Inlägg från: Anonym (Hur?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hur?)

Input på rumsfördelning?

Hej 

vi flyttar snart till ett radhus och får väldigt Mycket mer utrymme än vad vi är vana vid. Huset kommer att ha 4 sovrum varav 3 på övervåningen och ett på nedervåningen där även kök och vardagsrum finns.

Vi är 2 vuxna och 2 barn, 7 och 4 år.
    Ett är tänkt som gästrum. 

hur hade ni delat upp rumsfördelningen? jag och sambon tar ett rum på övervåningen. Hur hade ni gjort i övrigt? 

Barnen har fram tills nu delat rum och verkar finna trygghet i det. ska man ha ett gemensamt sovrum och ett lekrum? Eller ska de få varsitt? Hur hade ni gjort? 

• Svar på tråden Input på rumsfördelning?
  • Anonym (Hur?)
    Anonym (Hepa) skrev 2022-02-28 19:28:45 följande:

Har ni tre rum på övervåningen så kör att alla bor på samma plan. Mycket lättare och tryggare för barnen. 
    Så gör vi med liknande planlösning. 

Det är inte så att radhuset ligger i Södra Stockholm?

vi hade tänkt som du säger, att ha alla sovande uppe men sen blev jag lite osäker på hur man gör med leksaker osv. så smidigt med alla leksaker samlat  som de har nu När de fortfarande delar. Men lutar åt varsitt  sovrum uppe och extra lekrum i gästrummet som då får vara på nedervåningen. 

radhuset ligger i Norrort :)

• Anonym (Hur?)
    exandthecity skrev 2022-02-28 20:46:54 följande:

Vill ni att barnen ska få lillasyskon??

Kanske, men då först om några år :) 
  • Anonym (Hur?)
    Anonym (.) skrev 2022-02-28 19:26:00 följande:

Jag tycker att det är fullkomligt självklart att man allra först av allt är att prata med barnen och se vad de själva vill.
    Efter det hade jag funderat på hur rumsfördelningen ska se ut. Men att vända sig till familjeliv och fördela rum över huvudet på barnen är bara korkat.

Jag har tänkt på det men det stora barnet är ganska velig och mår inte alltid bra av att ta såna beslut själv så jag tror vi får ta beslutet i denna fråga men såklart vara lyhörda för barnens behov 
  • Anonym (Hur?)
    Anonym (Al) skrev 2022-02-28 19:23:04 följande:

Varsitt rum åt barnen. Sista sovrummet används som hemmakontor/gästrum/syrum.

jo det var så vi först tänkt men sen började jag vackla. De leker så fint ihop nu när de delar rum så undrar om det kommer ändras med egna rum....men sen blir de ju större också och såsmåning om större behov av eget utrymme 
  • Anonym (Hur?)
    Bibbidi skrev 2022-03-01 19:25:11 följande:

Kan inte gästrummet även fungera som lekrum? Det hade jag haft där nere. 

Sovrummen där uppe.

Jo det lutar åt att köra gästrum/lekrum nere och så varsitt sovrum uppe men med våningssäng i ena. Men så osäker. kanske Blir det tydligare när vi väl flyttar in.. 
  • Anonym (Hur?)
    Trexhagen skrev 2022-03-02 00:39:09 följande:

Hej,

Lätt att bli mörkrädd här. Var det barnen som valde radhus och står på lånen?

Jag frågar eftersom ni verkar låta dom får ta alla viktiga beslut.

Det faktum att ni vuxna inte prioriterar er egen relation och väljer det ensamma sovrummet på nedre våningen är lika ledsamt som skrämmande.

vi vill gärna ha stora sovrummet på övervåningen. Vad får dig att tro att vi inte vårdar vår relation för att vi vill bo på övervåningen med barnen? dels känns det tryggare men också för att sovrummet där uppe är både större och finare Än det på nedervåningen. Lite sent svar från min sida men din kommentar var nog det dummaste jag hört på länge. Varför skulle eget sovrum på nedervåningen betyda att vi vårdar relationen bättre än att vi väljer det vi vill ha och det som passad vår familj bäst. 

frågan var om banren skulle få ett lekrum och ett sovrum på övervåningen, eller varsitt. Inte huruvida min och sambons relation behöver vårdas. Den är finfin som den är, tackar som frågar. 

Svar på tråden Input på rumsfördelning?