Inlägg från: Anonym (Autoimmuna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Autoimmuna)

Långvarig feber, låg sänka

Kolla upp autoimmuna sjukdomar. Jag har levt med feber sedan 2009 vaknar oftast runt 38-38.5 sen stiger den under dagen ibland lång över 39
    Har autoimmun leverinflammation troligtvis beror febern på den inflammationen 

• Anonym (Autoimmuna)
    Anonym (snurr) skrev 2022-03-04 20:29:08 följande:

Tack snälla för era svar! 
    Beklagar det ni gått/går igenom!
    Får jag fråga hur ni mår idag? Orkar ni jobba, med vardan osv? Svara såklart bara om ni vill :) 
    Blir mer och mer redo för att detta ska va ett permanent tillstånd för varje dag aom går och tempen följer samma kurva, men känner mig redan så slut av detta efter bara en månad! 

(Fick antibiotika utskrivet då jag kissade på mig konstant för misstänkt uvi, men blev ombedd sluta med den när odlingen kom tillbaka negativ.. )

Mitt är tyvärr ett kroniskt tillstånd. Mår mer eller mindre alltid skit, konstant en typ influensakänsla i kroppen men man vänjer sig vid det mesta. Värsta dagarna vad gäller febern är dom dagarna när det pendlar väldigt, kan pendla mellan 40 o 36.5 då mår ja riktigt riktigt dåligt. Jag är sjukpensionär sedan 2010 pga leversjukdomen och sviterna efter en rejäl hästolycka
    vardagen blir ju vad man gör den till ???? 
  • Anonym (Autoimmuna)
    Anonym (snurr) skrev 2022-03-26 10:59:22 följande:
    Det funkar tyvärr inte att citera, men tack igen för era svar! Ursäkta att det dröjt så för mig att svara - har mått fortsatt dålkgt och inte orkat helt enkelt. Hoppas ni mår okej!

Virra: kanske har du rätt.. och din bild av vården håller jag med om. Träffat så många läkare som skickat hem mig vid negativt provsvar. Har nu äntligen haft turen att träffa ett undantag till denna typ av läkare. En läkare som skakade på huvudet när jag berättade att dennes kollega gett mig diagnosen utbränd och skickat hem mig med anti-depp (och en sjukskrivning på bara 50% i en vecka under invänjningsperioden som jag halvt fick tjata mig till... tack o lov rättade den andra läkaren till det och sjukskrev mig 100% då jag fortsatt har feber och massa andra symtom). Tur att dessa undantag finns, synd bara att det är just undantag :( tror det är nåt systematiskt fel i vårt samhälle..

Autoimmuna: Lider med dig! Styrkekramar! Men du har helt rätt i att vardagen blir vad en gör den till. Ska försöka komma ihåg att ha ett positivt mindset även när allt känns skit, för det det brukar ju faktiskt hjälpa!

Har fått göra massa fler tester nu, senast vi fick svar på var ANA-screening som var kraftigt positiv. Så det är (kanske?) en autoimmun sjukdom här också då.. Tycker mycket verkar peka på SLE, vilket läkaren också varit lite inne på. Njur-medicin skulle kontakta mig med vidare info.

Tack igen båda två och lycka till med allt! 
    Ja med positivt ANA så är det säkert nåt autoimmunt
    inte roligt men dåligt mående blir lättare att hantera om man vet varför tycker i alla fall jag. Lycka till själv
Svar på tråden Långvarig feber, låg sänka