• MajaSv

40+ Gravid

Hejsan!  
    finns de några här inne som är 40+ & planerar ett barn?

• Svar på tråden 40+ Gravid
  • Brallans
    Sofian81 skrev 2022-03-15 12:15:35 följande:

Det blev en hejdundrande äl i söndags, ett par dagar tidigare än jag trott. Hade extremt starka symptom, tom illamående dagen efter vilket jag inte brukar ha, förmodligen pga kraftig progesteronökning, tempen rusade uppåt =D Vet inte om det är bra eller dåligt dock.

Vi fick till det två dagar innan äl, så ganska bra men hade velat tajma perfekt denna gång, men men..

Så äl+2 nu då, känner att tiden kommer gå vääääldigt långsamt denna månad 

Ja man det var väl ändå bättre än ingen tajming alls :) 

Jag är på äl+12, hade faktiskt köpt test men det blev något fel i min beställning så de kom aldrig som planerat förra veckan, nu har jag ju bortsett lite från denna månad p.ga av skadan jag fick men man var ju ändå sjukt suger på att få testa.. tempen har tett sig lite mer hoppig som den gjort när jag inte varit gravid så vi får väl vänta och se helt enkelt men så fort jag får hem testen så kommer jag testa direkt.. har inget tålamod att vänta haha 
  • Cinapuffen

Hej tjejer! Här verkar det som att jag har en kemisk graviditet. Gråter Fick för mig igår att jag inte är gravid längre, trots att jag har en massa symtom. Så testade imorse och fick ej gravid. Har pratat med gyn som säger att jag ska invänta blödning eller ta nytt test om 3-4 veckor. Jag har aldrig varit med om detta förr. Har varit gravid 2 ggr och fött två pojkar. Men nån gång ska väl vara den första..

• Cinapuffen
    Japp, där kom det. Kände när jag hämtade sonen i skolan att jag fick lite mensvärk typ. Nu när jag var på toaletten kom det lite ljusrosa på pappret. När jag tittade ner i toan så flöt en liten röd boll ner, liten som en äppelkärna. Så det är väl bara att ta nya tag. Fortsätter hänga här med er tjejer. Hjärta
  • Symetrical
    Cinapuffen skrev 2022-03-16 13:45:30 följande:
    Japp, där kom det. Kände när jag hämtade sonen i skolan att jag fick lite mensvärk typ. Nu när jag var på toaletten kom det lite ljusrosa på pappret. När jag tittade ner i toan så flöt en liten röd boll ner, liten som en äppelkärna. Så det är väl bara att ta nya tag. Fortsätter hänga här med er tjejer. Hjärta
    Beklagar, men skönt att det gick så fort i alla fall <3
    Du får rida på vågen att det är lättare att bli gravid efter mf! Flört
  • Cinapuffen
    Symetrical skrev 2022-03-16 13:59:14 följande:
    Beklagar, men skönt att det gick så fort i alla fall <3
    Du får rida på vågen att det är lättare att bli gravid efter mf! Flört
    Tack Hjärta Ja, jag får väl göra det, haha. Nu vet jag att jag har ägg som kan bli befruktade iaf. Får hoppas att det fastnar nästa gång. 
  • Brallans
    Cinapuffen skrev 2022-03-16 12:09:43 följande:

Hej tjejer! Här verkar det som att jag har en kemisk graviditet. Gråter Fick för mig igår att jag inte är gravid längre, trots att jag har en massa symtom. Så testade imorse och fick ej gravid. Har pratat med gyn som säger att jag ska invänta blödning eller ta nytt test om 3-4 veckor. Jag har aldrig varit med om detta förr. Har varit gravid 2 ggr och fött två pojkar. Men nån gång ska väl vara den första..

Åh beklagar :( har själv aldrig varit med om det vad jag vet i alla fall men så oerhört tråkigt, hoppas det tar sig snabbt igen. 
  • Cinapuffen
    Brallans skrev 2022-03-16 14:08:42 följande:
    Åh beklagar :( har själv aldrig varit med om det vad jag vet i alla fall men så oerhört tråkigt, hoppas det tar sig snabbt igen. 
    Nej inte jag heller. Känns så snopet lixom. Man hade börjat göra planer och så. Men nån gång ska man väl förhoppningsvis kunna sätta planerna i verket. 
  • Brallans
    Cinapuffen skrev 2022-03-16 14:26:13 följande:
    Nej inte jag heller. Känns så snopet lixom. Man hade börjat göra planer och så. Men nån gång ska man väl förhoppningsvis kunna sätta planerna i verket. 
    Ja jag förstår det, så oerhört sorgligt. Ja jag håller alla tummarna på ett snabbt plus som stannar kvar! 
  • Cinapuffen
    Brallans skrev 2022-03-16 14:30:42 följande:
    Ja jag förstår det, så oerhört sorgligt. Ja jag håller alla tummarna på ett snabbt plus som stannar kvar! 
    Tack Hjärta Hoppas på plus för dig med! {#emotions_dlg.flower}
  • Sofian81

Cinapuffen (går inte att citera), vad tråkigt, förstår hur det känns. Jag var med om samma i julas, plussade på julafton och hann bli riktigt glad men några dagar senare kom mensen. Du verkar ju ha lätt för att bli gravid i alla fall så det dröjer nog inte längre förrän du får ett plus som håller i sig! =D

Svar på tråden 40+ Gravid