Inlägg från: bombergranaterochtrumvirvel |Visa alla inlägg
  • bombergranaterochtrumvirvel

Hur vanligt med våldtäksmän som kommer undan?

Hur vanligt är det med män som kommer undan att bli dömda när dom våldtagit en kvinna i brist på bevis? Hur mycket bevis måste finnas...? Bevös det ens bevis?

• Svar på tråden Hur vanligt med våldtäksmän som kommer undan?
    Pinnen2 skrev 2022-03-01 15:27:19 följande:

Såvitt jag förstår är det betydligt mer vanligt att de kommer undan än att de inte gör det. Klart bevis behövs. Vad får dig att tro annat?

Har för mig att GW sa att det inte behövs bevis. Hur bevisar man att det var en våldtäkt, det kanske bara finn sbevis genom sperma i underlivet.
    Man kanske borde göra det olagligt för män att ha sex med kvinnor för att skydda kvinnorna. Eftersom det är svårt att bevisa när dom blivit våldtagna. Och män är ju mer kriminella än kvinnor.
    Pinnen2 skrev 2022-03-02 14:24:24 följande:
    Det har inte jag heller och jag tror inte det borde behövas.
    Tycker ofta juridik är ologiskt. Inte konstigt att advokater får så bra betalt, dom måste verkligen plugga för sin utbildning.
    bombergranaterochtrumvirvel skrev 2022-03-02 13:08:32 följande:
    Man kanske borde göra det olagligt för män att ha sex med kvinnor för att skydda kvinnorna. Eftersom det är svårt att bevisa när dom blivit våldtagna. Och män är ju mer kriminella än kvinnor.
    Det är ju så man gör med barn. Man får inte ha sex med personer under 15 år. Även om det var frivilligt. 

På samma sätt borde även alla män som har haft sex med kvinnor frivilligt sitta inne.
Svar på tråden Hur vanligt med våldtäksmän som kommer undan?