• Dinaocean

Varför är det så?

Vet inte om detta hamnat i rätt ämne. Men admin får gärna flytta det. 

Jag läser en hel del forum. Kanske de här redan tagits upp av andra. Men en sak som slår mig är. Varför bryr sig män så mycket om vad kvinnor gör, ska göra. Hur de ser ut, ska se ut etc. Inte minst flashback skrivs de massvis med trådar om kvinnor. Oftast med hat och förakt. De är som att män fortfarande tror de äger våra kroppar. Och det äcklar mig samtidigt som de skrämmer mig. Ser aldrig att kvinnor skriver så här mycket och nedlåtande om män. Har även läst om kvinnor här. Som slutat bry sig om att dejta män för gott och valt leva ensamma. När man ser sånt där, börjar jag faktiskt förstå. Vet inte ens snart om jag vill det själv. Gör så man inte vill ha med män göra. Tycker det är sjukt.  Hur reagerar ni andra? 

• Svar på tråden Varför är det så?
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (x2y) skrev 2022-02-17 12:06:01 följande:

Jag  har också rätten tro vad jag vill, och jag tror att du är en man :) Ja, men du skrev  att TS skulle sluta snöa in sig på det, och istället tänka på det omvänt. De är ju en uppmaning eller hur?  

Tro det du. Jag behöver inte bevisa någonting för dig. Vad tillför det diskussionen att påstå att jag ljuger? 

Ja, givetvis bör ts lära sig att se saker från olika perspektiv och synvinklar. 

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (x2y) skrev 2022-02-17 12:18:22 följande:
    Själva tråden hon startar handlar ju om hur mycket trådar de finns om just män som skriver nedlåtande om kvinnor. Speciellt på flashback. Jag ser inga såna trådar där, och knappt heller här. Hon är nog ute efter att de ser "överrepresenterat" ut att just män gör så här. Jag har i alla fall fått intrycket av att de är mest unga på tik tok.  Jag är inte speciellt mycket på sociala plattformar. Föredrar göra annat med min tid. Men kan tänka mig att du har mer erfarenhet av det :) Som jag sa, de finns kvinnor som talar illa om män ja. Men nu handlar ju tråden om det motsatta.  Hon frågar hur andra reagerar på det. Inte om att det händer män också lol. Du får väl göra en tråd om det, om du tycker att män blir så orättvist behandlade också.  Men har du ingen egen åsikt om det? De är ju det hon efterlyser. Eller är din ursäkt " det händer män med" så det är ok att de händer kvinnor också eller vad? lol . Inget är ju rätt oavsett.

Det finns även otroligt många kvinnor som skriver nedlåtande om män. Det finns rötägg på båda sidorna och så enkelt är det. Det var detta jag ville bidra med, samt min egen erfarenhet av vad jag själv har sett, läst och hört mest av. Jag måste inte skapa någon egen tråd om det. Det räcker med att kommentera här.

Frågan är varför du blev så extremt kränkt av mitt inlägg här i tråden? Du kanske kommer säga emot mig nu, att du minsann inte alls tog illa upp men det märks att du gör det. Du påstår att jag ljuger om mitt kön och sedan gör du narr av mig för att jag råkar ha lite bättre koll på tiktok än dig. Jag tänker mig att du är
    ganska ung, kanske 20 år och har svårt att acceptera att andra tycker olika. Det stämmer också väl överens med ditt språkbruk, exempelvis ordet lol som du verkar älska att använda dig av. 

• Anonym (Kvinna)
    Dinaocean skrev 2022-02-17 13:01:31 följande:

Hm de går inte citera nu. 

Tack x2y, du förstod vad jag mena och min poäng. Till anonym kvinna, tror också du är en man. Du utger dig för vara kvinna. Men verkar lustigt nog inte ha en åsikt om kvinnor. Utan bara just om hur män behandlas. Min syster som är 14 har tik tok. Hon säger att de är mest folk i hennes ålder. Eller killar män som raggar. Jag har ingen i min vänskaps krets som använder det.  Vi är 30-35. Varför är du så otrevlig? Hon sa bara att du verkar ha mer erfarenhet av det. Verkar mest som att du blev kränkt och tog det negativt. Märklig människa. 

Jag är en kvinna och vad du tror spelar faktiskt ingen roll.
    Du skapade en tråd här. Tål du inte att människor har andra åsikter och synvinklar så bör du inte skapa diskussionstrådar. 
    Tyvärr är det du som är kränkt och tar åt dig. Jag gav enbart min syn på saken och jag ser saker från olika perspektiv. Märkligt att du tar åt dig av det men det är inte mitt problem.

Jag har tiktok och kan säga att det inte stämmer att det mest är folk i 14 årsåldern där. Det finns många vuxna där. Förstår dock att din syster kanske bara får upp folk i hennes egen ålder, eftersom det mest är sådana hon följer. 

• Anonym (Anonym 2)

Håller delvis med dig ts fast samtidigt finns det många kvinnor som skriver dåligt om män också så det går åt båda hållen. Och vadå mest ungdomar på TikTok?? Jag är där och det finns många vuxna där. 

Sen är det faktiskt emot reglerna att påstå att folk ljuger så jag tänker anmäla er som gör det. 

• Anonym (x2y)

@Dinaocean Har samma problem när jag skriver från mobilen.  Som nu. Jobb datorn funkar utmärkt. 

De är ingen fara, personen eller denna man "anonym kvinna" inser inte att han precis outat sig. Skratta lite när jag såg hans "misstag" Personen skriver att jag älskar att använda "lol" mycket. Vilket för övrigt är ett väldigt vanligt Internet språk online. Men hur vet personen det? De är någon som måste ha läst mina inlägg här i olika trådar väldigt mycket. Förmodligen någon som är väldigt kränkt över att jag inte svarat på hans inlägg tidigare. Vilket jag sällan gör här på forumet. Men börjat lite mer med nu. Vad är jag kränkt över? Fattar inte riktigt. Bara för att jag inte tror att du är en kvinna och för att jag precis bekräftat det haha. En del män alltså. Det är allt jag har att säga. 

• Anonym (Hallå)

Det är ju alltid en liten klick som gör något, och är inte representativt för gruppen som helhet. finns alltid både kvinnor o män som gör knasiga saker, felaktiga osv gå vidare med ditt liv 

• Anonym (x2y)

Anonym 2, anmäla någon för att de har en åsikt? Skärp dig va lol

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (x2y) skrev 2022-02-17 13:21:32 följande:

@Dinaocean Har samma problem när jag skriver från mobilen.  Som nu. Jobb datorn funkar utmärkt. 

De är ingen fara, personen eller denna man "anonym kvinna" inser inte att han precis outat sig. Skratta lite när jag såg hans "misstag" Personen skriver att jag älskar att använda "lol" mycket. Vilket för övrigt är ett väldigt vanligt Internet språk online. Men hur vet personen det? De är någon som måste ha läst mina inlägg här i olika trådar väldigt mycket. Förmodligen någon som är väldigt kränkt över att jag inte svarat på hans inlägg tidigare. Vilket jag sällan gör här på forumet. Men börjat lite mer med nu. Vad är jag kränkt över? Fattar inte riktigt. Bara för att jag inte tror att du är en kvinna och för att jag precis bekräftat det haha. En del män alltså. Det är allt jag har att säga. 

Vadå outat mig? Tungan ute Visa/förklara gärna hur du har fått bekräftat att jag inte är en kvinna. Vänta med spänning.

Haha, snälla människa.. du använder ju ordet lol flera gånger i denna tråd så jaa, hur kan jag veta det? Du har ju inte ens koll på vad du själv skriver.

• Anonym (Anonym 2)

Anonym x2y - ja, det är emot reglerna att påstå att folk ljuger när du egentligen inte har någon aning. :)

• Anonym (x2y)

Larvigaste jag hört haha. Folk har rätt till åsikter. 

Till "anonym kvinna/man"  Jag har skrivit det 2 ggr, i denna tråd. Om det är mycket. Behöver du nog jobba på vad "mycket"betyder. Game over :) 

Svar på tråden Varför är det så?