Hjälp….
Gravid med mitt andra barn, men med en ny man. Men han verkar ej förstå alls eller vilja stötta mig. Jag är extremt trött (vecka 16) sover mycket, mår illa fortfarande och orkar inte samma som förut. Men han hjälper inte till hemma alls, låter allt vara.. ser inte vårt stökiga hem och stöttar inte mig något alls i min graviditet.. en dag sov jag bort hela dagen Pga trötthet. Hade inte ätit på hela dagen.. att han inte ens oroa sig och tycker jag bör äta för barnet skull? Verkar inte intresserad och planera vad vi ska inhandla till barnet.. kollar ingen sådant alls. Men ändå är det han som tjatat om barn och jag har inte varit så stressad och tänkt det kommer när det kommer.. är nu orolig att han inte alls kommer stötta upp när barnet väl kommer? sömnbristen och allt som händer då? hur förstörd man är efter en förlossning? känner nästan att jag skulle klara av att föda och ta hand om detta barnet själv.
Någon som varit med om samma? Är han okänslig.. han säger att han älskar mig.. men gör INGET extra alls.. jag är den som tvättar, planerar middag och handlar. Dammar, vattna blommor, sätter på diskmaskin 6 ggr av 7 i veckan. Säger åt honom att hjälpa till att dammsuga? han gör inget självmant? vad har jag gett mig in i??