• Anonym (Lillis)

Sitta vid teknik rum? Farligt?

Hej 
    jobbar på en skola i kommunen där jag bor o i rummet där jag sitter finns ett litet rum där tekniker fixar med nätverk mm.

det susar i rummet jämt även om dörren är stängd. 
    jag hoppas ju givetvis att kommunen har koll på vad som är ok men jag är ändå orolig över att sitta nära rummet. Hade ni funderat över dett?

• Svar på tråden Sitta vid teknik rum? Farligt?
  • Anonym (T)

Kan du inte byta rum? Eftersom du inte är lärare, så kanske en lärare, som tillbringar mkt tid i klassrummet, kan ha det. 

• Anonym (lll)
    Anonym (Lillis) skrev 2022-02-25 19:21:35 följande:
    Sitta vid teknik rum? Farligt?

Hej 
    jobbar på en skola i kommunen där jag bor o i rummet där jag sitter finns ett litet rum där tekniker fixar med nätverk mm.

det susar i rummet jämt även om dörren är stängd. 
    jag hoppas ju givetvis att kommunen har koll på vad som är ok men jag är ändå orolig över att sitta nära rummet. Hade ni funderat över dett?

istället för att jaga upp dig, fråga teknikerna som jobbar där. 
  • Anonym (Lillis)

Hmm de kommer inte så ofta bara när extra puckar ska sättas upp. 

vet inte om de har koll på det. Borde de inte ha koll på detta? Hade ni oroat er?

är ett pyttelitet rum i mitt rum men ändå 

• Anonym (Lillis)

Har varit på skolan ganska kort tid o finns verkligen ingen annanstans att ta vägen

• Kexsmula

Vad är det som borde vara så farligt tänker du? Fattar verkligen inte vad du kan vara rädd över? För du tror väl ändå inte på s. k. ?strålning? som man trodde var så farligt förr?

• Anonym (S)

Jag hade inte oroat mig, men kanske blivit irriterad på ljudet. Man kan bli rätt trött i skallen av att sitta i ett ständigt brus.

• cosinus

Låter som ett switchskåp/rum

är väl switcharnas fläktar som låter.

inget som bekymrat mig. Puckarna gissar jag är Wi-Fi-accesspunkter och att de i sin tur behöver kopplas in i switchen (fysiskt med sladd)

• FuckGoggleAskMe

Vad skulle vara farligt?
    Det är absolut inte farligt att vara nära några kablar etc. 
    Om det fanns ett litet kärnkraftsverk där eller röntgenapparater, skulle du eventuellt alltid se till att ha dörren stängd. 

• asdfgh

Be dem isolera rummet så att du slipper ljudet (eller om det är supervarmt där inne och fläktarna därmed går på högvarv, sätta in bättre ventilation).

MVH
    en av teknikerna

• Anonym (E)

Vad är det som skulle vara så farligt?? Om du störs av ljudet får du försöka byta rum.

Svar på tråden Sitta vid teknik rum? Farligt?