• MajaSv

    40+ Gravid

    Hejsan!  
    finns de några här inne som är 40+ & planerar ett barn?

  • Svar på tråden 40+ Gravid
  • Brallans
    Lilleplutt2022 skrev 2022-05-19 16:49:24 följande:

    Jag valde att testa idag, mensen hade fortsatt inte kommit men  det var som jag misstänkte negativt. Sorliga är att jag inte ens gråter längre när jag ser svaret, jag blir bara tom och trött på det hela.

    Maddebreli och Brallans:
    Hoppas innerligt och håller tummarna att ni får plussat imorgon när ni testar er! Hjärta


    Förstår det, man får bryta ihop och komma igen {#emotions_dlg.flower}

    Min temp har börjat slingra neråt och idag fick jag lite spottings så tror mensen kommer imorgon, ovanligt tidigt så att testa känns inte aktuellt nu såklart, håller tummarna för Maddebreli Glad

  • MaddeBreli

    Gullig ni är men tror mensen är nån timme bort bara, har alla känningar inför det... 

    Vi får kämpa vidare.. kram till alla!

  • Lilleplutt2022
    Mojsan09 skrev 2022-05-05 22:27:26 följande:

    Lycka till! 


    Jag har BIM om en vecka. Hoppas på att DHEA tabletterna jag nu tagit i drygt en månad gjort susen och att det tar sig denna gången.


    Ska testa DHEA med under sommaren, kan ju inte skada tänker jag. Var beställde du tabletterna från? Har du testat nivån innan du valde hur stor dos du ska ta? Glad
  • Mojsan09
    Lilleplutt2022 skrev 2022-05-19 21:45:09 följande:
    Ska testa DHEA med under sommaren, kan ju inte skada tänker jag. Var beställde du tabletterna från? Har du testat nivån innan du valde hur stor dos du ska ta? Glad
    Jag beställde från dhea.com, de skickar i platt paket utan burken. Ja, jag testade dhea-s innan jag började, jag hade 5 umol/L. Det är inte jättelågt, men utifrån att ha läst här så tänker jag att den optimala nivån att sikta på är drygt 8 (som motsvarar 300 ug/dL):

    https://itstartswiththeegg.com/faq/dhea-and-egg-health/

    Ångrar dock att jag inte också mätte mitt testosteron!
  • Brallans
    PrincessDalia skrev 2022-05-20 08:39:54 följande:

    Vilken dag i cykeln brukar ni börja testa med gravtest Om ni har de som visar tidigt? 


    Sist jag plussade gjorde jag det svagt på äl+12 med sticka som mäter från 10, så jag har för min egen skull sagt att jag inte ska testa mig tidigare, jag tempar ju dock så brukar redan vid äl+12 kunna se att mensen är på g då min temp börjar gå neråt runt de dagarna. 
  • Lilleplutt2022
    Mojsan09 skrev 2022-05-20 11:14:09 följande:
    Jag beställde från dhea.com, de skickar i platt paket utan burken. Ja, jag testade dhea-s innan jag började, jag hade 5 umol/L. Det är inte jättelågt, men utifrån att ha läst här så tänker jag att den optimala nivån att sikta på är drygt 8 (som motsvarar 300 ug/dL):

    https://itstartswiththeegg.com/faq/dhea-and-egg-health/

    Ångrar dock att jag inte också mätte mitt testosteron!
    Tack för info! Funderar även om jag ska ta melatonin tillskott, tar du det?
  • Mojsan09
    Lilleplutt2022 skrev 2022-05-22 14:21:34 följande:
    Tack för info! Funderar även om jag ska ta melatonin tillskott, tar du det?
    Nej, jag tar inte melatonin. Blev inte riktigt klok på om det var vettigt för mig efter att ha läst i "It starts with the egg". Som jag uppfattade det så kunde det vara bra på kort sikt inför ivf tex, men att det kunde ställa till det på lång sikt, så vågar inte riktigt ta det. Tar en hel massa andra tillskott dock, tror tex också mycket på CoQ10 som jag tar 400 mg per dag av. CoQ10 stöder energiproduktionen i cellernas mitokondrier och är därför viktig för att kunna producera bra ägg utan kromosomfel.
  • Lilleplutt2022
    Mojsan09 skrev 2022-05-23 09:15:38 följande:
    Nej, jag tar inte melatonin. Blev inte riktigt klok på om det var vettigt för mig efter att ha läst i "It starts with the egg". Som jag uppfattade det så kunde det vara bra på kort sikt inför ivf tex, men att det kunde ställa till det på lång sikt, så vågar inte riktigt ta det. Tar en hel massa andra tillskott dock, tror tex också mycket på CoQ10 som jag tar 400 mg per dag av. CoQ10 stöder energiproduktionen i cellernas mitokondrier och är därför viktig för att kunna producera bra ägg utan kromosomfel.
    Ja det är en djungel och svårt att veta vad man bör ta. Jag är osäker på munkpeppar, hört flera som har tagit det och den blivit gravida. Men jag har regelbunden cykel så är osäker om det kan ställa till det, vad är din inställning till munkpeppar?
Svar på tråden 40+ Gravid