Anonym (x2y) skrev 2022-02-17 12:18:22 följande:
Själva tråden hon startar handlar ju om hur mycket trådar de finns om just män som skriver nedlåtande om kvinnor. Speciellt på flashback. Jag ser inga såna trådar där, och knappt heller här. Hon är nog ute efter att de ser "överrepresenterat" ut att just män gör så här. Jag har i alla fall fått intrycket av att de är mest unga på tik tok. Jag är inte speciellt mycket på sociala plattformar. Föredrar göra annat med min tid. Men kan tänka mig att du har mer erfarenhet av det :) Som jag sa, de finns kvinnor som talar illa om män ja. Men nu handlar ju tråden om det motsatta. Hon frågar hur andra reagerar på det. Inte om att det händer män också lol. Du får väl göra en tråd om det, om du tycker att män blir så orättvist behandlade också. Men har du ingen egen åsikt om det? De är ju det hon efterlyser. Eller är din ursäkt " det händer män med" så det är ok att de händer kvinnor också eller vad? lol . Inget är ju rätt oavsett.
Det finns även otroligt många kvinnor som skriver nedlåtande om män. Det finns rötägg på båda sidorna och så enkelt är det. Det var detta jag ville bidra med, samt min egen erfarenhet av vad jag själv har sett, läst och hört mest av. Jag måste inte skapa någon egen tråd om det. Det räcker med att kommentera här.
Frågan är varför du blev så extremt kränkt av mitt inlägg här i tråden? Du kanske kommer säga emot mig nu, att du minsann inte alls tog illa upp men det märks att du gör det. Du påstår att jag ljuger om mitt kön och sedan gör du narr av mig för att jag råkar ha lite bättre koll på tiktok än dig. Jag tänker mig att du är
ganska ung, kanske 20 år och har svårt att acceptera att andra tycker olika. Det stämmer också väl överens med ditt språkbruk, exempelvis ordet lol som du verkar älska att använda dig av.