• Anonym (Gubbe40)

    Min fru låg sexdrift

    Min fru har låg sexlust och vi har pratat om det. Hon har sagt att hon vill ha minst 1 gång i veckan, men så fort jag uppvaktar henne så har hon inte lust. Jag har mkt högre sexlust och blir oftast kåt när jag ser henne naken och det märker hon men då vill hon fortfarande inte. Jag vet inte vad jag ska göra! Det påminner lite om detta hjulspel nedanför.

    Vi har varit ihop sen 2002 och gifta sen 2013. Har 2 barn där jag hjälper till med plus lite inom hushållet.

  • Svar på tråden Min fru låg sexdrift
  • Anonym (Självförtroende)

    I min erfarenhet är självförtroende och att man inte är tråkig det viktigaste. Att man är busig och lite störig ibland har funkat för mig. 

    Sen ska man ju förföra när partnern är pigg. Inte på kvällen när man nattat massa barn.

    Stort minus om partnern tränar och man själv bara sitter i soffan typ.

  • Stefano82
    Anonym (Självförtroende) skrev 2022-02-26 22:28:47 följande:

    I min erfarenhet är självförtroende och att man inte är tråkig det viktigaste. Att man är busig och lite störig ibland har funkat för mig. 

    Sen ska man ju förföra när partnern är pigg. Inte på kvällen när man nattat massa barn.

    Stort minus om partnern tränar och man själv bara sitter i soffan typ.


    När vi försöker har sex och sånt så försöker vi göra det på på kvällen om det då inte är helg. Våra barn är i ålder 12 och 14 år så inte så små. Men nu på sistone så har vi inte haft det så hon inte har nån lust. Det är väl 1,5 månad sen sist vi hade sex 
  • Anonym (Eh)
    Stefano82 skrev 2022-02-26 22:33:07 följande:
    När vi försöker har sex och sånt så försöker vi göra det på på kvällen om det då inte är helg. Våra barn är i ålder 12 och 14 år så inte så små. Men nu på sistone så har vi inte haft det så hon inte har nån lust. Det är väl 1,5 månad sen sist vi hade sex 
    Låter som att din fru inte tycker det är så kul att ha sex. 
  • Anonym (Raketforskaren)

    Kvinnor har ägglossning en gång i månaden.

    Män kan befrukta när som helst.

  • isotop

    Du är väl som majoriteten av männen kass i sängen. Tyvärr har jag med i de allra flesta (sex)partners känt att det endast är en uppoffring från min sida. Tänkt på det?

  • Stefano82
    isotop skrev 2022-03-12 23:48:55 följande:

    Du är väl som majoriteten av männen kass i sängen. Tyvärr har jag med i de allra flesta (sex)partners känt att det endast är en uppoffring från min sida. Tänkt på det?


    Jag har bara haft en kvinna i mitt liv och det är hon. Samma för henne, hon har bara haft mig. Vi träffades när jag var 20 och hon 19. Men vi satt du för gärna peka ut mig som kass i sängen om det får dig att må bättre.
  • Anonym (Ligger väl i bådas intresse att det ska fungera?)
    isotop skrev 2022-03-12 23:48:55 följande:

    Du är väl som majoriteten av männen kass i sängen. Tyvärr har jag med i de allra flesta (sex)partners känt att det endast är en uppoffring från min sida. Tänkt på det?


    Är själv kvinna och kan ärligt talat inte förstå sådant här resonemang, det ligger väl även i ens egna intresse att se till att få njutning? 

    Jag har själv haft perioder där min lust har dalat, jag har då även haft ett eget intresse och engagemang i att få det att fungera och då sett efter en lösning. Det har då visat sig att det var mina p-piller som gjorde att min lust minskade, jag fick då byta till en annan sort och det blev bättre/bra igen. Även maken har haft perioder då hans har minskat pga av exempelvis stress osv vilket inte är konstigt, men om det skulle gå månader/år emellan så känner man själv att man det är nåt som är fel och som man vill göra något åt? 

    För övrigt så har jag och maken ibland även exempelvis kommit med förslag om något nytt, åkt iväg eller köpt leksaker/spel tillsammans för att piffa till det. Sexlivet har fungerat bra trots 14 år tillsammans och barn.
  • Anonym (ja)
    Anonym (Ligger väl i bådas intresse att det ska fungera?) skrev 2022-03-15 15:28:00 följande:
    Är själv kvinna och kan ärligt talat inte förstå sådant här resonemang, det ligger väl även i ens egna intresse att se till att få njutning? 

    Jag har själv haft perioder där min lust har dalat, jag har då även haft ett eget intresse och engagemang i att få det att fungera och då sett efter en lösning. Det har då visat sig att det var mina p-piller som gjorde att min lust minskade, jag fick då byta till en annan sort och det blev bättre/bra igen. Även maken har haft perioder då hans har minskat pga av exempelvis stress osv vilket inte är konstigt, men om det skulle gå månader/år emellan så känner man själv att man det är nåt som är fel och som man vill göra något åt? 

    För övrigt så har jag och maken ibland även exempelvis kommit med förslag om något nytt, åkt iväg eller köpt leksaker/spel tillsammans för att piffa till det. Sexlivet har fungerat bra trots 14 år tillsammans och barn.
    Håller med det här. Jag har också haft perioder med väldigt lite lust men efter att ha pratat med min sambo om det och insett hur viktigt sex är för honom så insåg jag även hur mycket jag saknade vårt sexliv och ville få tillbaka det. Tror absolut att för att få en långsiktig lösning krävs det att man sjäv vill lösa problemet och få mer lust - utan det spelar det ingen roll hur mycket ens partner städar eller uppvaktar. 

    TS du får väl prata med din partner och försöka komma fram till hur viktigt sex är för henne och om hon är villig att försöka jobba på det här. Om inte så får du ta ställning till om du vill vara kvar i relationen eller inte. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Ligger väl i bådas intresse att det ska fungera?) skrev 2022-03-15 15:28:00 följande:
    Är själv kvinna och kan ärligt talat inte förstå sådant här resonemang, det ligger väl även i ens egna intresse att se till att få njutning? 

    Jag har själv haft perioder där min lust har dalat, jag har då även haft ett eget intresse och engagemang i att få det att fungera och då sett efter en lösning. Det har då visat sig att det var mina p-piller som gjorde att min lust minskade, jag fick då byta till en annan sort och det blev bättre/bra igen. Även maken har haft perioder då hans har minskat pga av exempelvis stress osv vilket inte är konstigt, men om det skulle gå månader/år emellan så känner man själv att man det är nåt som är fel och som man vill göra något åt? 

    För övrigt så har jag och maken ibland även exempelvis kommit med förslag om något nytt, åkt iväg eller köpt leksaker/spel tillsammans för att piffa till det. Sexlivet har fungerat bra trots 14 år tillsammans och barn.
    Håller med
  • Anonym (Typ)

    Ledsen att säga det men väldigt många kvinnor har svårt att få orgasm och till slut tröttnar man..
    Tror att många fejkar länge i ett förhållande för man vill inte göra mannen besviken.. Men till slut blir det mest jobbigt och eftersom man kanske egentligen inte är så sugen men har sex för att mannen vill så blir det väldigt fel. 
    Hur många män hade stått ut med att ha sex och ofta inte hinna få orgasm? 


    inte många. 

Svar på tråden Min fru låg sexdrift