Inlägg från: Anonym (Kvinna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna)

Varför är det så?

Jag ser mer av kvinnor som skriver nedlåtande om män. Mycket mer. Kanske inte på flashback då men en majoritet på flashback är väl män och nedlåtande personer tenderar väl att samlas på anonyma forum där de kan säga vad de vill. 

Som sagt så ser jag mer av kvinnor som skriver nedlåtande saker om män. De driver om män och drar alla män över samma kam. Samma kvinnor blir kränkta så fort män driver om kvinnor eller drar alla kvinnor över samma kam. Till exempel på tiktok är det fullt med kvinnor som driver om män och säger elaka saker om män. Är väldigt många där som driver om män med liten kuk. Hur var det nu med body shaming? 

Vad gäller familjeliv så är det många kvinnor här som är snabba med att ta kvinnans parti så fort det är något. Man märker tydligt att trådar skrivna av män eller som handlar om män, får ett helt annat (ofta sämre) bemötande från många kvinnor. 

Sluta snöa in dig på hur män behandlar kvinnor och ta en titt på hur det omvända ser ut. 

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (x2y) skrev 2022-02-17 11:51:50 följande:
    De här är en man som skriver definitivt. lol. Och tik tok? De är väl mest ungdomar som håller till där och inte så mycket vuxna människor. Något suspekt inlägg måste jag säga haha. Jag skulle nog tro att andelen är större hos män. Eftersom många  män ( inte alla tack och lov) än idag, lever kvar i en bild att "kvinnor är till för sex och att se vackra ut" de kan liksom inte se längre än så.  Förstå att vi kvinnor är mer än det, och har rätt till våra egna åsikter och kroppar.   Varför ska TS göra det? Nu var de ju denna fråga hon ville ställa. Låt henne då göra det och respektera det. Skillnaden är väl också att män är bra mycket "råare" i sitt ordval än kvinnor. De är ett mer nedlåtande språkbruk. Sen finns det säkert kvinnor som talar illa om män. Men fråga dig själv varför de flesta incels, är  just män, och varför de är de som ofta leder till dödsskjutningar dyl.? För att män anser sig ha en rätt till kvinnor, som det inte har. De är väldigt djupt inrotat i en del män.

Jag är inte en man. Tro det eller ej, jag behöver inte ta kvinnors parti bara för att jag själv är en kvinna. Flört

Det är många vuxna som håller till på tiktok. Är absolut inte bara ungdomar. Ts får ställa vilken fråga hon vill men hon skapar ett inlägg på ett forum och får då räkna med att människor har synpunkter på saken. Jag kan nämligen se saker från olika perspektiv.

Män tenderar att vara mer våldsamma råare i sina ordval, ja. Därför är det inte konstigt att de flesta incels är män. De allra allra flesta män är ju dock inte incels och det finns många fler kvinnor som talar nedlåtande om män än vad det finns incels. 

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (x2y) skrev 2022-02-17 12:06:01 följande:

Jag  har också rätten tro vad jag vill, och jag tror att du är en man :) Ja, men du skrev  att TS skulle sluta snöa in sig på det, och istället tänka på det omvänt. De är ju en uppmaning eller hur?  

Tro det du. Jag behöver inte bevisa någonting för dig. Vad tillför det diskussionen att påstå att jag ljuger? 

Ja, givetvis bör ts lära sig att se saker från olika perspektiv och synvinklar. 

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (x2y) skrev 2022-02-17 12:18:22 följande:
    Själva tråden hon startar handlar ju om hur mycket trådar de finns om just män som skriver nedlåtande om kvinnor. Speciellt på flashback. Jag ser inga såna trådar där, och knappt heller här. Hon är nog ute efter att de ser "överrepresenterat" ut att just män gör så här. Jag har i alla fall fått intrycket av att de är mest unga på tik tok.  Jag är inte speciellt mycket på sociala plattformar. Föredrar göra annat med min tid. Men kan tänka mig att du har mer erfarenhet av det :) Som jag sa, de finns kvinnor som talar illa om män ja. Men nu handlar ju tråden om det motsatta.  Hon frågar hur andra reagerar på det. Inte om att det händer män också lol. Du får väl göra en tråd om det, om du tycker att män blir så orättvist behandlade också.  Men har du ingen egen åsikt om det? De är ju det hon efterlyser. Eller är din ursäkt " det händer män med" så det är ok att de händer kvinnor också eller vad? lol . Inget är ju rätt oavsett.

Det finns även otroligt många kvinnor som skriver nedlåtande om män. Det finns rötägg på båda sidorna och så enkelt är det. Det var detta jag ville bidra med, samt min egen erfarenhet av vad jag själv har sett, läst och hört mest av. Jag måste inte skapa någon egen tråd om det. Det räcker med att kommentera här.

Frågan är varför du blev så extremt kränkt av mitt inlägg här i tråden? Du kanske kommer säga emot mig nu, att du minsann inte alls tog illa upp men det märks att du gör det. Du påstår att jag ljuger om mitt kön och sedan gör du narr av mig för att jag råkar ha lite bättre koll på tiktok än dig. Jag tänker mig att du är
    ganska ung, kanske 20 år och har svårt att acceptera att andra tycker olika. Det stämmer också väl överens med ditt språkbruk, exempelvis ordet lol som du verkar älska att använda dig av. 

• Anonym (Kvinna)
    Dinaocean skrev 2022-02-17 13:01:31 följande:

Hm de går inte citera nu. 

Tack x2y, du förstod vad jag mena och min poäng. Till anonym kvinna, tror också du är en man. Du utger dig för vara kvinna. Men verkar lustigt nog inte ha en åsikt om kvinnor. Utan bara just om hur män behandlas. Min syster som är 14 har tik tok. Hon säger att de är mest folk i hennes ålder. Eller killar män som raggar. Jag har ingen i min vänskaps krets som använder det.  Vi är 30-35. Varför är du så otrevlig? Hon sa bara att du verkar ha mer erfarenhet av det. Verkar mest som att du blev kränkt och tog det negativt. Märklig människa. 

Jag är en kvinna och vad du tror spelar faktiskt ingen roll.
    Du skapade en tråd här. Tål du inte att människor har andra åsikter och synvinklar så bör du inte skapa diskussionstrådar. 
    Tyvärr är det du som är kränkt och tar åt dig. Jag gav enbart min syn på saken och jag ser saker från olika perspektiv. Märkligt att du tar åt dig av det men det är inte mitt problem.

Jag har tiktok och kan säga att det inte stämmer att det mest är folk i 14 årsåldern där. Det finns många vuxna där. Förstår dock att din syster kanske bara får upp folk i hennes egen ålder, eftersom det mest är sådana hon följer. 

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (x2y) skrev 2022-02-17 13:21:32 följande:

@Dinaocean Har samma problem när jag skriver från mobilen.  Som nu. Jobb datorn funkar utmärkt. 

De är ingen fara, personen eller denna man "anonym kvinna" inser inte att han precis outat sig. Skratta lite när jag såg hans "misstag" Personen skriver att jag älskar att använda "lol" mycket. Vilket för övrigt är ett väldigt vanligt Internet språk online. Men hur vet personen det? De är någon som måste ha läst mina inlägg här i olika trådar väldigt mycket. Förmodligen någon som är väldigt kränkt över att jag inte svarat på hans inlägg tidigare. Vilket jag sällan gör här på forumet. Men börjat lite mer med nu. Vad är jag kränkt över? Fattar inte riktigt. Bara för att jag inte tror att du är en kvinna och för att jag precis bekräftat det haha. En del män alltså. Det är allt jag har att säga. 

Vadå outat mig? Tungan ute Visa/förklara gärna hur du har fått bekräftat att jag inte är en kvinna. Vänta med spänning.

Haha, snälla människa.. du använder ju ordet lol flera gånger i denna tråd så jaa, hur kan jag veta det? Du har ju inte ens koll på vad du själv skriver.

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (x2y) skrev 2022-02-17 13:32:53 följande:

Larvigaste jag hört haha. Folk har rätt till åsikter. 

Till "anonym kvinna/man"  Jag har skrivit det 2 ggr, i denna tråd. Om det är mycket. Behöver du nog jobba på vad "mycket"betyder. Game over :) 

Jag räknade precis och du har skrivit lol fyra gånger i denna tråd. Ska du fortsätta göra bort dig? Tungan ute

Förklara nu hur jag har bekräftat att jag är en man. Jag väntar med spänning. 

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (x2y) skrev 2022-02-17 13:43:54 följande:

anonym kvinna, lägg ner. Bara sättet du håller på bekräftar det. Eller så är du en väldigt ung och omogen kvinna. De flesta vuxna beter sig inte så här. Pinsamt faktiskt. Du verkar ha något personligt emot mig. De är det som är det intressanta. Nu måste jag jobba vidare. Tack och hej :) 

Haha, har inte bekräftat det överhuvudtaget. Sorry men det funkar inte att ljuga.

Det var du som började citera mig och tjafsa, inte jag. Vidare är det rätt glasklart om man läser våra inlägg och jämför dem att du förmodligen är väldigt ung och omogen. Seså, schas med dig. 
  • Anonym (Kvinna)
    enfunderandeman skrev 2022-02-17 19:03:17 följande:

Nu är jag man, men vilken pajkastning här hahaha.  Två saker som jag dock inte riktigt förstår.  I ena stunden säger signaturen "anonym kvinna" att TS ska lära sig att se bådas perspektiv. De kan jag köpa i den meningen. Att det gör det lättare att förstå saker. Men är det något hon måste? Låter mer som du försöker "uppfostra" kontrollera hur andra människor ska göra. Sen säger du samtidigt att man får acceptera att andra människor kommer in ger sin "syn på saker" Fair enough. Men samtidigt blir du irriterad och "attackerar" en annan som svarar i tråden. Med säga att hon började "tjafsa". Ser också att hon bara svarat på inlägg. Sa du inte själv att man får acceptera att andra diskuterar, ger sin syn.. Sicken dubbel moral hehe.  Sen fortsätter du systematiskt, med fånigheter som " schas ge dig iväg" ??? 

Jag  känner  inte alla kvinnor i världen, men det där är riktigt barnsligt beteende. För övrigt är aggressiva kvinnor, sjukt osexigt.  Speciellt kvinnor som "säljer ut" sitt eget kön. För scora poäng hos män. Finns säkert män som älskar sånt. Men tycker det tyder på svag karaktär. Där emot håller jag med dig om att de finns kvinnor som talar illa om män. Även behandlar män lika illa också ibland. Men på forum som flashback, som är mansdominerat kanske de inte är helt otippat. Att inte  så många kvinnor ,startar trådar om sitt missnöje med män. Nu verkar det som om  TS vill  förmedla om varför det verkar "synas" mer online. Där är ett av mina svar. Varsegod TS, en "vänlig man" träder fram. Lär er respektera varandra, var mer schyssta. De här var sorgligt läsa.

Vem har sagt att hon måste se saker från olika perspektiv?
    Jag har inte attackerat någon överhuvudtaget så var vänlig och sluta ljug. Jag har förstått att du skriver från olika konton och det är okej om det är viktigt för dig att få det att se ut som att du har medhåll. 

Lär dig räkna och sluta ljuga. 

Svar på tråden Varför är det så?