Anonym (Orolig) skrev 2022-03-07 00:15:50 följande:
Ditt resonemang är bara löjligt och håller inte i kris. Du går på känsla att dina behov står över alla andras och att du liksom kan göra som du vill, du är t o m beredd att "ta makten" i skyddsrummet med vapen för att få in dina djur...
Det håller ju inte, och det är väl därför du går till personangrepp och tar till förminskande tillmälen för att få ut din frustration.
Du kan inte ens bemöta det jag skrev på ett konstruktivt och resonerande sätt.
Förstår att detta är tufft för dig och alla djurägare, men det är bara att acceptera.
Har du skaffat djur får du sätta sig i säkerhet på landet istället.
Men förhoppningsvis blir det inget krig.
Jag går på att jag tänker rädda mina familjemedlemmars liv först, precis som alla andra människor. Och jag kommer självklart försvara min familj från människor som försöker skada dem med de medel som behövs. Självklart är det dem med makten som bestämmer. Antingen att man har majoriteten, kroppsstyrkan och/eller vapnen för att förhindra djur eller för att tillåta djur.
Du har inga argument förutom dina känslor. Du tycker det är lite jobbigt och känns lite läskigt med djur i tighta utrymmen. Och mitt argument är att dina känslor är värdelösa över mina djurs liv och säkerhet. Krig är jobbigt och du får komma över dina känslor.
Det är inte mina hundar som kommer göra din tillvaro i skyddsrummet osäker, det är andra människor. Rädda människor är bland det farligaste som finns. Och då snackar vi bara vanliga människor. Sedan ska du tänka på alla kvinnomisshandlare, våldtäktsmän, själviska tjuvar som snor alla dina livsnödvändiga produkter osv som du kommer dela rummet med.