• Sun 13 Feb 2022 09:59
    4226 visningar
    8 svar
    8
    4226

    Återföring av 2 embryon

    Hej undrar om nån annan ruvar 2 embryon just nu eller har ruvat 2 embryon med dålig kvalitet? Hu gick det för er?

    kände mig ganska hopplös när de igår på återföringen förklarade att mina embryon delade sig långsamt och hade Dålig kvalitet, därför ville de återföra 2 för att ge oss en chans för en graviditet. 

  • Svar på tråden Återföring av 2 embryon
  • Mon 14 Feb 2022 12:40
    #1

    Hej. 
    Jag fick två embryo med bra kvalite och det visade negativt testet idag. Så spelar nog ingen roll om de e av bra eller sämre kvalite. Jag håller tummarna för dig. Hur många dagar odlades dina? 

  • Mon 14 Feb 2022 19:29
    #2
    Mirre1978 skrev 2022-02-14 12:40:10 följande:

    Hej. 
    Jag fick två embryo med bra kvalite och det visade negativt testet idag. Så spelar nog ingen roll om de e av bra eller sämre kvalite. Jag håller tummarna för dig. Hur många dagar odlades dina? 


    Tack för svar! Jätte tråkigt att höra att du fick negativt. hade du testdag idag? vad var anledningen till att ni fick 2 insatta? 


    mina är odlade 5 dagar men delade sig långsamt så de var inte riktigt blastocyster än Men delade sig fortfarande. Tack för peppen mår skit av lutinus så de känns som jag har alla gravidsymtom man kan ha Skrikandes vi får se om de blir nått. 

  • Mon 14 Feb 2022 22:05
    #3
    Jag fick två embryo pga att jag är 43 år. 
    OO mina odlades tre dagar. Skriv gärna när du gjort testet och ja hoppas på ett plus. Usch ja mådde jätte dålugt idag trodde inte ja skulle tagit de så hårt
  • Fri 18 Feb 2022 19:45
    #4
    Mirre1978 skrev 2022-02-14 22:05:28 följande:
    Jag fick två embryo pga att jag är 43 år. 
    OO mina odlades tre dagar. Skriv gärna när du gjort testet och ja hoppas på ett plus. Usch ja mådde jätte dålugt idag trodde inte ja skulle tagit de så hårt

    Tråkigt att höra att du testa negativt alltid tungt! :( 

    jag tänkte uppdatera lite och säga att jag faktiskt tror att jag är gravid :) men med mina 2 tidiga missfall och ett utomkveds så vågar jag inte riktigt bli glad. testet är taget idag på ruvardag 6 


     

  • Sun 20 Feb 2022 09:48
    #5

    På ivf försök nr 2 fick jag 2 embryon (2 dagars) insatt som misslyckades. Ruvar just nu på tredje ivf försöket. Denna gång satte de in endast 1  då 15 ägg (!) överlevde till dag 2 så nu väntar jag på svar hur många ägg vi får till frysen. 

  • Mon 21 Feb 2022 15:01
    #6

    Hur har det gått smulis85?
    Själv fick jag just veta att av 14 ägg så har endast 1 överlevt till blastocyst och frysen. Så sjukt knäckande! ????

  • Thu 24 Feb 2022 14:19
    #7

    Tyvärr blev det en kemisk graviditet Gråter
    tråkigt med så dåligt resultat när man har så mycket ägg. Känner mig redan trött på ivf har bara ett försök kvar nu genom landstinget så får se hur de går. Läkaren pratade om att vi kanske skulle få byta från gonal-f till menopur för att få bättre kvalitet på äggen. 

  • Thu 24 Feb 2022 16:26
    #8
    smulis85 skrev 2022-02-24 14:19:03 följande:

    Tyvärr blev det en kemisk graviditet Gråter
    tråkigt med så dåligt resultat när man har så mycket ägg. Känner mig redan trött på ivf har bara ett försök kvar nu genom landstinget så får se hur de går. Läkaren pratade om att vi kanske skulle få byta från gonal-f till menopur för att få bättre kvalitet på äggen. 


    Jag är så ledsen för din skull! Rynkar på näsan
    2 första gångerna fick jag menopur och hade väldigt ont under behandlingen (samt risk för överstimulering) Fick ut 20 ägg båda gångerna men endast 5 blev befruktade och 1 överlevde första gången, andra gången sattes 2 in och ingen överlevde till frysen.
    Nu på 3 gången fick jag 150 gonal-f och endast 75 menopur. Sååååååån skillnad!!! Jag hade inte ont en enda dag förutom dagen för ägguttag. Denna gång fick de ut 20 ägg igen, 16 blev befruktade och 15 överlevde till dag 2. 1 är inne i mig just nu och tyvärr överlevde endast 1 till blastocyst MEN jag mådde så mycket bättre av gonal-f. Hoppas att det blir skillnad för dig med om du får gonal-f Hjärta
    Kan nämna att jag precis har fyllt 43 så har ju tyvärr åldern som en stor faktor till att mina ägg kanske inte heller är av bästa kvalitet Rynkar på näsan
Svar på tråden Återföring av 2 embryon