Inlägg från: Anonym (sådär) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sådär)

Sambo otrogen ??

Om hon raderar konversationerna så har hon ju garanterat nåt att dölja, sen exakt vad det är en en annan fråga.... hon vill inte att du ska se vad de skriver och vad tror du att det kan bero på?

Brukar man dölja saker för sin partner om man tycker det är oskyldigt? Eller är det något man oftast gör när men vet att man klivit över gränsen för vad ens partner tycker är ok?

Det enda råd jag kan ge dig är tyvärr att snoka för det finns inget annat sätt att få reda på sanningen av den enkla anledningen att ingen som gör duma saker kommer erkänna det bara för att du frågar vilket utesluter att prata sig fram till sanningen... och kan man inte kommunicera sig fram till sanningen så återstår bara 3 alternativ.

1) Snoka reda på sanningen
    2) Gilla läget
    3) Dra 

PS! Vad du absolut INTE ska göra är att konfrontera henne utan bevis för det kommer inte leda någonstans och du kommer bara gå därifrån med 100 nya frågor och inga svar, iaf inga du kan lita på. Så om du ska snoka reda på sanningen vilket jag skulle göra om jag vore du så får du ha is i magen, luska fram fakta och SEN kan du konfrontera. Det blir lättare att avslöja lögner om du har fakta att jämföra med.

Och ser du att hon ljuger dig rakt i ansiktet när du konfronterar så vet du oxå att det är dags att dra för att försöka reda ut saker med människor som inte kan stå för sina handlingar är omöjligt. Du hamnar bara i bisarra och väldigt tärande cirkelresonemang som bara går runt runt, och lager på lager med lögner.

Men det kan ju oxå vara så att det hon säger är sant men då kommer det ju oxå stämma med det du luskat fram och du får då vara beredd på att det kan ha varit ett missförstånd. Därför är det då viktigt att luska ordentligt så du har bra fakta att utgå ifrån så du lättare kan avgöra om hon talar sanning eller ej.

• Anonym (sådär)

Det är lätt att tro att "raka rör" funkar när man saknar erfarenhet. Det gör det INTE. Faktum är att det är det dummaste man kan göra i en sån situation för i samma sekund man konfronterar så vet din partner oxå att du misstänker något och kommer radera alla spår som går och bli försiktigare vilket kommer göra det mycket svårare att få fram sanningen. 

Om man tänker efter lite så är det ju ganska naivt att tro att folk kommer erkänna en otrohet bara för att man frågar....den som varit otrogen vet ju precis vad som står på spel. Hela det tänket bygger på att ens partner är ärlig, men om personen är otrogen så är ju inte personen ärlig.

• Anonym (sådär)
    Anonym (Man50) skrev 2022-03-01 23:11:44 följande:

Öh?jag vet inte men kanske jag är gammalmodig 
    men det du skriver , så skulle jag inte vilja ha det 
    raka rör ta upp det omedelbart ,  bättre det än å gå runt ha ont imagen å vara misstänksam 
    Hon visar dig ingen respekt 
    Min telefon står alltid öppen om min fru sen 30 år tillbaka 
    skulle vara intresserad av innehållet i den
    Respekt är när man respektera varann från båda håll 
    att gå runt i ett förhållande och ha egna hemligheter fär varann är inte min grej , man måste kunna prata om precis allt När som helst 

Gammalmodigt vet jag inte om jag skulle kalla det ärlighet och kommunikation är lika aktuellt nu som förr. Däremot väldigt naivt. Vad får dig att tro att din partner kommer erkänna en otrohet rakt av bara för att du frågar?

Att man måste kunna prata med varandra om allt funkar säkert bra om BÅDA gör så och är ärliga. Men om den ene kör med öppna kort men inte den andra så är det totalt meningslöst för det enda som händer då är att den ene lägger fram alla kort ärligt och rakt men den andra lägger fram bara de kort som ser fina ut, resten blir kvar i fickan och så kan man sitta och diskutera i evigheter kring något helt annat är sanningen.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Anton) skrev 2022-03-02 11:18:17 följande:

"Hade hon en affär med en kollega på sin gamla arbetsplats när ni var tillsammans?

Hur fick du reda på det? "

Hon betedde sig precis som nu, tar avstånd o är kylig mot mig, mindre sex, har ljudet avstängt på mobilen osv. Hon var på firmafest o alla bodde på hotell, där var hon otrogen. Förstod att nåt var fel när hon kom hem, fick ur henne lite. Kontaktade andra som var på festen, bla den tjej hon skulle delat rum osv. Hon hade raderat alla samtal o alla sms, men jag fick fram utdrag från hennes mobiloperatör så då föll de sista bitarna på plats o jag konfronterade henne.
    Oj hade missat att läsa att hon varit otrogen tidigare...

Men Anton, om du ser samma beteende nu som då så är det väl ganska troligt att anledningen till det är densamma?

Hur många ggr har du tänkt leka detektiv?
    Varför väljer du öht att leva med någon du bevisligen inte kan lita på?
    Varför förlät du ens första gången?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Anton) skrev 2022-03-03 13:04:35 följande:

"Hur i hela Hälsingland lyckades du få ut trafikdata från hennes abonnemang? "

Är ju ett antal år sedan men gick in på hennes mobiloperatörs hemsida o loggade inmed hennes lösenord mm. Valde att få senaste fakturan hemskickad i brevlådan med samtal o sms specifikationer. Såg ju inte vad som stod i enskilda sms-meddelanden men fick datum, tid, samtalslängd mm. Kunde då bevisa att hon ringt o sms mycket mer till honom än hon sagt till mig. Jag berättade aldrig hur jag fick reda på att hon ringt o skickat sms den helgen utan utgav mig veta mer än vad jag egentligen visste. Hon trodde på nåt sätt jag kunde återskapa samtalslistan o sms konversationer på hennes mobil o erkände till slut. Jag hade även ringt upp den tjejen hon skulle delat rum med för att kolla om hon verkligen sovit där osv. 
    Jättekreativt men du missar poängen... poängen är VARFÖR springer du runt och läger ner massor med energi och tid på att leka detektiv för att sen förlåta allt hon gör ändå?

Det blir lite som att ha världens utredning kring ett brott och sen går man till busarna och säger... "fy på er, så får man inte göra". Det är ju totalt bortkastad tid och energi för de kommer såklart göra om det för de kommer ju hela tiden undan med det. Varför skulle de sluta när det aldrig får konsekvenser för dem? Så den intressanta frågan här är inte exakt hur du avslöjar henne igen, utan snarare varför du väljer att ha ett förhållande med någon som du bevisligen inte kan lita på?

Hoppas du på att hon helt mirakulöst bara kommer se ljuset och förändra sig själv? Typ...hon fattade inte förra gången... men denna gång serru, denna gång kommer polletten trilla ner?

Hur många ggr har du tänkt hålla på såhär innan det får vara nog?
Svar på tråden Sambo otrogen ??