma är i min ålder och känner mig. Hon sa till sin dotter att jag är schysst, så hon kände sig trygg med att hennes dotter träffade mig.

Kvinnor som ser sånt här utifrån dömer direkt. 
  • Anonym (Sia)
    Anonym (Styrbord) skrev 2022-03-30 11:53:49 följande:

Både män och kvinnor är mer positiva till att unga män får erfarenheter med äldre kvinnor. Han blir inte utnyttjad.

Kvinnan jag träffade senast var 25 år yngre. Vi träffades hemma hos varann. För många är det självklart att det handlar om sex då. Enbart sex.
    Hennes mamma är i min ålder och känner mig. Hon sa till sin dotter att jag är schysst, så hon kände sig trygg med att hennes dotter träffade mig.

Det var ju kul för dig att du träffade en kvinna, varför blev det ingen fortsättning?
  • Anonym (Styrbord)
    Anonym (Sia) skrev 2022-03-30 11:58:21 följande:
    Det var ju kul för dig att du träffade en kvinna, varför blev det ingen fortsättning?
    Olika orsaker. 

Svara hellre på det här. Tycker du att jag har fel här, eller har jag rätt?

• Smecker
    Anonym (Styrbord) skrev 2022-03-30 10:52:04 följande:
    Jo, jag ser andra som svarar. Det är flera som inte tyckte att jag gjorde fel med 2 unga kvinnor som jag skrivit om.
    Men dom flesta kvinnor tyckte att jag gjorde fel.
    Och dom flesta kvinnor i såna här trådar tar ut det värsta i förskott, dömer, och är negativa. Dom flesta kvinnor tänker direkt att den unga kvinnan råkar illa på ett eller annat sätt, och att den äldre mannen är en ond varelse.
    Ofta nämner kvinnor att den unga kvinnan skulle kunna vara hans dotter.
    För tänker man så, då blir det ännu äckligare.
    Googla "confirmation bias".
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (Sia)
    Anonym (Styrbord) skrev 2022-03-30 12:17:42 följande:
    Olika orsaker. 

Svara hellre på det här. Tycker du att jag har fel här, eller har jag rätt?

Din första fråga:
    Är män mer öppna för att träffa unga kvinnor,
    Ja eftersom som det är just män som attraheras av dom unga kvinnorna, men jag tror också många män speciellt när gäller deras döttrar inte gillar det och jag tror fler pappor än mammor reagerar när det döttrar träffar en yngre man, tror fler pappor inte vill tänka att deras döttrar har sex med en jämgammal som dom själva.

Nej min uppfattning är inte att kvinnor dömer i större utsträckning när det gäller om par med åldersskillnad, däremot om det gäller ragg ute eftersom du flesta kvinnor har varit med om det själva, dvs att äldre män kommer fram och raggar på dom, ofta fulla.

Nej har aldrig hört någon kvinna tycka att det är ok att en kvinna får träffa en ung man men inte att en man får träffa en yngre kvinna. Dom som reagerar på åldersskillnad gör det åt bägge hållet när det gäller kvinnor och män.

Inte heller har jag hört att det är mer ok att yngre män än yngre kvinnor får erfarenhet av äldre, det är antingen för bägge eller ingen. 

I alla år har det alltid varit mer accepterat för äldre män att han yngre kvinnor men motsatsen har alltid varit mer negativ genom åren, det är först nu det är accepterat att kvinnan kan vara äldre. Ofta har kvinnor som varit äldre än sin man fått utstå väldigt mycket mer kritik än män. Män kan tom skaffa sig en trophy wife men tvärtom har aldrig varit ok.
    Du refererar själv till kändisar ganska ofta, hur mång rockartister, skådespelare, politiker, företagsledare m lf har inte yngre fruar och flickvänner? ett fåtal och inte ens i närheten av kvinnor i dessa yrken har yngre män och många fler reagerar då och kritiserar kvinnorna som inte männen behöver stå ut med.

Men du har själv ett lysande exempel, mamman till den yngre kvinnan dömde inte dig, det är så de flesta är. Det är inte åldern utan personen som man lär känna och är ser är trevlig.

Men tro mig det är skillnad på när äldre män med åldersnoja stöter på unga tjejer på krogen bara för att se om dom kan få en ung tjej fortfarande och kommer fram halvfulla, det har det flesta tjejer/kvinnor  varit med om.
    Säkert har en del unga män också varit med om det.
    Då är det inte charmigt alls.
  • Smecker
    Anonym (Styrbord) skrev 2022-03-30 11:53:49 följande:

Nej, "män" är inte mer öppna för att träffa unga kvinnor, däremot finns det män som är besatta av ålder och ungdom, och fetischerar detta. Att fetischera ålder är inget som enbart drabbar kvinnor, det finns otaliga exempel på äldre män som är besatta av unga män med, och det finns en orsak till att hebefili och pedofili är oerhört mycket vanligare bland män.

En anledning till att kvinnor reagerar starkare på detta är att kvinnor är vana att (som de ser det) äckliga gamla gubbar raggar på dem. Det är en värld de föds in i och växer upp i, det är oerhört få kvinnor som aldrig råkat ut för detta. Och det är väldigt få kvinnor som sett det som en positiv upplevelse att någon som är dubbelt så gammal som de själva är slemmig och raggar. Äldre män har en tendens att överskatta sin charm, sitt utseende och sin attraktivitet, annars hade de inte ens försökt ragga på så unga kvinnor, men självklart är de inte medvetna om det. Därför reagerar kvinnor starkare, och vill försäkra sig om att den unga kvinnan verkligen är med på noterna. Visst finns det unga kvinnor som attraheras av äldre män, jag har själv råkat ut för sådana, men man måste inse att de är ett extremt undantag från regeln, de absolut flesta unga kvinnor finner män över 40 skitgamla och oattraktiva. Så nej, din tolkning om att kvinnor dömer i större utsträckning är inte korrekt, däremot utgår de från sin egen erfarenhet i större utsträckning, och det är män som du som gett dem den erfarenheten till att börja med. Ergo, cirkeln är sluten.

Intressant. Mamman tyckte att det var okej att du knullade hennes 25 år yngre dotter? Är du säker på att hon inte var med också, och serverade tilltugg och varma handdukar?
  • Smecker
    Anonym (Sia) skrev 2022-03-30 12:55:07 följande:
    Din första fråga:
    Är män mer öppna för att träffa unga kvinnor,
    Ja eftersom som det är just män som attraheras av dom unga kvinnorna, men jag tror också många män speciellt när gäller deras döttrar inte gillar det och jag tror fler pappor än mammor reagerar när det döttrar träffar en yngre man, tror fler pappor inte vill tänka att deras döttrar har sex med en jämgammal som dom själva.

Nej min uppfattning är inte att kvinnor dömer i större utsträckning när det gäller om par med åldersskillnad, däremot om det gäller ragg ute eftersom du flesta kvinnor har varit med om det själva, dvs att äldre män kommer fram och raggar på dom, ofta fulla.

Nej har aldrig hört någon kvinna tycka att det är ok att en kvinna får träffa en ung man men inte att en man får träffa en yngre kvinna. Dom som reagerar på åldersskillnad gör det åt bägge hållet när det gäller kvinnor och män.

Inte heller har jag hört att det är mer ok att yngre män än yngre kvinnor får erfarenhet av äldre, det är antingen för bägge eller ingen. 

I alla år har det alltid varit mer accepterat för äldre män att han yngre kvinnor men motsatsen har alltid varit mer negativ genom åren, det är först nu det är accepterat att kvinnan kan vara äldre. Ofta har kvinnor som varit äldre än sin man fått utstå väldigt mycket mer kritik än män. Män kan tom skaffa sig en trophy wife men tvärtom har aldrig varit ok.
    Du refererar själv till kändisar ganska ofta, hur mång rockartister, skådespelare, politiker, företagsledare m lf har inte yngre fruar och flickvänner? ett fåtal och inte ens i närheten av kvinnor i dessa yrken har yngre män och många fler reagerar då och kritiserar kvinnorna som inte männen behöver stå ut med.

Men du har själv ett lysande exempel, mamman till den yngre kvinnan dömde inte dig, det är så de flesta är. Det är inte åldern utan personen som man lär känna och är ser är trevlig.

Men tro mig det är skillnad på när äldre män med åldersnoja stöter på unga tjejer på krogen bara för att se om dom kan få en ung tjej fortfarande och kommer fram halvfulla, det har det flesta tjejer/kvinnor  varit med om.
    Fan, du hann före.
  • Anonym (Styrbord)
    Vad tycker du om det här?

I mina tidigare trådar där jag skrev om en yngre kvinna som jag var kär i, svarade flera att kvinnor i den åldern vill ha jämnåriga. Vältränade män, inga gubbar.
    Jag skrev samma som dig. Att man kan bli kär i, eller attraherad, av hur en person är.
    Det stämmer inte, svarade flera. Allt handlade bara om utseendet.
  • Anonym (Styrbord)
    Ja, det var det främsta argumentet i mina trådar.
    Alla unga kvinnor har varit om det. Och alla äldre män är likadana.
    Ingen kvinna har väninnor som tände på äldre män.
    Och så vidare.
  • Postman
    Din första fråga: Är män mer öppna för att träffa unga kvinnor, Ja eftersom som det är just män som attraheras av dom unga kvinnorna, men jag tror också många män speciellt när gäller deras döttrar inte gillar det och jag tror fler pappor än mammor reagerar när det döttrar träffar en yngre man, tror fler pappor inte vill tänka att deras döttrar har sex med en jämgammal som dom själva. Nej min uppfattning är inte att kvinnor dömer i större utsträckning när det gäller om par med åldersskillnad, däremot om det gäller ragg ute eftersom du flesta kvinnor har varit med om det själva, dvs att äldre män kommer fram och raggar på dom, ofta fulla. Nej har aldrig hört någon kvinna tycka att det är ok att en kvinna får träffa en ung man men inte att en man får träffa en yngre kvinna. Dom som reagerar på åldersskillnad gör det åt bägge hållet när det gäller kvinnor och män. Inte heller har jag hört att det är mer ok att yngre män än yngre kvinnor får erfarenhet av äldre, det är antingen för bägge eller ingen.  I alla år har det alltid varit mer accepterat för äldre män att han yngre kvinnor men motsatsen har alltid varit mer negativ genom åren, det är först nu det är accepterat att kvinnan kan vara äldre. Ofta har kvinnor som varit äldre än sin man fått utstå väldigt mycket mer kritik än män. Män kan tom skaffa sig en trophy wife men tvärtom har aldrig varit ok. Du refererar själv till kändisar ganska ofta, hur mång rockartister, skådespelare, politiker, företagsledare m lf har inte yngre fruar och flickvänner? ett fåtal och inte ens i närheten av kvinnor i dessa yrken har yngre män och många fler reagerar då och kritiserar kvinnorna som inte männen behöver stå ut med. Men du har själv ett lysande exempel, mamman till den yngre kvinnan dömde inte dig, det är så de flesta är. Det är inte åldern utan personen som man lär känna och är ser är trevlig. Men tro mig det är skillnad på när äldre män med åldersnoja stöter på unga tjejer på krogen bara för att se om dom kan få en ung tjej fortfarande och kommer fram halvfulla, det har det flesta tjejer/kvinnor  varit med om. Säkert har en del unga män också varit med om det. Då är det inte charmigt alls.

Nu går det att vinkla som man vill men jag tänker mig tillgång och efterfrågan. Antagligen släpper yngre kvinnor till eftersom de äldre männen fortsätter att ragga eller att vara framfusiga. Tjat lönar sig och så forsätter denna spiral i all evighet.
Svar på tråden Män vill styra kvinnan