Inlägg från: Drottningen1970 |Visa alla inlägg
  • Drottningen1970

Hjälp….

Låt det ta hus i helvete NU. På allvar hus i helvete. Gör slut. Meddela att du inte kan leva med en mansbebis som inte frivilligt bär sin del av vardagen. Släng ut honom eller ta ditt pick och pack och dra. Han behöver chockas. Det ska inte råda några frågetecken  om att du menar allvar. Att fortsätta halvtjata och att han halvdant ska anstränga sig lite en halvdag för att sedan fortsätta slacka kommer inte att leda till nån förändring. Det måste ske nåt explosivt och starkt för att han ska vakna. 

Strategin är att göra detta nu, tidigt i graviditeten, för då hinner du både visa att du menar allvar och han hinner få några månader på sig att visa att han faktiskt fattar allvaret och ändra sig så att ni kan komma tillbaks till varandra i tid innan barnet föds. Men som sagt, det måste ske nåt starkt och stort.

• Drottningen1970
    Anonym (Gravid) skrev 2022-03-05 18:14:19 följande:
    Jag bör kanske sett tecken innan.. men tänker han var ungkarl och kommer väll in i familjelivet snart. Men nu när vi väntar vårt barn så förstår jag att det inte kommer hända.  Tar hand om ett vuxet barn.. försökte se hur han är uppväxt och hans mamma har varit lika tjatig. Hon som gjort allt hemma..så han är väll van och gör som sin pappa? men hans pappa lagar mat, handlar, är praktiskt lagd och gör fina små romantiska gester mot sin fru. Min sambo gör inget av detta.. 

Jag vill boka familjerådgivning men han anser de ej behövs..försökt förklara lugnt men då försvarar han sig och allt är alltid mitt fel. 
    Du är alldeles för mesig och flat. Terapi är bortkastat. Karln behöver få ett skarpt och oväntat uppvaknand. Tjata, böna och be kommer du att få göra tills ni dör. inget kommer att förändras om du inte tar i så du spricker. Kan nästan garantera att mitt förslag ovan kommer att ge snabbast och effektivast resultat. Och om inte så får du i alla fall svar på om förändring är möjlig mycket snabbare än om du ska fortsätta vädja och tjata i  4 år till.
Svar på tråden Hjälp….