Långvarig feber, låg sänka
Hej!Finns det någon vänlig själ med erfarenhet/kunskap där ute som vill dela med sig av sina tankar?
Kortfattad version: feber i en månad, låg sänka? Protein i urinen, skummande urin. Historia av blod i urinen. Ont vänster ländrygg/sida.
Lång version (med detaljerad info haha):
Lämnat prover på vc senast idag och ska lämna nya på måndag, så jag får hjälp från vården och förstår att ingen kan diagnostisera mig här. Men många tankar snurrar i väntan på provsvar så tänkte kasta ut en krok här och se om nån har nån gissning.
Haft förhöjd temp i en månad nu. Vaknar med ca 37.5 och när jag varit uppe ett tag hoppar den upp över 38 (trots febernedsättande).
Första febern fick jag i samband med en förkylning (testade negativt för covid med både hemtest och test från vården). Strax innan förkylningen bröt ut hade jag en period på ett par dagar då jag kissade på mig mycket och ofta. Sedan dess går det periodvis: kissar ofta, kommer plötsligt eller kissar väldigt lite på en dag och kam sitta och skvätta 40 min i taget.
Har protein i urinen men låg sänka. Ej urinvägsinfektion. Bra blodtryck.
Ont i ländryggen/sidan, främst vänster, som knivhugg som strålar. Har mycket smärtproblematik i bagaget då jag kämpat med endometrios i 13 år, och svår kronisk smärta de senaste sju. Nu äntligen hittat medicin som tycks hjälpa mot de smärtorna (dubbla p-piller) men då står denna nuvarande smärta istället ut nu. Vet inte om den funnits där hela tiden eller om den är ny.
Har alla dessa år haft ont då jag går på toaletten och haft perioder av att kissa på mig, blod i urinen osv. Urinen skummar jämt typ.
Även långdragen hosta, utmattning, sömnproblem, huvudvärk som blivit värre senaste dagarna. Snurrig, både metalt och fysiskt.
Har även haft läckande bröst och högt prolaktin för ett par år sen, men blev gravid innan jag hann göra mr av hjärnan och ammar än så det är inte vidare utrett. Vet inte om det hör ihop men kände att ni får hela långa historian så hoppas jag på svar :) tack ni som tog er tid!