• EpicF

Jobba med gamlingar utan lyft/hygienvård

Anonym (Jag) skrev 2022-02-15 16:22:00 följande:
    Jobba med gamlingar utan lyft/hygienvård

Hej!
    Är en ung tjej som letar extra jobb och undrar om det finns jobb som hemtjänst fast där man bara pratar och fikar med gamlingarna? Eller där man städar lätt och lagar lätt mat men där man inte behöver lyfta eller tvätta/hjälpa till med att duscha eller byta blöja?
    Det jag helst vill är ett jobb där jag är mer som en social kontaktperson åt den äldre och där de får någon att prata med och umgås bara vi två som en vän typ.
    Finns det sådana jobb?

Närmaste är väl kontaktperson. Men då är det via socialtjänsten och det är heller inte säkert så många äldre har det. 
  • EpicF

Anonym (Jag) Trådstartaren: Man lyfter inte med kroppen utan använder sig av hjälpmedel. Hugienbiten vänjer man sig vid. 

• EpicF

Man är allt annat än eftertraktad inom hemtjänst/äldreomsorgen om man inte vill görs luft och hygien. Hygien är en stor del av arbetet och vill man inte göra det så har man inget inom äldreomsorgen att göra. Oavsett om man är svensk. Så nej, ts du är inte eftertraktad alls. 

• EpicF
    Anonym (Teddy) skrev 2022-02-15 17:59:52 följande:
    Hjälpmedel kan bara hjälpa dig som personal till en viss gräns. Det finns många lyft du måste göra där det inte finns några hjälpmedel.
    Det finns hjälpmedel till i princip alla tä klara lyft. 
  • EpicF

Anonym (Jag) Trådstartaren: Och ändå så är det just de unga invandraremännen som är mest populära att anställa och de som är mest eftertraktade. 

Svar på tråden Jobba med gamlingar utan lyft/hygienvård