Skyddsrum
I ett läge då vi i Sverige drabbas av pågående krig så är hela Europa inblandat, det blir kärnvapen och ajöss. Skyddsrum var funktionella i WW2 men i det tredje kan man lika gärna stanna hemma, krama husdjuren och vänta.
I ett läge då vi i Sverige drabbas av pågående krig så är hela Europa inblandat, det blir kärnvapen och ajöss. Skyddsrum var funktionella i WW2 men i det tredje kan man lika gärna stanna hemma, krama husdjuren och vänta.
Skulle jag lämna min katt ensam och fly till ngt skyddsrum.......var det nu kan finnas! NÄ vi dör tillsammans hon och jag
Tunnelbanan är ett förslag. Med djur.
Som sagt det är det krig så tror jag att det blir lite annulunda? Om vi skulle stå som Ukraina.
Lägger mig inte hund-debatten på så sätt. Men det är inte tillåtet med hund/katt i skyddsrum i dagens läge.
Jag har själv både hund och katter. Vette fåglarna om det skulle gå så bra att ha dom i ett skyddsrum tillsammans med en massa människor på det sättet ärligt talat.
Jag tror många har svårt att förstå hur trångt det är tänkt att vara i ett skyddsrum...
www.tv4play.se/program/nyheterna/f%C3%B6rbjudet-med-husdjur-i-skyddsrum-hund%C3%A4gare-oroas/13751497
"Plikt i krig"? Var finns den "plikten"? Är det ngt gammalt från KarlXII