Anonym (Kvinna) skrev 2022-02-17 11:33:25 följande:
Jag ser mer av kvinnor som skriver nedlåtande om män. Mycket mer. Kanske inte på flashback då men en majoritet på flashback är väl män och nedlåtande personer tenderar väl att samlas på anonyma forum där de kan säga vad de vill.
Som sagt så ser jag mer av kvinnor som skriver nedlåtande saker om män. De driver om män och drar alla män över samma kam. Samma kvinnor blir kränkta så fort män driver om kvinnor eller drar alla kvinnor över samma kam. Till exempel på tiktok är det fullt med kvinnor som driver om män och säger elaka saker om män. Är väldigt många där som driver om män med liten kuk. Hur var det nu med body shaming?
Vad gäller familjeliv så är det många kvinnor här som är snabba med att ta kvinnans parti så fort det är något. Man märker tydligt att trådar skrivna av män eller som handlar om män, får ett helt annat (ofta sämre) bemötande från många kvinnor.
Sluta snöa in dig på hur män behandlar kvinnor och ta en titt på hur det omvända ser ut.
De här är en man som skriver definitivt. lol. Och tik tok? De är väl mest ungdomar som håller till där och inte så mycket vuxna människor. Något suspekt inlägg måste jag säga haha. Jag skulle nog tro att andelen är större hos män. Eftersom många män ( inte alla tack och lov) än idag, lever kvar i en bild att "kvinnor är till för sex och att se vackra ut" de kan liksom inte se längre än så. Förstå att vi kvinnor är mer än det, och har rätt till våra egna åsikter och kroppar. Varför ska TS göra det? Nu var de ju denna fråga hon ville ställa. Låt henne då göra det och respektera det. Skillnaden är väl också att män är bra mycket "råare" i sitt ordval än kvinnor. De är ett mer nedlåtande språkbruk. Sen finns det säkert kvinnor som talar illa om män. Men fråga dig själv varför de flesta incels, är just män, och varför de är de som ofta leder till dödsskjutningar dyl.? För att män anser sig ha en rätt till kvinnor, som det inte har. De är väldigt djupt inrotat i en del män.