Skyddsrum
Sen är husdjur idag mångas enda eller närmsta familj och jag har all förståelse för att man inte vill lämna dem. Men nu är reglerna för MSBs skyddsrum som de är, bättre att veta om dem och ha en plan då.

Nej det är inte så enkelt. Du kommer skapa oreda och kaos.
Vad gör du när din katt skapar grav allergi hos personen 0,75 m från dig som får andnöd? Ska alla utrymma skyddsrummet då?
Ta ditt ansvar!Sluta tänk att regler inte gäller dig.
SKÄRP DIG.
Jag anser inte att jag är för mer än andra. Jag bara påpekar att en sådan regel aldrig någonsin kommer kunna upprätthållas och tar med min katt i ett worst case scenario. Extremt många andra kommer göra exakt likadant och därför kommer en sådan regel aldrig funka. Och om jag säger att min katt är ett ?emotional support?-djur har min katt dessutom lika mycket rätt att befinna sig där som jag har. Vem fan kan kolla upp det? Nej, precis, ingen!
Jag kanske har en parfym på mig som orsakar extrema obehag för en allergiker också - tough shit.
Varför är det så svårt för dig att bara tugga i dig att folk kommer ta med sina husdjur och att regeln inte kommer att kunna upprätthållas i en krigssituation?
Dessutom får man ha med sig ett emotional support pet, det går under samma regler som ledhundar för blinda.
Jag hade inte velat ha det på mitt samvete när någon får andnöd pga allvarlig allergi eller att någon blir skadad för att det råkar vara 4 hundägare och 2 kattägare som prompt ska ha med sig djuren.
https://www.1177.se/Halland/behandling--hjalpmedel/hjalpmedel/syn/ledarhundar-och-assistanshundar/
och ingen kommer ju ha tid eller vilja att rota upp intyg mitt i ett krig, det fattar vem som helst.
Kan inte citera eftersom familjeliv buggar sig, men X, varför blir du så provocerad av att jag tar med min katt vilket jag har all rätt till? Vad har du tänkt att självutnämnda poliser ska göra åt saken? Ta till våld? Haha, ni som absolut inte vill att djuren ska sitta i säkerhet är i minoritet, alltså kommer katten in och du kommer inte kunna göra något åt saken. Jag fattar de beslut som är bäst för alla i min familj.
P, jag är fullt kapabel till att försvara både mig och min katt. Skulle någon ens försöka kommer de bittert ångra det, men samtidigt betvivlar jag att någon skulle våga i skarpt läge.