• Sat 12 Feb 2022 11:18
    10002 visningar
    31 svar
    31
    10002

    Objektivt sett: ska en handduk få fläckar?

    Jag+sambo har en handduk hängande i köket. Den var vit men nu är den nedsmutsade med fula fläckar. Både jag och sambo är helt oskyldiga men mycket talar för att sambon är boven i dramat. Jag: en handduk ska inte få fläckar - särskilt inte permamenta - då den används EFTER tvätt av olika slag (disk, händer etc.). Sambo: Jo, en handduk får fläckar, det är det den används för. Vem av oss har rätt i denna svårt laddade tvistefråga? Och bör vi skaffa oss ett liv?

  • Svar på tråden Objektivt sett: ska en handduk få fläckar?
  • Sat 12 Feb 2022 14:18
    #11

    Man använder ju inte samma handduk till att torka tvättade händer respektive smutsiga/kladdiga händer. Man har ju två handdukar med olika syften. Blir den som är till att torka rena händer på fläckig sä tvättar man händerna dåligt. 

  • Sat 12 Feb 2022 15:20
    #12

    Jag tycker att ni alla för väldigt nyanserade resonemang - jag och min sambo har inte riktigt höjt oss till den nivån. Han muttrar fortfarande om att han bör koras till vinnare, eftersom han påstår att jag använder handduken till att lyfta ut ?flottiga ugnsplåtar? med. Det nekar jag fullständigt till, även om nu graviditeten sägs göra en en smula glömsk? Tack gott folk, jag känner mig alltjämt som en vinnare.Cool

  • Sat 12 Feb 2022 16:58
    #13

    Åh nej, skilj dig omedelbart . du kan ju inte leva med en person som  oförskämt fläckar ner era handdukar!

  • Sat 12 Feb 2022 17:46
    #14

    Tack för kloka råd. Försöker dock, likt det helgon jag är, att tillämpa ovillkorlig kärlek på min partner och hans snedsteg i livet. Människor är precis som handdukar - aningens fläckiga. Bara att acceptera och stå ut med, t o m  i extrema fall embraca.?????????????????

  • Sat 12 Feb 2022 17:56
    #15

    (Men dessa frågetecken får ju allt jag skriver att verka högst tvivelaktigt, även när jag med min visdom försöker knyta ihop säcken och acceptera alla handdukar som de är. oschysst av datauniversum.)

  • Sat 12 Feb 2022 17:56
    #16

    Självklart kan även handdukar som man enbart använder till torkandet av rengjorde kroppsdelar blir smutsiga. Annars hade man ju aldrig behövt tvätta handdukar. Det finns partiklar i luften (damm och annat) som fastnar på handduken, speciellt där det är blöt, det finns hudpartiklar på kroppen som man "borsta" av när man torka sig och så kan man ibland missar ett ställe även när man tvättar sig noga.


    Gräsligtgravid skrev 2022-02-12 11:18:14 följande:
    Och bör vi skaffa oss ett liv?
    Jap.
    Gräsligtgravid skrev 2022-02-12 11:39:17 följande:

    Tack Alexi, jag tolkar det som att min sambo i detta hänseende är lika mogen som en 13-åring!???? Vilket han nu vet om.


    Varför det, bara för att det är du som tycker att handdukar inte borde bli smutsiga kan det ändå vara du själv som inte tvättar sig tillräklig bra, om det är nu anledningen till era smutsiga handdukar.
    Ni borde ha separata handdukar och se om en blir smutsigare än den andra ;)

  • Sat 12 Feb 2022 18:05
    #17

    Jag ska skriva en låt om handdukar, en duett, och skicka in som bidrag till nästa års mello. Alla kommer fatta hur detta ämne rör runt i själens djup och slutligen, i en catchig refräng, får oss att vandra hand i hand mot solnedgånge. ?Love lift us up where we belong??

  • Sat 12 Feb 2022 18:21
    #18

    Om detta är så avgörande fråga så den är värd att starta en tråd om på Familjeliv.se så är nog mitt bästa råd att skaffa två separata handdukar åt resp parter.  Skrattande


    Oland4ever @ www.oland4ever.com
  • Sat 12 Feb 2022 18:35
    #19

    Det finns dimensioner och djup, samt inte minst underhållningsvärde, i alla slags frågor. Precis som bibelns innehåll och angelägenhetsgrad har värderats olika genom olika uttolkare kan frågan om fläckiga handdukar lämna ett betydande avtryck på somliga grubblande själar samt kanske Inte alls på såna som tydligen värderar Öland högre. Men nu vill jag faktiskt gå vidare i livet - vänta bara till nästa tråd!

  • Sat 12 Feb 2022 18:39
    #20
    +2

    Som kock säger jag :är kökshandduk fortfarande är helt ren efter24 timmar så har du spenderat för lite tid i köket =P


    We need to take the wrong steps sometimes to find the right path.
Svar på tråden Objektivt sett: ska en handduk få fläckar?