• Anonym (Hjälptack)

    Vem säger han sanningen till??

    Föreställ er... 
    En man har haft ett förhållande med en annan kvinna under ca 8 månader. Dom har träffats kanske 2-3 ggr/veckan.
    Han är gift sen mer än 10 år och har två barn under 10 år.
    Förhållandet uppdagas genom att hans fru går igenom telefon och mail efter att ha hört rykten från andra. 

    Till sin fru säger han att den andra kvinnan inte betyder någonting mer än spännande sex och att han aldrig tänkt lämna henne och barnen. Att han bara älskar frun. 

    Till den andra kvinnan säger han att han inte vill lämna pga barnen men att han inte längre älskar sin fru. Att det är henne han egentligen vill ha.

    Vilket påstående skulle ni, som utomstående, tror på? Vilket tror ni oftast stämmer? 

  • Svar på tråden Vem säger han sanningen till??
  • Anonym (Hjälptack)

    Jobbar nu men vill skriva lite snabbt att jag har inte någonstans antytt att jag är varken frun eller den Andra kvinnan. Ville inte det eftersom jag misstänker att det kanske påverkar svaren.  är glad att ni svarar! 

  • Kvittning
    Anonym (Hjälptack) skrev 2022-02-21 06:17:50 följande:

    Tack för att ni tog er tid att svara! Fast jag hade hoppats på att fler velat svara på den faktiska frågan... Han ljuger för oss båda till viss mån, ja. Men det måste ju väga över åt något håll. Ni som utgått från min fråga/frågor så verkar det som omni tror att han är mest ärlig mot sin fru. 


    Ja jag skulle gissa att han är mest ärlig mot sin fru och enda sättet som det här slutar med att han och älskarinnan blir tillsammans är om frun väljer att lämna honom. 
  • Anonym (ööö)
    Anonym (Hjälptack) skrev 2022-02-21 08:39:30 följande:

    Jobbar nu men vill skriva lite snabbt att jag har inte någonstans antytt att jag är varken frun eller den Andra kvinnan. Ville inte det eftersom jag misstänker att det kanske påverkar svaren.  är glad att ni svarar! 


    Ja det är ju 50/50 att du är någon av parterna. Efter att ha hängt här i flera år har jag läst SÅ många trådar med samma funderingar så man börjar lära sig nu hur "tugget" går. 

    Det jag undrar över är det du skrev i kommentaren innan (jag kopierar) 
     Han ljuger för oss båda till viss mån, ja. Men det måste ju väga över åt något håll

    Vad är det du söker för halmstrån här? Han ljuger. Oavsett om han skulle ljuga kraftigare för en av er spelar det väl ingen roll? "Han ljög 70% för henne men 30% för mig - han är därmed en fantastisk man som jag litar på eftersom han bara ljög lite för mig - eller vad menar du? 
  • Anonym (Andreas)
    Anonym (Hjälptack) skrev 2022-02-21 08:39:30 följande:

    Jobbar nu men vill skriva lite snabbt att jag har inte någonstans antytt att jag är varken frun eller den Andra kvinnan. Ville inte det eftersom jag misstänker att det kanske påverkar svaren.  är glad att ni svarar! 


    En hustru skulle knappast kalkylera sannolikheten i vem som är mest lurad. Och för att vara en tredje part så vet du för mycket intima och personliga saker. Så då återstår bara möjligheten att du är en hoppfull älskarinna som fiskar efter alla tänkbara halmstrån som kan bevisa att han ska välja dig.

    Statistik säger att de ca 38-40-ish% som är otrogen är det enbart 2% som faktiskt väljer sin älskarinna. För att det ska vara en sanning i er historia så krävs det att älskarinnan är way långt mycket bättre än frun för att det överhuvudtaget ska vara värt alla konsekvenser som det medför, alternativt att man gjorde rätt från början med skilsmässa och sen blir ihop med den andra. 
  • Fjäril kär
    Anonym (Hjälptack) skrev 2022-02-21 08:39:30 följande:

    Jobbar nu men vill skriva lite snabbt att jag har inte någonstans antytt att jag är varken frun eller den Andra kvinnan. Ville inte det eftersom jag misstänker att det kanske påverkar svaren.  är glad att ni svarar! 


    För min del spelar det ingen roll vem av dessa du är. Det ändrar ändå inte svaren. Vi som svarar har ju ingen aning om vem du är så att servera dig hittepåsvar och gissningar gynnar ju varken dig eller oss som svarar. Vi som svarar i dessa typer av frågor har ju varit med om detta i någon form. Antingen som älskarinna, frun, den otrogen eller alltihopa.. Svaren du får utgår från våra erfarenheter och den sanningen som finns presenterad ute i samhället på olika sätt.

    Hur du däremot väljer att tolka svaren är ju upp till dig och vad du vill ta emot för typ av sanning utifrån vem du är. 
  • Fiona M
    Anonym (Hjälptack) skrev 2022-02-21 06:17:50 följande:

    Tack för att ni tog er tid att svara! Fast jag hade hoppats på att fler velat svara på den faktiska frågan... Han ljuger för oss båda till viss mån, ja. Men det måste ju väga över åt något håll. Ni som utgått från min fråga/frågor så verkar det som omni tror att han är mest ärlig mot sin fru. 


    Varför måste det väga över för nån av er?
    Han är sig själv närmast och får det han vill av er båda.

  • Kvittning
    Fjäril kär skrev 2022-02-21 09:42:28 följande:
    För min del spelar det ingen roll vem av dessa du är. Det ändrar ändå inte svaren. Vi som svarar har ju ingen aning om vem du är så att servera dig hittepåsvar och gissningar gynnar ju varken dig eller oss som svarar. Vi som svarar i dessa typer av frågor har ju varit med om detta i någon form. Antingen som älskarinna, frun, den otrogen eller alltihopa.. Svaren du får utgår från våra erfarenheter och den sanningen som finns presenterad ute i samhället på olika sätt.

    Hur du däremot väljer att tolka svaren är ju upp till dig och vad du vill ta emot för typ av sanning utifrån vem du är. 
    Ja så är det ju. Jag baserar mitt svar från att vara åskådare i flera fall. Mannen har alltid valt frun om hon har tagit tillbaka honom (vilket hon inte alltid gjort). 

    Sedan så har jag också ett fall i närheten där mannen valt den nya kvinnan. Men då har det inte varit den här typen av affär utan att han har träffat någon annan och gått på dejt men sedan gjort slut med frun innan det gick längre. 
  • Anonym (jag)

    Min spontana tanke är att det extremt korkat att tro att en sån snubbe skulle säga sanningen till någon öht.

    Han är en egoist och egoister tänker enbart på sig själva och sina egna behov och kommer säga vafan som helst till vem fan som helst för att få som han vill.

  • Anonym (jag)
    Kvittning skrev 2022-02-21 10:50:38 följande:
    Ja så är det ju. Jag baserar mitt svar från att vara åskådare i flera fall. Mannen har alltid valt frun om hon har tagit tillbaka honom (vilket hon inte alltid gjort). 

    Sedan så har jag också ett fall i närheten där mannen valt den nya kvinnan. Men då har det inte varit den här typen av affär utan att han har träffat någon annan och gått på dejt men sedan gjort slut med frun innan det gick längre. 
    Som han sen bedrar hon med när han tröttnat på henne, så oavsett om han lämnar eller ej så är det rent idiotiskt att öht ge sig in i ett förhållande med en sån människa.

    Men älskarinnor intalar ju alltid sig själva att de är så unika, så speciella att han såklart aldrig kommer ljuga för just henne. Älskarinnor är ett skolexempel på hur bra människor kan vara på att ljuga för sig själva. Det VET att snubben är en lögnare och en bedragare för de kan ju själva se hur han behandlar sin familj men ändå lyckas de intala sig att själva att det bara gäller andra, aldrig hon för henne älskar han ju. Drömmer
  • Anonym (jag)
    Fjäril kär skrev 2022-02-21 09:42:28 följande:
    För min del spelar det ingen roll vem av dessa du är. Det ändrar ändå inte svaren. Vi som svarar har ju ingen aning om vem du är så att servera dig hittepåsvar och gissningar gynnar ju varken dig eller oss som svarar. Vi som svarar i dessa typer av frågor har ju varit med om detta i någon form. Antingen som älskarinna, frun, den otrogen eller alltihopa.. Svaren du får utgår från våra erfarenheter och den sanningen som finns presenterad ute i samhället på olika sätt.

    Hur du däremot väljer att tolka svaren är ju upp till dig och vad du vill ta emot för typ av sanning utifrån vem du är. 
    I båda fallen är det ju tragisk...

    Om det är frun som försöker hävda sitt värde gentemot älskarinnan så är det ju tragiskt.

    Om det älskarinnan som försöker hävda sitt värde gentemot frun så är det precis lika tragiskt.

    Båda borde snarare fråga sig varför de öht tävlar om en nån liten lorthög? Är det allt man anser att man är värd? 
Svar på tråden Vem säger han sanningen till??