• MajaSv

40+ Gravid

Hejsan!  
    finns de några här inne som är 40+ & planerar ett barn?

• Svar på tråden 40+ Gravid
  • Brallans
    Cinapuffen skrev 2022-03-17 10:15:43 följande:

Ja det lutar nog mot att strunta i ÄL-test. Vet inte om tempa fungerar så bra för mig. Min temp brukar hoppa hit och dit. Har ofta en temp runt 38. Vet inte om det har att göra med min kroniska smärta i kroppen. Obestämd

Ah okej, när jag varit smärtpåverkad i längre perioder så har min temp generellt varit mkt högre och väldigt hoppig så det kan nog absolut ha ett samband.. usch din stackare, jag är väldigt glad över att efter 3 år blivit av med min nervsmärta jag hade för den var vidrig.. 
  • Cinapuffen
    Brallans skrev 2022-03-17 10:25:55 följande:
    Ah okej, när jag varit smärtpåverkad i längre perioder så har min temp generellt varit mkt högre och väldigt hoppig så det kan nog absolut ha ett samband.. usch din stackare, jag är väldigt glad över att efter 3 år blivit av med min nervsmärta jag hade för den var vidrig.. 
    Åh vad skönt för dig att bli av med den! Hjärta Smärta är aldrig roligt.
  • Mojsan09
    Här är en till 40-plussare som försöker bli gravid! Jag är 43 och vi har försökt sedan december. Vet att mina chanser pga åldern är minimala, gjorde även ett AMH test som visade 0,4, så läkaren bedömde mina chanser att bli gravid till mindre än 5 % ????. Är normalviktig och äter redan ganska hälsosamt, åt LCHF-håller. Men har sedan december gjort en hel del förändringar som jag hoppas ska öka våra chanser:
    - slutat med kaffe
    - använder CB fertilitetsmonitor och trackar även cykeln med termometer
    - både jag och sambon tar diverse tillskott, detta är vad jag tar:
    Thorne basic prenatal 
    E-vitamin
    D-vitamin
    Fiskolja
    C-vitamin
    CoQ10
    Järn (pga lågt ferritinvärde)
    ALA (Alfa Lipoic Acid)
    NAC (fick dock sluta pga histaminintoletans)
    Väntar även på leverans av DHEA från utlandet, som är det jag tror mest på?
    Har fått de flesta tipsen från boken ?It start with the egg? av Rebecca Fett, så bra bok om man vill optimera sina chanser att ägglossa som man ska och öka kvaliteten på äggen. Tycker även att Vulverine ger många bra råd om hur man kan optimera fertiliteten.
    Allt det här som jag nu gör kanske inte räcker till för mig, men då har jag i alla fall gjort vad jag kunnat känner jag.
  • Cinapuffen
    Hoppas 2012 skrev 2022-03-18 13:53:54 följande:

Här kom mensen på punkt och pricka, suck!

Attans! Håller tummarna för plus nästa omgång. {#emotions_dlg.flower}
  • MariaNathalie

Allt har stannat av och magen har sjunkit och blivit platt igen. Testet visar knappt något och jag vill bara gå och lägga mig under täcket och aldrig komma upp igen.
    Två missfall på ett halvår. Vet att jag inte är ensam. Men
    stressen av att bli gravid innan jag fyller 40 har gjort mig lite smått pressad. Nu känns det typ kört. 40 år och bara missfall. Vet inte om jag orkar ett till. 

Mina cykler är typ uppe i 40 dagar nu Oxå så det är as drygt att börja om igen hela tiden Oxå. 
    Provade rosenrot denna Gång och blev gravid men hade hoppats på kortare cykel. 
    åt bidrottninggele i Jan och den blev längre då Oxå. 

känns bara sååå hopplöst just nu. 

förlåt För långt och tråkigt inlägg 

• Cinapuffen
    MariaNathalie skrev 2022-03-19 09:52:13 följande:

Allt har stannat av och magen har sjunkit och blivit platt igen. Testet visar knappt något och jag vill bara gå och lägga mig under täcket och aldrig komma upp igen.
    Två missfall på ett halvår. Vet att jag inte är ensam. Men
    stressen av att bli gravid innan jag fyller 40 har gjort mig lite smått pressad. Nu känns det typ kört. 40 år och bara missfall. Vet inte om jag orkar ett till. 

Mina cykler är typ uppe i 40 dagar nu Oxå så det är as drygt att börja om igen hela tiden Oxå. 
    Provade rosenrot denna Gång och blev gravid men hade hoppats på kortare cykel. 
    åt bidrottninggele i Jan och den blev längre då Oxå. 

känns bara sååå hopplöst just nu. 

förlåt För långt och tråkigt inlägg 

Åh nej, jag beklagar Gråter Hjärta
  • MariaNathalie
    Cinapuffen skrev 2022-03-19 10:25:57 följande:
    Åh nej, jag beklagar Gråter Hjärta

Tack <3 ja det känns tufft nu, verkligen. 
    vill bara att Det ska komma ut nu också. 

• Cinapuffen
    MariaNathalie skrev 2022-03-19 10:28:38 följande:

Tack <3 ja det känns tufft nu, verkligen. 
    vill bara att Det ska komma ut nu också. 

Vet hur det känns. Är på fjärde dagen med blödning nu och vill bara att det ska vara klart nångång. 
Svar på tråden 40+ Gravid