• Dinaocean

Varför är det så?

Vet inte om detta hamnat i rätt ämne. Men admin får gärna flytta det. 

Jag läser en hel del forum. Kanske de här redan tagits upp av andra. Men en sak som slår mig är. Varför bryr sig män så mycket om vad kvinnor gör, ska göra. Hur de ser ut, ska se ut etc. Inte minst flashback skrivs de massvis med trådar om kvinnor. Oftast med hat och förakt. De är som att män fortfarande tror de äger våra kroppar. Och det äcklar mig samtidigt som de skrämmer mig. Ser aldrig att kvinnor skriver så här mycket och nedlåtande om män. Har även läst om kvinnor här. Som slutat bry sig om att dejta män för gott och valt leva ensamma. När man ser sånt där, börjar jag faktiskt förstå. Vet inte ens snart om jag vill det själv. Gör så man inte vill ha med män göra. Tycker det är sjukt.  Hur reagerar ni andra? 

• Svar på tråden Varför är det så?
  • Anonym (.)

Varför tror du att random tråd på flashback är representativt och gäller för alla män?

• Anonym (S)

Jag tolkar det som en kvarleva från patriarkatet. Män har alltid ansett sig ha rätt till åsikter om kvinnor och bestämmande över dem. Den andan lever fortfarande kvar, trots att kvinnor idag har andra rättigheter.

• Anonym (Anonym)

Män lär sig från ung ålder av sina fäder och andra släktingar att kränka,hota, håna kvinnor och tjejer.

De vill nog inte ens erkänna det rätt ut men det är så jäkla utbrett med den nedsättande synen på kvinnor att det är vardagsmat.
    I familjer, i släkten, i skolan,i media, i filmer, i spel. Överallt. 

• Dinaocean

Jag svarar båda, så slipper det bli två inlägg. 

Nej, men en stor majoritet verkar det som. De är ju inte bara i forum kan jag tänka mig.  

De är säkert sant, men det blir ju inte mer rätt för det. De pratar som om kvinnor är boskap, annat otrevligt. Själva är de gudar. Kanske de här är ratade män. Som har svårt för kvinnor. Att få kvinnor. Tycker det är obehagligt. 

• Dinaocean

Ja de kan nog ligga lite i det. Hur män påverkas av annat. Tycker samtidigt de är ironiskt. De inser inte själva att de "skjuter sig själva i foten" när de beter sig så här. Vilken kvinna med självrespekt och intelligens skulle ens involvera sig med dessa? Men de kanske planerar att bli munkar för livet ut. Vad vet jag. Hoppas de finns mer vänliga män som kan träda fram. Jag skulle aldrig prata om människor så där, oavsett kön.

• Anonym (Kvinna)

Jag ser mer av kvinnor som skriver nedlåtande om män. Mycket mer. Kanske inte på flashback då men en majoritet på flashback är väl män och nedlåtande personer tenderar väl att samlas på anonyma forum där de kan säga vad de vill. 

Som sagt så ser jag mer av kvinnor som skriver nedlåtande saker om män. De driver om män och drar alla män över samma kam. Samma kvinnor blir kränkta så fort män driver om kvinnor eller drar alla kvinnor över samma kam. Till exempel på tiktok är det fullt med kvinnor som driver om män och säger elaka saker om män. Är väldigt många där som driver om män med liten kuk. Hur var det nu med body shaming? 

Vad gäller familjeliv så är det många kvinnor här som är snabba med att ta kvinnans parti så fort det är något. Man märker tydligt att trådar skrivna av män eller som handlar om män, får ett helt annat (ofta sämre) bemötande från många kvinnor. 

Sluta snöa in dig på hur män behandlar kvinnor och ta en titt på hur det omvända ser ut. 

• Anonym (x2y)
    Anonym (Kvinna) skrev 2022-02-17 11:33:25 följande:

Jag ser mer av kvinnor som skriver nedlåtande om män. Mycket mer. Kanske inte på flashback då men en majoritet på flashback är väl män och nedlåtande personer tenderar väl att samlas på anonyma forum där de kan säga vad de vill. 

Som sagt så ser jag mer av kvinnor som skriver nedlåtande saker om män. De driver om män och drar alla män över samma kam. Samma kvinnor blir kränkta så fort män driver om kvinnor eller drar alla kvinnor över samma kam. Till exempel på tiktok är det fullt med kvinnor som driver om män och säger elaka saker om män. Är väldigt många där som driver om män med liten kuk. Hur var det nu med body shaming? 

Vad gäller familjeliv så är det många kvinnor här som är snabba med att ta kvinnans parti så fort det är något. Man märker tydligt att trådar skrivna av män eller som handlar om män, får ett helt annat (ofta sämre) bemötande från många kvinnor. 

Sluta snöa in dig på hur män behandlar kvinnor och ta en titt på hur det omvända ser ut. 

De här är en man som skriver definitivt. lol. Och tik tok? De är väl mest ungdomar som håller till där och inte så mycket vuxna människor. Något suspekt inlägg måste jag säga haha. Jag skulle nog tro att andelen är större hos män. Eftersom många  män ( inte alla tack och lov) än idag, lever kvar i en bild att "kvinnor är till för sex och att se vackra ut" de kan liksom inte se längre än så.  Förstå att vi kvinnor är mer än det, och har rätt till våra egna åsikter och kroppar.   Varför ska TS göra det? Nu var de ju denna fråga hon ville ställa. Låt henne då göra det och respektera det. Skillnaden är väl också att män är bra mycket "råare" i sitt ordval än kvinnor. De är ett mer nedlåtande språkbruk. Sen finns det säkert kvinnor som talar illa om män. Men fråga dig själv varför de flesta incels, är  just män, och varför de är de som ofta leder till dödsskjutningar dyl.? För att män anser sig ha en rätt till kvinnor, som det inte har. De är väldigt djupt inrotat i en del män.
  • Anonym (x2y)
    Dinaocean skrev 2022-02-17 09:09:45 följande:
    Varför är det så?

Vet inte om detta hamnat i rätt ämne. Men admin får gärna flytta det. 

Jag läser en hel del forum. Kanske de här redan tagits upp av andra. Men en sak som slår mig är. Varför bryr sig män så mycket om vad kvinnor gör, ska göra. Hur de ser ut, ska se ut etc. Inte minst flashback skrivs de massvis med trådar om kvinnor. Oftast med hat och förakt. De är som att män fortfarande tror de äger våra kroppar. Och det äcklar mig samtidigt som de skrämmer mig. Ser aldrig att kvinnor skriver så här mycket och nedlåtande om män. Har även läst om kvinnor här. Som slutat bry sig om att dejta män för gott och valt leva ensamma. När man ser sånt där, börjar jag faktiskt förstå. Vet inte ens snart om jag vill det själv. Gör så man inte vill ha med män göra. Tycker det är sjukt.  Hur reagerar ni andra? 

Jag är en av dessa kvinnor. Men det beror på en massa andra skäl, som jag skrivit om här tidigare. Men de största skälet är att jag mår bättre på egen hand, än i en relation. Vad gäller flashback, skulle jag inte bry mig nämnvärt. De är inte direkt de skarpaste knivarna där, mest bottenskrap som hittar dit. Och kan "dunka sig själva i bröstet" över diverse mindre imponerande saker. Dessa representerar inte ALLA män heller. Väldigt viktigt att komma ihåg det.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (x2y) skrev 2022-02-17 11:51:50 följande:
    De här är en man som skriver definitivt. lol. Och tik tok? De är väl mest ungdomar som håller till där och inte så mycket vuxna människor. Något suspekt inlägg måste jag säga haha. Jag skulle nog tro att andelen är större hos män. Eftersom många  män ( inte alla tack och lov) än idag, lever kvar i en bild att "kvinnor är till för sex och att se vackra ut" de kan liksom inte se längre än så.  Förstå att vi kvinnor är mer än det, och har rätt till våra egna åsikter och kroppar.   Varför ska TS göra det? Nu var de ju denna fråga hon ville ställa. Låt henne då göra det och respektera det. Skillnaden är väl också att män är bra mycket "råare" i sitt ordval än kvinnor. De är ett mer nedlåtande språkbruk. Sen finns det säkert kvinnor som talar illa om män. Men fråga dig själv varför de flesta incels, är  just män, och varför de är de som ofta leder till dödsskjutningar dyl.? För att män anser sig ha en rätt till kvinnor, som det inte har. De är väldigt djupt inrotat i en del män.

Jag är inte en man. Tro det eller ej, jag behöver inte ta kvinnors parti bara för att jag själv är en kvinna. Flört

Det är många vuxna som håller till på tiktok. Är absolut inte bara ungdomar. Ts får ställa vilken fråga hon vill men hon skapar ett inlägg på ett forum och får då räkna med att människor har synpunkter på saken. Jag kan nämligen se saker från olika perspektiv.

Män tenderar att vara mer våldsamma råare i sina ordval, ja. Därför är det inte konstigt att de flesta incels är män. De allra allra flesta män är ju dock inte incels och det finns många fler kvinnor som talar nedlåtande om män än vad det finns incels. 

• Anonym (x2y)
    Anonym (Kvinna) skrev 2022-02-17 12:01:21 följande:

Jag är inte en man. Tro det eller ej, jag behöver inte ta kvinnors parti bara för att jag själv är en kvinna. Flört

Det är många vuxna som håller till på tiktok. Är absolut inte bara ungdomar. Ts får ställa vilken fråga hon vill men hon skapar ett inlägg på ett forum och får då räkna med att människor har synpunkter på saken. Jag kan nämligen se saker från olika perspektiv.

Män tenderar att vara mer våldsamma råare i sina ordval, ja. Därför är det inte konstigt att de flesta incels är män. De allra allra flesta män är ju dock inte incels och det finns många fler kvinnor som talar nedlåtande om män än vad det finns incels. 

Själva tråden hon startar handlar ju om hur mycket trådar de finns om just män som skriver nedlåtande om kvinnor. Speciellt på flashback. Jag ser inga såna trådar där, och knappt heller här. Hon är nog ute efter att de ser "överrepresenterat" ut att just män gör så här. Jag har i alla fall fått intrycket av att de är mest unga på tik tok.  Jag är inte speciellt mycket på sociala plattformar. Föredrar göra annat med min tid. Men kan tänka mig att du har mer erfarenhet av det :) Som jag sa, de finns kvinnor som talar illa om män ja. Men nu handlar ju tråden om det motsatta.  Hon frågar hur andra reagerar på det. Inte om att det händer män också lol. Du får väl göra en tråd om det, om du tycker att män blir så orättvist behandlade också.  Men har du ingen egen åsikt om det? De är ju det hon efterlyser. Eller är din ursäkt " det händer män med" så det är ok att de händer kvinnor också eller vad? lol . Inget är ju rätt oavsett.
Svar på tråden Varför är det så?