Bra handkräm
Någon som kan tipsa om en riktigt bra handkräm mot väldigt torra händer som ibland även får torrsprickor?
Gärna någon kräm som torkar in hyfsat snabbt så man slipper känna sig kladdig om händerna.
Någon som kan tipsa om en riktigt bra handkräm mot väldigt torra händer som ibland även får torrsprickor?
Gärna någon kräm som torkar in hyfsat snabbt så man slipper känna sig kladdig om händerna.
Miniderm (Apoteket)
Hempakräm från The body shop. Luktar för jävligt, men är superbra mot torra händer och kladdar inte.
Jag gillar milda dofter,
Handkräm från Bodyshop
Indy beauty handkräm i coconut, finns också i aprikos
NIVEA BLÅ BURKEN.
VASELIN gula burken med klöver på
Tata Harper. Men det kostar därefter. Skincitys hemsida
Clarins har en handcreme som är SUPERBRA, den är dyr men väldigt dryg och värd varenda krona.
Jag använder O'Keeffe's Working Hands, en väldigt bra handkräm som garanterat ger lindring åt extremt torra händer, går hyfsat snabbt in i huden dessutom, den är doftfri vilket är ett plus i mina ögon.
Sen använder jag även Neutrogena Hand Cream concentrated, en något fetare kräm som tar lite mer tid att gå in i huden. Den finns både med och utan doft.
Skulle inte klara mig utan dessa två handkrämer 
Decubal är en av mina favoriter :) Humant pris också, finns på apoteket.
Rekommenderar starkt LUSH. handgjorda, veganska hur bra som helst.
Tata Harper är ekologiskt. Glömde nämna det men det är dyrt.
Locobase funkar på min mans snustorra händer. Är det extremt illa skulle jag föreslå Purelan. Det är rent fett. Smörj in och sätt på plastpåsar och vantar och sov så en natt eller två.
Decubal är bra
Repair är super bra! Finns på apoteket. Funkar även för spruckna hälar.
Atrix handkräm är ok med!
L'Occitane shea butter handkräm är väldigt bra. Dyrare laget, men väldigt tjock och krämig. O'Keeffe's Working hands är också bra.
Smörj in på kvällen med vaselin, ev även på morgonen. Visserligen kladdigt men för mig tar det i princip bort behoven av handkräm att göra så.
Om det behöver "kompletteras" under dagen så tycker jag bodyshop har bra handkräm, framför allt den hempatypen som tipsats om ovan.